Domino's punten sparen: loyaliteitsprogramma Domino's Pizza

Domino's Pizza
De Amerikaanse fastfoodketen Domino's Pizza werd in 1960 door de twee broers Tom en James Monaghan opgericht, en kende toen slechts één restaurant. Het bedrijf is flink uitgegroeid en in 2006 bezat het maar liefst 8000 vestigingen, verspreid over meer dan 60 landen. In 2015 had Domino's Pizza ongeveer 260.000 werknemers.In Nederland opende de eerste vestiging in 1989. Anno 2019 zijn er al meer dan 270 vestigingen binnen Nederland.
Het logo van Domino's Pizza is een dominosteen in rode en blauwe kleurtinten. In 2012 is dit bekende logo aangepast, hoewel het verschil minimaal is. Bij het oude logo stond het woord "pizza" nog vermeld in het logo, dit is weggehaald. De organisatie heeft deze keuze gemaakt om meer duidelijkheid naar de klant uit te stralen. Door het woord "pizza" in het logo zouden potentiële klanten al snel vermoeden dat er alleen pizza gekocht kan worden, en dit is niet het geval. Ook voor snacks, broodjes, toetjes en frisdrank kun je bij Domino's terecht.
Introductie spaarprogramma Domino's
In november 2019 lanceerde Domino's Pizza een eigen spaarprogramma: "Domino's punten sparen". De fastfoodketen heeft in twaalf maanden diverse programma's getest om te kijken wat het beste aansluit bij de wensen van de klant. Hieruit bleek dat het programma vooral eenvoudig moest zijn en dat klanten graag sparen voor gratis producten. Hier is naar geluisterd, met het simpele spaarprogramma kun je sparen voor een gratis pizza. Domino's geeft aan dat het doel voor het eerste jaar is om zoveel mogelijk klanten mee te laten doen. In een later stadium kan dan gekeken worden of het programma wellicht uitgebreid wordt.Werking loyaliteitsprogramma: pizzapunten sparen
Bij elke online bestelling die je bij Domino's plaatst, ontvang je 10 pizzapunten. Er dient wel voor minimaal 10 euro besteld te worden. Indien je eindbedrag onder 10 euro komt, is deze bestelling niet geldig voor het spaarprogramma en verdien je geen pizzapunten.Deze 10 pizzapunten krijg je per bestelling, ongeacht het bedrag (mits het boven 10 euro komt). Voor een bestelling van bijvoorbeeld 70 euro ontvang je dus evenveel pizzapunten als voor een bestelling van 15 euro. Je kunt maximaal 10 pizzapunten per dag sparen. Het heeft dus geen zin om een bestelling op te splitsten en twee aparte bestellingen te plaatsen.
Alle producten doen mee aan deze actie, het gaat uiteindelijk om het eindbedrag van een bestelling. Dus ook met de aankoop van bijvoorbeeld frisdrank of toetjes kun je pizzapunten sparen.
Om mee te kunnen doen aan het spaarprogramma heb je een Domino's-account nodig. Dit kun je gemakkelijk gratis aanmaken via de website. Zorg dat je ingelogd bent wanneer je een bestelling plaatst, zodat de punten automatisch worden bijgeschreven op je account.
Puntensaldo
Je actuele puntensaldo kun je controleren in je Domino's-account onder "mijn punten pagina". Deze punten verlopen wanneer een account 365 dagen inactief is geweest. Je verliest dus je verdiende pizzapunten wanneer je een jaar niet inlogt.
Heb je een online bestelling geplaatst, maar ben je vergeten in te loggen? Je hebt dan geen punten ontvangen en je saldo is niet verhoogd. Maar dit is geen probleem, via de orderbevestiging kun je alsnog je punten krijgen. Dit kun je tot 30 dagen na het plaatsen van de bestelling aanvragen.