Marketing

Goedkoper leven met vouchers en coupons

Goedkoper leven met vouchers en coupons

Op internet is het een relatief nieuwe manier van marketen om een bedrijf bekend te maken bij de consument door vouchers en kortingscouppons te verkopen. Kortingen worden al gegeven zolang de detailha…
Trucs om de beslissende persoon te spreken te krijgen

Trucs om de beslissende persoon te spreken te krijgen

Steeds vaker krijg je eerst een voicemail of antwoordapparaat om in te spreken. Maar een boodschap inspreken of een WhatsApp sturen heeft het risico dat je de gewenste persoon nooit van je leven te sp…
Marketing van een evenement

Marketing van een evenement

Een evenement organiseren vergt veel tijd en organisatietalent. Na zoveel moeite wil je ook dat je evenement een succe wordt en er veel mensen komen. Hiervoor is goede marketing nodig
Hoe stel je een goede advertentie op?

Hoe stel je een goede advertentie op?

Een goede advertentie opzetten is nog niet zo gemakkelijk, wat moet er allemaal instaan? Hoe spreek ik eventuele kopers aan? Lees er alles over in dit artikel.
Hoe maak ik een duidelijke prioriteitenstelling?

Hoe maak ik een duidelijke prioriteitenstelling?

De prioriteitenstelling zorgt ervoor dat u niet met uw handen in het haar hoeft te zitten. Na de SWOT-analyse kan het zijn dat u zoveel uitkomsten heeft, dat u niet meer weet wat u er mee aan moet. Me…
De keuze tussen een poster, een folder en een advertentie

De keuze tussen een poster, een folder en een advertentie

De keuze aan communicatiemiddelen die je als (non-profit) organisatie in kunt zetten om een bepaald doel te bereiken is enorm. Middelen die gebruikt worden om de organisatie of haar activiteiten te pr…
Hoe maak ik een duidelijke confrontatiematrix

Hoe maak ik een duidelijke confrontatiematrix

U bent bezig met een marketingplan voor uw bedrijf, een moeilijke maar ook leuke klus. U wilt graag een zo goed mogelijk plan voor uw bedrijf, aangezien dit u geld oplevert. In dit artikel wordt een d…
Het maken van een duidelijke SWOT-analyse

Het maken van een duidelijke SWOT-analyse

Tegenwoordig wordt er veel gewerkt met de SWOT-analyse. Dit model geeft duidelijke sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen weer. Maar hoe deelt u deze sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen nu op…

Marketingstrategie: Kernvaardigheden van Hamel en Prahalad

De kernvaardigheden van Hamel en Prahalad vinden dat het kiezen van een strategie vooral gebaseerd moet zijn op wat het bedrijf kan. In dit model staat daarom het eigen kunnen centraal. Welke competen…
Marketingstrategie: Radicale innovatie van Kim en Mauborgne

Marketingstrategie: Radicale innovatie van Kim en Mauborgne

Het model van Kim en Mauborgne is gemaakt om als organisatie te onderscheiden van de rest. Het gaat er vanuit dat er niet wordt gekeken naar de concurrentie maar dat een organisatie vanuit zichzelf ki…

Marketingstrategie: Concurrentiestrategieën van Porter

Michael Porter is heel erg gericht op het concurrentie denken. Hierbij is het van groot belang wat de concurrentie doet en wat voor tegenactie u neemt. Porter heeft het 5 krachtenmodel gemaakt om te k…
Marketingstrategie: De waardeposities van Treacy en Wiersema

Marketingstrategie: De waardeposities van Treacy en Wiersema

Het waardepositie model van Treacy en Wiersema is een bekende methode om een strategie te kiezen voor een organisatie. Het model gaat er vanuit dat organisaties moeten uitblinken in de punten waar ze…

Marketingstrategie: Groeistrategie van Ansoff

Het ansoff model voor groeistrategieen is één van de oudste strategie modellen die er is. Daarnaast is het ook nog eens het bekendste model. Ansoff ging er vanuit dat groei te plannen is. Daarom wor…
Wat is Public Relations (PR)?

Wat is Public Relations (PR)?

PR: een bekend woord. Veel mensen denken bij PR aan het voorlichten van de media. Maar PR is meer dan alleen publiciteit. Wat is Public Relations? Wat is het doel van PR? Waarom zou een bedrijf gebrui…

Co-branding de definitie, voor en nadelen en ontwikkelingen

Co-branding is een type merk extensie, het wordt veel gebruikt in de commerciële wereld. Het gebruik van deze methode is aan het toenemen. Eigenlijk is co-branding simpel gezegd een samenwerking tuss…
Reclame, wat houdt het in?

Reclame, wat houdt het in?

Reclame heeft een grote invloed op de economie, reclamemakers worden ingehuurd om mensen te verleiden tot het kopen van een bepaald product. Er zijn natuurlijk ook reclames om mensen iets niet te late…

De concurrentiedruk bepalen met het model van Porter

De concurrentiedruk, en daarmee ook de winstgevendheid van een bedrijf wordt bepaald volgens het vijfkrachtenmodel van Porter. Porter beschrijft vijf factoren: de potentiële toetreders, de intensitei…

Marketing: Een bedrijf winstgevend maken

Marketing is een wetenschappelijke analyse maken van de factoren die vraag en aanbod op een markt bepalen of er een zekere invloed op hebben. Het is dus belangrijk dat elk bedrijf op een manier aan ma…
Hoe kun je social media gebruiken voor je bedrijf?

Hoe kun je social media gebruiken voor je bedrijf?

Sociale media zijn niets anders dan een digitale versie van sociale netwerken. Het verschil is dat je als bedrijf op internet makkelijker toegang hebt tot de sociale netwerken waar je consument zich i…
Wat is corporate communicatie?

Wat is corporate communicatie?

Ccorporate communicatie bestaat uit drie vormen van communicatie, namelijk managementcommunicatie, marketingcommunicatie en organisatiecommunicatie.