InfoNu.nl > Zakelijk > Marketing
Artikelen 1 - 10 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Wat doet een copywriter en is copywriting iets voor jou?

Wat doet een copywriter en is copywriting iets voor jou?

Tekstschrijver, contentcreator, copywriter, broodschrijver, journalist; er zijn veel verschillende namen voor mensen die hun geld verdienen met schrijven. Deze termen worden vaak door elkaar gebruik,… Zdee, 22-03-2019
Het imago volgens het gap-analysemodel

Het imago volgens het gap-analysemodel

Een merk is een breed en relatief begrip. Er zijn zeer veel zaken die een merk van een bedrijf helpen te omschrijven. Zo kan dit worden beschreven aan de hand van een merkvisie en kernwaarden, de erva… Mikebouman, 28-02-2019
Eindejaarsgeschenken: tips en trends 2018

Eindejaarsgeschenken: tips en trends 2018

De trends op het gebied van relatiegeschenken veranderen mee met de maatschappelijke ontwikkelingen. En dat geldt zeker ook voor eindejaarsgeschenken. Waar een aantal jaar geleden nog de traditionele… Willem85, 10-12-2018
Gamification maakt merk en marketing spannender

Gamification maakt merk en marketing spannender

Op willen vallen tussen alle concurrenten met hun scherpe aanbiedingen en geestige socialmediaberichten is niet zo eenvoudig. Hiervoor is een beetje creativiteit soms best heel handig. Wanneer de insp… Mikebouman, 17-10-2018
Relevant worden voor de doelgroep met content marketing

Relevant worden voor de doelgroep met content marketing

Opvallen, onderscheiden en relevant zijn. Het zijn drie lastige dingen op het to-do-lijstje van talloze bedrijven. Dit is niet voor niets zo moeilijk, want met alle beschikbare media en de talloze mer… Mikebouman, 10-10-2018
De zeven grondvormen van reclame

De zeven grondvormen van reclame

Overal om je heen is reclame waar te nemen. De wereld staat vol met posters, banners, logo’s en andere merkuitingen die je de hele dag al dan niet bewust binnen krijgt. Ook een folder van een politiek… Mikebouman, 05-07-2018
Hoe is guerrillamarketing waardevol voor een merk?

Hoe is guerrillamarketing waardevol voor een merk?

Communiceren vanuit een merk is op veel verschillende manieren mogelijk. Zo kan een bedrijf bijvoorbeeld een origineel reclamespotje voor op tv maken, een serie posters ophangen of een briljante socia… Mikebouman, 04-07-2018
Een merkpositionering vormen met de positioneringsmatrix

Een merkpositionering vormen met de positioneringsmatrix

Het is niet eenvoudig om een eigen bedrijf te starten of een worstelend bedrijf een succesvolle toekomst te geven in een markt waar de concurrentie hevig is. Alleen maar eenvoudige marketingtrucjes ri… Mikebouman, 25-06-2018
Interne stragegische analyses: VRIO-analyse

Interne stragegische analyses: VRIO-analyse

Er zijn veel verschillende analyses die je kunt doen om de waarde van je bedrijf te bepalen. Je kunt een onderscheid maken tussen interne en externe analyses. De VRIO-analyse is een voorbeeld van een… Lienepien95, 23-03-2018
E-commerce: omzet verhogen door e-marketingtechnieken

E-commerce: omzet verhogen door e-marketingtechnieken

Bedrijven gaan steeds op zoek naar meer omzet. De omzet verhogen is immers een doelstelling in elk bedrijf, naast de groei van het winstcijfer. Om deze doelstellingen te bereiken kan een bedrijf inzet… Auteurjr, 22-03-2018
Schrijf mee!