InfoNu.nl > Zakelijk > Marketing > Belangrijke geefmomenten voor relatiegeschenken

Belangrijke geefmomenten voor relatiegeschenken

Belangrijke geefmomenten voor relatiegeschenken Het uitdelen van relatiegeschenken is een zinvolle en leuke manier om partners en relaties aan u te herinneren. Geschenken vormen een middel om een zakelijke band die ontstaan is verder te onderhouden en te versterken. Maar de vraag rijst natuurlijk, wat is nu een origineel en tegelijkertijd zinvol geschenk? En wellicht nog belangrijker: wat is het beste geefmoment van dit geschenk?

Momenten met een thema

Eén van de beste momenten om een relatiegeschenk te geven is aan de hand van een thema. We kennen nationaal en internationaal veel verschillende dagen die in het teken staan van iets, iemand of een bepaald thema. Denk bijvoorbeeld aan Kerstmis, Pasen, Pinksteren, De Dag van de Arbeid, Vaderdag en ga zo maar door. Zo’n dag kan een ideaal moment voor u of voor uw bedrijf vormen om relaties te voorzien van een geschenk dat aansluit op dit betreffende thema. Vaak is dat een thema dat veel terugkeert in een bepaalde branche of dat om een andere reden verbonden is met u of uw bedrijf. Een overzicht van deze themadagen vindt men hier. Zo wordt een geefmoment uitzoeken alleen maar eenvoudiger.

Seizoenen

Een ander moment om een relatiegeschenk te geven is op basis van de verschillende seizoenen. Een ruitenkrabber wanneer de winter eraan komt. Een zonnebril of parasol wanneer de zomer in aantocht is. Dit lijkt wellicht een voor de hand liggende en minder originele oplossing, toch zullen veel ontvangers blij zijn met een klein geschenk wanneer het hen van waarde is. De kunst is natuurlijk om een zo'n origineel mogelijk relatiegeschenk te vinden die past bij het seizoen én de klant. Alleen de combinatie van deze factoren maakt van een 'standaard' geschenk, een blijvende positieve herinnering voor partners en relaties.

Aan de hand van gebeurtenissen

Mochten bovengenoemde geefmomenten niet naar wens zijn. Dan zijn er natuurlijk andere aangelegenheden die kunnen dienen als een geschikt geefmoment. Daarbij kunt u denken aan verschillende gebeurtenissen zoals de opening van een nieuw bedrijfspand, een uitbreiding van uw onderneming of een andere noemenswaardige gebeurtenis binnen uw organisatie waar u anderen graag van op de hoogte brengt. Op die manier kunt u relaties op aangename wijze kennis laten maken met deze zaken en daar direct een mooi geefmoment aan koppelen. Niet alleen de gebeurtenissen met betrekking tot uw eigen onderneming kunnen hierbij van pas komen. Ook andere aangelegenheden binnen de branche of op nationaal vlak kunnen van pas komen.

Overleg

Om tot een zo goed mogelijk geefmoment te komen en een optimaal passend relatiegeschenk te vinden, wordt aangeraden om contact op te nemen met een specialist. Dit lijkt wellicht wat overdreven maar met behulp van een specialistisch relatiegeschenkenbureau kan het geven van een simpel relatiegeschenk een veel meer bijzondere en interessante aangelegenheid worden. Iets waarvan uw onderneming en uw relaties met zakenpartners veel profijt kunnen hebben.

Zoals u kunt zien zijn er tal van geschikte geefmomenten te bedenken waarop men tot het geven van een relatiegeschenk kan komen. Stem het geschenk en het moment zo goed mogelijk op elkaar af om tot het gewenste resultaat te komen. Een geschenk dat snel vergeten wordt is immers zonde!
© 2017 Willem85, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Digitalwunder, Pixabay
  • https://www.vanhelden.nl/
  • http://events-en-marketing.nl/categorie/marketing/
  • https://www.issuekalender.nl/

Reageer op het artikel "Belangrijke geefmomenten voor relatiegeschenken"

Infoteur: Willem85
Gepubliceerd: 31-08-2017
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Marketing
Schrijf mee!