InfoNu.nl > Zakelijk > Marketing > Domino's punten sparen: loyaliteitsprogramma Domino's Pizza

Domino's punten sparen: loyaliteitsprogramma Domino's Pizza

Domino's punten sparen: loyaliteitsprogramma Domino's Pizza Sinds november 2019 kent Domino's Pizza het spaarprogramma "Domino's punten sparen". Uit onderzoek bleek dat klanten graag meedoen aan een simpel loyaliteitsprogramma waarbij ze kunnen sparen voor gratis producten. Hiernaar is geluisterd, de gespaarde pizzapunten kunnen bij Domino's worden ingeleverd voor een gratis pizza.

Domino's Pizza

De Amerikaanse fastfoodketen Domino's Pizza werd in 1960 door de twee broers Tom en James Monaghan opgericht, en kende toen slechts één restaurant. Het bedrijf is flink uitgegroeid en in 2006 bezat het maar liefst 8000 vestigingen, verspreid over meer dan 60 landen. In 2015 had Domino's Pizza ongeveer 260.000 werknemers.

In Nederland opende de eerste vestiging in 1989. Anno 2019 zijn er al meer dan 270 vestigingen binnen Nederland.

Het logo van Domino's Pizza is een dominosteen in rode en blauwe kleurtinten. In 2012 is dit bekende logo aangepast, hoewel het verschil minimaal is. Bij het oude logo stond het woord "pizza" nog vermeld in het logo, dit is weggehaald. De organisatie heeft deze keuze gemaakt om meer duidelijkheid naar de klant uit te stralen. Door het woord "pizza" in het logo zouden potentiële klanten al snel vermoeden dat er alleen pizza gekocht kan worden, en dit is niet het geval. Ook voor snacks, broodjes, toetjes en frisdrank kun je bij Domino's terecht.

Introductie spaarprogramma Domino's

In november 2019 lanceerde Domino's Pizza een eigen spaarprogramma: "Domino's punten sparen". De fastfoodketen heeft in twaalf maanden diverse programma's getest om te kijken wat het beste aansluit bij de wensen van de klant. Hieruit bleek dat het programma vooral eenvoudig moest zijn en dat klanten graag sparen voor gratis producten. Hier is naar geluisterd, met het simpele spaarprogramma kun je sparen voor een gratis pizza. Domino's geeft aan dat het doel voor het eerste jaar is om zoveel mogelijk klanten mee te laten doen. In een later stadium kan dan gekeken worden of het programma wellicht uitgebreid wordt.

Werking loyaliteitsprogramma: pizzapunten sparen

Bij elke online bestelling die je bij Domino's plaatst, ontvang je 10 pizzapunten. Er dient wel voor minimaal 10 euro besteld te worden. Indien je eindbedrag onder 10 euro komt, is deze bestelling niet geldig voor het spaarprogramma en verdien je geen pizzapunten.

Deze 10 pizzapunten krijg je per bestelling, ongeacht het bedrag (mits het boven 10 euro komt). Voor een bestelling van bijvoorbeeld 70 euro ontvang je dus evenveel pizzapunten als voor een bestelling van 15 euro. Je kunt maximaal 10 pizzapunten per dag sparen. Het heeft dus geen zin om een bestelling op te splitsten en twee aparte bestellingen te plaatsen.

Alle producten doen mee aan deze actie, het gaat uiteindelijk om het eindbedrag van een bestelling. Dus ook met de aankoop van bijvoorbeeld frisdrank of toetjes kun je pizzapunten sparen.

Om mee te kunnen doen aan het spaarprogramma heb je een Domino's-account nodig. Dit kun je gemakkelijk gratis aanmaken via de website. Zorg dat je ingelogd bent wanneer je een bestelling plaatst, zodat de punten automatisch worden bijgeschreven op je account.

Puntensaldo

Je actuele puntensaldo kun je controleren in je Domino's-account onder "mijn punten pagina". Deze punten verlopen wanneer een account 365 dagen inactief is geweest. Je verliest dus je verdiende pizzapunten wanneer je een jaar niet inlogt.

Heb je een online bestelling geplaatst, maar ben je vergeten in te loggen? Je hebt dan geen punten ontvangen en je saldo is niet verhoogd. Maar dit is geen probleem, via de orderbevestiging kun je alsnog je punten krijgen. Dit kun je tot 30 dagen na het plaatsen van de bestelling aanvragen.

Pizzapunten inleveren voor een gratis pizza

Wanneer je zes bestellingen hebt geplaatst en dus 60 pizzapunten hebt gespaard, is het tijd om je punten te verzilveren voor een gratis pizza! Wanneer je met je account bestelt, verschijnt een knop "claim je gratis pizza". Als je deze aanklikt, kun je een gratis medium pizza uitkiezen. Voor een andere bodem of extra toppings worden extra kosten in rekening gebracht. Bij een reguliere pizzabestelling wordt voor dit soort extra's ook een meerprijs berekend. De pizzapunten kunnen niet ingeleverd worden voor promopizza's, deze zijn uitgesloten van deelname.
© 2019 - 2020 Kristelschrijft, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Air Miles maar vijf jaar geldig: opmaken voor ze vervallenAir Miles maar vijf jaar geldig: opmaken voor ze vervallenAir Miles is een spaarprogramma waarmee je ongemerkt een flink puntensaldo bij elkaar kunt sparen. De opgespaarde Air Mi…
Rocks' vijfjes spaarprogrammaRocks' vijfjes spaarprogrammaRocks' was een spaarprogramma waarbij speciale Rocks' biljetten of ook wel 'Rocks' vijfjes' konden worden gespaard. De v…
Loyaliteitsprogramma Pathé: All Stars appLoyaliteitsprogramma Pathé: All Stars appSinds april 2019 heeft bioscoopketen Pathé een eigen loyaliteitsprogramma. Met een digitale pas krijgen bezoekers punten…
De verschillende soorten spaaracties / loyaltyprogramma'sNederland is een echt land wat bekend staat om het feit dat de inwoners zuinig zijn en echte spaarders. Dat laatste is z…
Zakenreizen boeken: airmiles, service of een lage prijs?Zakenreizen boeken: airmiles, service of een lage prijs?U wilt een zakenreis boeken. Bij wie doet u dat? Hoe doen andere bedrijven uit het MKB dit? Onderzoek van een van de top…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Domino's Pizza, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Domino%27s_Pizza
  • https://www.loyaltyfacts.nl/case/nieuw-programma-dominos/
  • https://twinklemagazine.nl/2019/10/dominos-loyaliteitsprogramma/index.xml
  • https://www.dominos.nl/puntensparen
  • https://www.x-ip.nl/blog/admin/waarom-veranderden-deze-14-bekende-bedrijven-hun-logo

Reageer op het artikel "Domino's punten sparen: loyaliteitsprogramma Domino's Pizza"

Infoteur: Kristelschrijft
Gepubliceerd: 19-12-2019
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Marketing
Schrijf mee!