Marketing

Marketingmix 4 P's en overige

Een marketingmix zijn een aantal instrumenten die gebruikt kunnen worden bij het opzetten en beheren van marketingstrategie. De marketingmix wordt veel in de praktijk toegepast, vooral in ondernemings…

Hoe schrijf ik een commerciële tekst die aanspreekt?

Wil je verkopen op het internet dan zal er een ijzersterke tekst op je website moeten staan. Zo’n tekst is niet alleen helder en begrijpelijk. Hij moet vertrouwen schenken, je aandacht erbij houden,…
Mond-tot-mondreclame: goede, goedkope promotie voor bedrijf

Mond-tot-mondreclame: goede, goedkope promotie voor bedrijf

Mond-tot-mondreclame is vooral voor de kleinere onderneming of zelfstandige ZZP-er, een effectieve en goedkope reclamevorm. Want objectieve positieve berichten die een potentiële opdrachtgever in zij…
Wat is inbound marketing en wat kun je ermee?

Wat is inbound marketing en wat kun je ermee?

Inbound marketing is een fenomeen in online marketing dat de laatste tijd veel aandacht krijgt. Bij inbound marketing gaat het om het binnenhalen van bezoekers en kopers op een natuurlijk wijze. Dit k…
Suske en Wiske – de dood van Wiske

Suske en Wiske – de dood van Wiske

Suske en Wiske hebben een hele serie stripalbums met hun namen in de titel. In mei 2013 zien ze er opeens heel anders uit: jongvolwassen. Suske en Wiske komen in de toekomst terecht. Het album heet �…

Kritieke Succesfactoren: een definitie en uitwerking

In strategisch management en marketing wordt deze term als sinds 1979 gebruikt. Kritieke succesfactoren, (in het Engels key succes factors) kunnen een bedrijf maken en breken. Maar wat houdt deze term…
Sponsoring van evenementen

Sponsoring van evenementen

Vooral startende ondernemers zijn vaak op zoek naar manieren om hun bedrijf tegen zo weinig mogelijk kosten bekend te maken. Sponsoring van evenementen is dan een probaat middel, want zo kan met een r…
Identiteitsstructuren: soorten identiteit van organisaties

Identiteitsstructuren: soorten identiteit van organisaties

Er zijn organisaties die meerdere producten onder dezelfde merknaam op de markt brengen, maar er zijn ook bedrijven die juist allemaal een andere merknaam gebruiken voor elk nieuw product. Het verschi…
Nieuwe klant goedkoper uit dan bestaande klant

Nieuwe klant goedkoper uit dan bestaande klant

In de financiële dienstverlening komt het vaak voor dat nieuwe klanten goedkoper uit zijn in vergelijking met bestaande klanten. Dit lijkt algemeen geaccepteerd te zijn en niet alleen in de financië…
Inzicht in Marketing: Marktbeschrijving Bavaria Witbier 0.0%

Inzicht in Marketing: Marktbeschrijving Bavaria Witbier 0.0%

In dit artikel wordt aandacht besteedt aan het product ‘Bavaria Witbier alcoholvrij’. Het product is een tijd geleden gelanceerd door Bavaria. Voordat het product op de markt kwam heeft het bedrij…
Zorg voor een rustige homepagina van uw bedrijfswebsite

Zorg voor een rustige homepagina van uw bedrijfswebsite

Een rustige homepagina van uw bedrijfswebsite nodigt klanten uit tot rondkijken. Veel websites openen echter met een pagina die vol staat met foto’s, kleurtjes, bewegende beelden, enzovoort. Het lij…
Inzicht in marketing: Marketing Communicatie strategie GOM

Inzicht in marketing: Marketing Communicatie strategie GOM

Ontdek het GOM-effect. Deze slogan wordt veel gehanteerd door het bedrijf in haar reclame-uitingen. GOM staat voor Gebouwen Onderhoud Maatschappij. Het bedrijf is opgericht in 1966 en opereert interna…
Wat is joint promotion?

Wat is joint promotion?

Ondernemingen associëren zich graag met collega-ondernemingen, als die ander tenminste kwaliteit heeft. Dat is de achterliggende gedachte achter joint promotion. De bedoeling is dat beide (soms zijn…
Inzicht in Marketing: succesvolle strategie sportmerk Nike

Inzicht in Marketing: succesvolle strategie sportmerk Nike

Wat komt er in je op wanneer je de zin ‘Just do it’ tegenkomt? En aan welk merk denk je meteen wanneer je een swoosh-symbool ziet? Dit zijn geen moeilijke vragen. Je denkt hierbij natuurlijk metee…
Schrijven: Het verschil tussen sponsoring en reclame

Schrijven: Het verschil tussen sponsoring en reclame

Kranten-, tijdschrift- en internetartikelen kunnen belangeloos worden geschreven, worden gesponsord, of worden gelardeerd met reclame-uitingen. Tussen deze werkwijzen zit een groot verschil. De meeste…
De beste tips voor een webshop

De beste tips voor een webshop

Met een webshop kunt u relatief eenvoudig geld verdienen op het internet. Het probleem is dat u klanten moet trekken en moet vasthouden, en u moet opvallen in de massa.

Reclamestrijd om de gunst van de potentiële koper

Naamsbekendheid is een van de belangrijkste onderdelen van het reclame maken. Jaarlijks worden vele miljarden uitgegeven met dat hoofddoel. Ook al zijn merken wereldwijd alom bekend blijven de firma�…
In loyaliteit en klantentrouw investeren

In loyaliteit en klantentrouw investeren

Nooit eerder waren klanten zo vluchtig als nu. Onvoorwaardelijke loyaliteit bestaat nog nauwelijks. Maar nooit eerder hadden ondernemers ook zoveel middelen om klanten aan zich te binden.
De nieuwste verkooptrucs in onze consumptiemaatschappij

De nieuwste verkooptrucs in onze consumptiemaatschappij

In tijden van crisis komen er heel wat bedrijven in de problemen. Er moeten nieuwigheden bedacht worden om het hoofd boven water te houden. Daarom is er de laatste jaren een boost van nieuwe verkooptr…
Imago versus Identiteit

Imago versus Identiteit

‘Weer een deuk in imago’ en ‘Imago krijgt knauw’ is vaak één van de titels in de dagelijkse kranten en roddelbladen. Imago is een zeer belangrijk aspect voor zowel een persoon als een bedrij…