Marketing

Jouw doelgroep in beeld met de Customer Journey-analyse

Jouw doelgroep in beeld met de Customer Journey-analyse

Hoe kunnen ‘wij’ meer omzet genereren? Hoe komen ‘wij’ aan meer klanten? Hoe zorgen ‘wij’ voor betere resultaten? Natuurlijk is iedere organisatie op zoek naar de beste resultaten en zoekt…
Virale marketing: organiseer een geslaagde reclamecampagne

Virale marketing: organiseer een geslaagde reclamecampagne

Het verdelen van folders, het uitsturen van mails en het sponsoren van advertenties heeft zijn verdiensten, doch vormt mond-tot-mondreclame een zoveel krachtiger, geloofwaardiger, efficiënter én goe…
Het schrijven van een strategisch businessplan

Het schrijven van een strategisch businessplan

Heb je een fantastisch idee voor een nieuwe onderneming? Of wil je je huidige bedrijf naar een hoger niveau tillen? Ben je op zoek naar externe financiering? Dan is het noodzakelijk om een strategisch…
Waardedisciplines: Geef richting aan je organisatie

Waardedisciplines: Geef richting aan je organisatie

Voor veel organisaties is het moeilijk om een duidelijke richting te kiezen waar de organisatie zich in haar communicatie en interne processen op richt. Organisaties willen vaak alles voor iedereen zi…
Growth hacking: een onderneming hard laten groeien

Growth hacking: een onderneming hard laten groeien

Growth hacking is anno 2019 een bekende marketingterm. Met growth hacking is het de bedoeling om een beginnende onderneming (startup) of een bestaande onderneming enorm hard te laten groeien. Growth h…
Internal branding - wat is het en waarom is het nodig?

Internal branding - wat is het en waarom is het nodig?

Tegenwoordig zijn organisaties druk bezig met het binden van klanten aan hun organisatie. Hierbij is het belangrijk dat een organisatie niet alleen rekening houdt met externe doelgroepen maar ook met…
Marketing automation: tools, toepassing en implementatie

Marketing automation: tools, toepassing en implementatie

Marketing automation is het door software aan laten sturen van de marketing. Door de toepassing van marketing automation wordt de communicatie volledig gedaan op basis van klantdata. Hierdoor wordt de…

Online marketing met Instagram

Instagram is een social-mediaplatform waar de gebruikers vooral op hun mobiele telefoon op inloggen. Het is bedoeld om je foto’s te delen met de wereld. Het merendeel van de gebruikers zijn particul…
Omnichannelmarketing: een strategie in de retail

Omnichannelmarketing: een strategie in de retail

Omnichannelmarketing is een vorm van marketing waarbij verschillende verkoopkanalen op elkaar af worden gestemd. Bedrijven maken veelal gebruik van multichannel- en crosschannelmarketing. Hiermee is d…
Direct marketing: voorbeelden, trends, voordelen en nadelen

Direct marketing: voorbeelden, trends, voordelen en nadelen

Direct marketing wordt al jaren gebruikt als een effectieve manier van marketing. De (potentiële) klant wordt hierdoor rechtstreeks benaderd door het bedrijf dat een product of dienst aanbiedt. Direc…

Hoe promoot en verkoop je jouw product online?

Als je iets maakt om te verkopen wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen dat zien en jouw product ook daadwerkelijk aanschaffen. Of het nou gaat om een fysiek product (bijvoorbeeld handgemaakt),…
Online marketing uitbesteden naar Suriname

Online marketing uitbesteden naar Suriname

Online marketing groeit vrijwel overal in rap tempo. Zo ook in het zonnige Suriname. In dit warme land is online marketing in een zeer korte periode heel snel gegroeid. En hier maken ondernemers in Ne…
5 tips voor effectieve content marketing

5 tips voor effectieve content marketing

Wat is content marketing? Het is een begrip dat vooral in de wereld van online marketing heel populair is anno 2016. De buitenwereld is er wat minder van bewust. Content marketing speelt een belangrij…
Unity, het zevende beïnvloedingsprincipe van Cialdini

Unity, het zevende beïnvloedingsprincipe van Cialdini

In de wereld van de marketingpsychologie staat één naam al decennia lang aan de top. Het is die van Robert Cialdini. Hij is bekend geworden met de wereldberoemde zes beïnvloedingsprincipes. De hoog…
Neuromarketing: technieken, toepassingen en ethisch bezwaar

Neuromarketing: technieken, toepassingen en ethisch bezwaar

Neuromarketing is een vorm van marketing waarbij neurologie gebruikt wordt om de marketing te optimaliseren. Met neuromarketing wordt vooral de onbewuste werking van de hersenen onderzocht. Er wordt d…
Ontwerp je merk met het Brand Design-model

Ontwerp je merk met het Brand Design-model

Merkbekendheid bij de doelgroep komt niet uit de lucht vallen. Naast een goed product moet een organisatie ook een goed en relevant merk aanbieden. Dit merk moet zich onderscheiden van concurrenten en…
De extreme (merk)formule van Red Bull

De extreme (merk)formule van Red Bull

Iedereen kent de energiedrankjes van Red Bull. Je houdt van de drankjes of je vindt ze vreselijk. Ook de slogan ‘Red Bull geeft je vleugels’ met de bijbehorende cartooneske reclames is bij jong en…
De eerste likes van je Facebookpagina als bedrijf krijgen

De eerste likes van je Facebookpagina als bedrijf krijgen

Facebook is voor bedrijven niet meer weg te denken uit de online marketingstrategie. Het laagdrempelige contact dat met (potentiële) klanten gemaakt kan worden is één van de grootste voordelen die…
Waarom en hoe social media te gebruiken door bedrijven?

Waarom en hoe social media te gebruiken door bedrijven?

Social media biedt organisaties de mogelijkheid om op een ideale manier (goedkoop, snel, gebruiksvriendelijk, groot bereik, planmatig) de onderneming onder de aandacht te brengen bij verschillende doe…
Wat is luxe en hoe werkt de markt voor luxe?

Wat is luxe en hoe werkt de markt voor luxe?

De markt voor luxegoederen heeft een beweging doorgemaakt van wat men beschrijft als oude luxe naar nieuwe luxe. Voor de uitvinding van massamedia en het internet, werd luxe gezien als iets exclusiefs…