Marketing

Verscholen geheimen in beroemde logo's

Verscholen geheimen in beroemde logo's

Bedrijven optimaliseren hun logo's zodanig dat mensen ze niet snel meer vergeten. Bekende logo's van bedrijven als Google en Apple worden dan ook door bijna iedereen herkend en passen goed bij het bij…
Inzicht in marketing: persoonlijke invloeden op koopgedrag

Inzicht in marketing: persoonlijke invloeden op koopgedrag

Consumentengedrag is zeer moeilijk te beschrijven. Dit komt doordat consumentengedrag afhankelijk is van persoonlijke factoren en invloeden. Deze factoren komen voort uit psychologische beweegredenen…
Waarom uw e-commerce bedrijf actief moet zijn op Pinterest

Waarom uw e-commerce bedrijf actief moet zijn op Pinterest

Pinterest is een uitstekende medium voor e-commerce bedrijven om klanten te winnen en om de inkomsten te verhogen. Echter, het aantal Nederlandse of Belgische bedrijven dat zich op Pinterest begeeft i…
Website marketing: Het verschil tussen SEO en SEA

Website marketing: Het verschil tussen SEO en SEA

SEO is de afkorting van “Search Engine Optimization”. SEA staat dan weer voor “Search Engine Advertising”. Beide termen zijn activiteiten binnen E-Commerce. Deze marketingactiviteiten via inte…
Marketingplan: Implementatie van doelstellingen

Marketingplan: Implementatie van doelstellingen

Als er een strategische optie is gekozen, worden alle veranderingen die bij de nieuwe marketingstrategie horen uitgewerkt. Er worden nieuwe doelstellingen opgesteld en de marketingmix wordt opnieuw ui…
Marketingplan: Strategische opties formuleren en toetsen

Marketingplan: Strategische opties formuleren en toetsen

Strategische opties zijn een cruciaal onderdeel van het marketingplan. Als de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen bekend zijn is het belangrijk om een aantal verschillende strategische opties te…
Webteksten, schrijf ze boeiend en interessant

Webteksten, schrijf ze boeiend en interessant

Teksten schrijven kan iedereen die een paar jaar basisschool heeft gevolgd. Maar teksten schrijven die boeiend en interessant genoeg zijn om door anderen gelezen te worden is zo simpel nog niet. Daar…

Storytelling en marketing

Storytelling is een hot item in de marketingwereld. Dit zal het, in wat voor vorm dan ook, altijd blijven. Als je er namelijk goed over nadenkt, bestaat de hele wereld uit verhalen. Marketing verpakt…
8 tips voor een perfecte en succesvolle nieuwsbrief

8 tips voor een perfecte en succesvolle nieuwsbrief

Een perfecte en tegelijkertijd een succesvolle nieuwsbrief schrijven en versturen vereist enige professionaliteit. Er komt immers heel wat bij kijken. Uiteraard dien je pas een nieuwsbrief te verzende…
Geld verdienen met Clickbank

Geld verdienen met Clickbank

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden om op het internet geld te verdienen. Clickbank is een van de grootste internationale aanbieders op het gebied van online geld verdienen met concrete mogelijkhede…

SEO: de basis van zoekmachine optimalisatie

Wil je de bezoekersaantallen op je website verhogen? Zoekmachine optimalisatie zorgt daarvoor. Met de juiste zoekwoorden, voldoende inkomende links en een goede website structuur stijgt jouw website i…
Social media: de juiste strategie bepalen

Social media: de juiste strategie bepalen

Er is veel te kiezen in social media land. Zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Welk platform kies je? Welke boodschappen stuur je naar je volgers? Op welke doelgroep moet je je boodsch…
Sponsoring effectiever dan adverteren?

Sponsoring effectiever dan adverteren?

Wanneer potentiële klanten uw reclame zien, beseffen ze dat u hen iets probeert aan te smeren en zijn ze dus op hun hoede. Ze gaan op zoek naar kleine lettertjes en leugens in uw claims. Adverteren v…
Social media: het belang voor je bedrijf

Social media: het belang voor je bedrijf

De populariteit van social media is de laatste jaren enorm gestegen. Daarmee is ons gebruik van internet drastisch veranderd. Social media zijn blijvend onderdeel van onze samenleving geworden en dank…
E-mail marketing: zeven tips voor effectieve e-mails

E-mail marketing: zeven tips voor effectieve e-mails

E-mail marketing is een van de populairste digitale marketingmethoden. Dit is logisch, want het effect is groot en de kosten zijn laag. Toch blijkt het opzetten van een goede e-mail campagne een kunst…
Marketingplan: De interne analyse van een organisatie

Marketingplan: De interne analyse van een organisatie

De interne analyse is een analyse waarin de huidige, interne situatie van een bedrijf wordt beschreven. Met deze analyse kunnen de sterktes en zwaktes van een onderneming worden gevonden. De onderdele…
Marketingplan: SWOT-analyse en confrontatiematrix

Marketingplan: SWOT-analyse en confrontatiematrix

Als de sterktes en zwaktes bekend zijn geworden uit de interne analyse en de kansen en bedreigingen uit de externe analyse, is het mogelijk om een SWOT-analyse te maken. Hiermee worden alle onderdelen…
Marketingplan: Externe analyse van een bedrijf

Marketingplan: Externe analyse van een bedrijf

De externe analyse is bedoeld om een beeld te krijgen van de externe omgeving van een bedrijf. Op basis hiervan worden kansen en bedreigingen voor een bedrijf gevonden. Op de kansen kan dan worden ing…
Tips voor het schrijven van een goede folder

Tips voor het schrijven van een goede folder

De impact van een folder voor het verkopen van een product of dienst is aanzienlijk, zelfs in het digitale tijdperk. Het doel van een folder is om de aandacht te trekken, nieuwsgierigheid te wekken en…
Google Adwords coupon/voucher

Google Adwords coupon/voucher

Adverteren met Google AdWords is een doeltreffende manier om uw product of brand te promoten bij de juiste doelgroepen. Echter, veel beginnende internetondernemers vinden het te duur om direct aan de…