Marketing

Relatiegeschenken in 2020: is de btw aftrekbaar?

Relatiegeschenken in 2020: is de btw aftrekbaar?

Het geven van relatiegeschenken is erg populair. Bedrijven doen dit om waardering te tonen aan zakelijke contacten of om zakelijke relaties te bedanken voor de samenwerking. Btw over zakelijke kosten…
Domino's punten sparen: loyaliteitsprogramma Domino's Pizza

Domino's punten sparen: loyaliteitsprogramma Domino's Pizza

Sinds november 2019 kent Domino's Pizza het spaarprogramma "Domino's punten sparen". Uit onderzoek bleek dat klanten graag meedoen aan een simpel loyaliteitsprogramma waarbij ze kunnen sparen voor gra…
Wat doet een copywriter en is copywriting iets voor jou?

Wat doet een copywriter en is copywriting iets voor jou?

Tekstschrijver, contentcreator, copywriter, broodschrijver, journalist; er zijn veel verschillende namen voor mensen die hun geld verdienen met schrijven. Deze termen worden vaak door elkaar gebruik,…
Het imago volgens het gap-analysemodel

Het imago volgens het gap-analysemodel

Een merk is een breed en relatief begrip. Er zijn zeer veel zaken die een merk van een bedrijf helpen te omschrijven. Zo kan dit worden beschreven aan de hand van een merkvisie en kernwaarden, de erva…
Gamification maakt merk en marketing spannender

Gamification maakt merk en marketing spannender

Op willen vallen tussen alle concurrenten met hun scherpe aanbiedingen en geestige socialmediaberichten is niet zo eenvoudig. Hiervoor is een beetje creativiteit soms best heel handig. Wanneer de insp…
Relevant worden voor de doelgroep met content marketing

Relevant worden voor de doelgroep met content marketing

Opvallen, onderscheiden en relevant zijn. Het zijn drie lastige dingen op het to-do-lijstje van talloze bedrijven. Dit is niet voor niets zo moeilijk, want met alle beschikbare media en de talloze mer…
De zeven grondvormen van reclame

De zeven grondvormen van reclame

Overal om je heen is reclame waar te nemen. De wereld staat vol met posters, banners, logo’s en andere merkuitingen die je de hele dag al dan niet bewust binnen krijgt. Ook een folder van een politi…
Hoe is guerrillamarketing waardevol voor een merk?

Hoe is guerrillamarketing waardevol voor een merk?

Communiceren vanuit een merk is op veel verschillende manieren mogelijk. Zo kan een bedrijf bijvoorbeeld een origineel reclamespotje voor op tv maken, een serie posters ophangen of een briljante socia…
Een merkpositionering vormen met de positioneringsmatrix

Een merkpositionering vormen met de positioneringsmatrix

Het is niet eenvoudig om een eigen bedrijf te starten of een worstelend bedrijf een succesvolle toekomst te geven in een markt waar de concurrentie hevig is. Alleen maar eenvoudige marketingtrucjes ri…
Interne stragegische analyses: VRIO-analyse

Interne stragegische analyses: VRIO-analyse

Er zijn veel verschillende analyses die je kunt doen om de waarde van je bedrijf te bepalen. Je kunt een onderscheid maken tussen interne en externe analyses. De VRIO-analyse is een voorbeeld van een…
E-commerce: omzet verhogen door e-marketingtechnieken

E-commerce: omzet verhogen door e-marketingtechnieken

Bedrijven gaan steeds op zoek naar meer omzet. De omzet verhogen is immers een doelstelling in elk bedrijf, naast de groei van het winstcijfer. Om deze doelstellingen te bereiken kan een bedrijf inzet…
Voice Search: marktaandeel, SEO en marketing

Voice Search: marktaandeel, SEO en marketing

Traditioneel wordt er veel informatie opgezocht door het in te typen in zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Anno 2020 wordt voice search echter steeds populairder. Bij voice search worden vragen…
De prestaties van je bedrijfspagina op Facebook verbeteren

De prestaties van je bedrijfspagina op Facebook verbeteren

Je bent ondernemer en hebt een zakelijke bedrijfspagina op Facebook, maar je krijgt weinig reactie op je posts? Dan moet je wellicht proberen om je inhoud en postgedrag te verbeteren. De newsfeed van…
Het Triademodel helpt bij gedragsverandering in organisaties

Het Triademodel helpt bij gedragsverandering in organisaties

Binnen elke organisatie is er wel sprake van veranderingen. Dit kan gaan om het verbeteren van de communicatie en samenwerking, de behoefte aan meer betrokkenheid of meer verantwoordelijkheid. Ook kan…
Een marketingstrategie beoordelen met het FOETSJE-model

Een marketingstrategie beoordelen met het FOETSJE-model

Niet alle bedrijven hebben een goed beeld van wat hun sterke en zwakke punten zijn en waar hun kansen wel en vooral ook niet liggen. Wanneer hier in wordt verdiept, heeft een bedrijf potentieel goud i…
Het AIDA-model en het koopbeslissingsproces

Het AIDA-model en het koopbeslissingsproces

Een constante factor in het zakenleven is het feit dat consumenten een bepaald proces doorlopen wanneer ze iets gaan kopen. Dit proces begint met het leren kennen van een product en een merk en eindig…
Klim in de zoekresultaten van Google met SEO!

Klim in de zoekresultaten van Google met SEO!

SEO, oftewel Search Engine Optimization, is de term gebruikt om uw ranking in Google te verbeteren. In een digitaal tijdperk is het belangrijk om u als bedrijf online te profileren. Maar daar blijft h…
Amstel bier en vriendschap: een briljante merkpositionering

Amstel bier en vriendschap: een briljante merkpositionering

‘Bier is bier’, ‘bier verkoopt zichzelf’ en ‘ieder biermerk is hetzelfde’. Wellicht is bier inderdaad wel gewoon bier in de ogen van sommige niet al te kritische consumenten en misschien v…
Arbeidsmarktcommunicatie: werven, branding en binding

Arbeidsmarktcommunicatie: werven, branding en binding

Een heel beleid rondom communicatie anders dan naar klanten is gemiddeld genomen niet een veelbesproken onderwerp bij bedrijven. Neem nou het communiceren naar en met huidige, oud- en potentiële mede…
Belangrijke geefmomenten voor relatiegeschenken

Belangrijke geefmomenten voor relatiegeschenken

Het uitdelen van relatiegeschenken is een zinvolle en leuke manier om partners en relaties aan u te herinneren. Geschenken vormen een middel om een zakelijke band die ontstaan is verder te onderhouden…