Artikelen 91 - 100 in de rubriek MarketingMarketing (Zakelijk)
Afhankelijk van waar je product of dienst zich bevindt in de productlevenscyclus, moet een andere reclamestrategie worden toegepast om het gewenste effect te behalen. De verschillende fases in de prod…
Mrpromoteboy, 14-05-2014
Elke boodschap vereist een andere reclame. Aangezien er veel verschillende doeleinden zijn van reclames, zijn er namen gegeven aan de soorten reclames die de verschillende boodschappen overbrengen. De…
Mrpromoteboy, 14-05-2014
Nadat je als marketeer de communicatiedoelstelling hebt geformuleerd, moet je beslissen hoeveel je het beste aan de marketingcommunicatie kan besteden. Dit is een erg belangrijk vraagstuk, wat beantwo…
Mrpromoteboy, 13-05-2014
De consument wordt elke dag bestookt met een heleboel reclames. Een onderneming kan hiermee proberen de verkopen van haar product of dienst te verhogen. Ook kan de onderneming proberen om door middel…
Mrpromoteboy, 13-05-2014
Als de marketeer het communicatiebudget heeft bepaald, volgt de volgende stap. Nu moet de marketeer gaan bepalen via welke instrumenten de boodschap bij de consument komt. Hij kan hierbij gebruik make…
Mrpromoteboy, 13-05-2014
Als je dagelijks tv kijkt dan ben je gewend aan de vele reclameblokkken. Echter tegenwoordig wordt reclame ook tijdens tv programma’s en series aan je opgedrongen. Als je bijvoorbeeld naar GTST aan he…
Belegger, 24-04-2014
Storytelling is het schrijven of vertellen van een verhaal met een boodschap. Het wordt gebruikt voor marketingdoeleinden, om de aandacht van de consument te trekken en vast te houden. Daarnaast wordt…
Liza, 03-03-2014
Eén van de manieren om gratis publiciteit te werven met je bedrijf of product is door onder de aandacht te komen bij bladen, kranten, websites of blogs. Journalisten en redacteuren publiceren een arti…
Kuifje, 06-02-2014
Ontdek 3 marketingtrucs waar we allemaal intrappen. Lees over de illusie van schaarste, de illusie van keuzes en de illusie van gender en leer van deze trucs hoe je beter oplet dat je alleen koopt wat…
Maresa, 30-12-2013
Vaak kun je moeilijk van tevoren voorspellen of Social Media geschikt is voor je bedrijf. Een initiële verkenning kan houvast bieden. Hieronder staat een stappenplan beschreven voor een verkenningsfas…
Lacuna, 17-12-2013