Artikelen 151 - 160 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Brochure schrijven

Een brochure is een medium dat geschikt is voor bijna elk doel en elke doelgroep. Een brochure bestaat uit een vast aantal elementen. Bij het schrijven van een brochure moet er aandacht worden besteed… Rebeccahoogers, 30-11-2011

Externe analyse maken

De externe analyse (omgevingsanalyse) is een onderdeel van de SWOT-analyse. Je analyseert de kansen en bedreigingen voor het bedrijf of de instelling. De externe analyse bestaat uit een concurrentiean… Rebeccahoogers, 26-11-2011

Copywriter; salaris & opleiding

Een copywriter schrijft zakelijke en commerciële teksten. Hij werkt als freelancer of is in dienst van een reclamebureau of communicatiebureau. Het salaris van een copywriter is soms het dubbele van d… Rebeccahoogers, 26-11-2011
Marketingplanning en strategieontwikkeling

Marketingplanning en strategieontwikkeling

Planning en strategieontwikkeling vinden plaats op verschillende niveaus. We onderscheiden de concernstrategie, de ondernemingsstrategie (een divisie of SBU) en de marketingstrategie. Grote organisati… Rebeccahoogers, 22-11-2011

Laddering en middel-doelketen

Laddering is een interviewtechniek die wordt toegepast in de marketingwereld. Het doel is om een relatie te leggen tussen concrete productattributen en waarden. Door betekenisladders kun je associatie… Rebeccahoogers, 22-11-2011

Crosssmediastrategie: speerpunten

Bij het opstellen van een crossmediastrategie spelen een vijftal elementen een belangrijke rol, namelijk storytelling, mediumspecificiteit, usability, relevantie en cocreate. Rebeccahoogers, 16-11-2011
Marketingplan maken

Marketingplan maken

Een marketingplan is een afgeleide van het organisatieplan of de organisatiestrategie. Het marketingplan bestaat uit een aantal vaste onderdelen, zoals een interne en een externe analyse, ook wel “omg… Rebeccahoogers, 13-11-2011

Advertorial schrijven

Een advertorial is een advertentie, die eruit ziet als een redactioneel artikel. Objectiviteit en nieuwswaarde zijn belangrijke criteria voor de advertorial. Voor het schrijven van een advertorial is… Rebeccahoogers, 08-11-2011

Positioneren: Wat is positioneren?

Wat is positioneren en hoe kun je de juiste positionering bepalen? Positioneren is een marketingtechniek, waarbij het gaat om het kiezen van een onderscheidende positie in het brein van de consument.… Rebeccahoogers, 08-11-2011

Sponsoring & marketing

Sponsoring is onderdeel van de marketingcommunicatie-instrumenten. Een sponsor is meestal een bedrijf die geld of andere middelen ter beschikking stelt aan een vereniging, activitteit of individu in r… Rebeccahoogers, 22-10-2011