Marketing

Persuasieve communicatie
Hoe kun je zo communiceren dat mensen uiteindelijk doen wat jij voor ogen hebt, zonder dat ze dat zelf door hebben? Door gebruik te maken van persuasieve communicatie is dit mogelijk, je moet hierbij…
Promotiemateriaal en affiliate marketing
Affiliate marketing is een vorm van marketing die heel belangrijk is geworden voor de bedrijfswereld. Via affiliates of publishers kan immers de verkoop gestimuleerd worden van de website van de adver…
Waarom is marketing zo belangrijk?
Marketing is niet alleen maar een reclamespotje of een krantenartikel, die tijd zijn wij allang voorbij. Marketing is veel meer dan dat. Nog belangrijker is de vraag waarom marketing zo belangrijk is.…
Van de SWOT-analyse tot het centraal probleem
Het bepalen van een centraal probleem is belangrijk voor het maken van een ondernemingsplan. Hiervoor moet een SWOT-analyse gemaakt worden, een confrontatiematrix en een strategie keuze. Er wordt geke…
Marketing, vroeger en nu
Marketing heeft vele definities. In dit artikel kunt u lezen wat de huidige definitie is van marketing, maar ook wat in de voorgaande jaren de definitie hiervan was. De marketingmix speelt een central…Social Media zakelijk: Facebook fanpage berichten schrijven
Je Facebook fanpage is in de lucht, maar dan begint het echte werk pas: waar ga je regelmatig berichten over schrijven? Een fanpagina voor je organisatie die niet minstens enkele keren per week een ni…
Jezelf beter verkopen als zzp-er: 10 tips
Als zzp-er moet je jezelf verkopen: je hebt immers geen werkgever die zorgt dat er nieuwe opdrachten binnenkomen. Als je werk wilt houden, zul je op pad moeten en bewust reclame voor jezelf moeten mak…
Ieder zijn vak: reclame maken
Als je zelf ondernemer bent, dan weet je hoe veelzijdig en intensief je werk is. Je bent goed en gedreven bezig om je doelen te bereiken, om van jouw onderneming een succes te maken. Dat betekent hard…Creëren van secundaire merkmeerwaarde
Elke dag worden we belaagd met advertenties en commercials. Thuis, op straat of op het werk komen we altijd wel in contact met de communicatie uitingen van verschillende merken. Elk merk heeft een eig…
Experiential marketing & Fast Moving Consumer Goods
In een tijdperk van informatie-overload en een gevoel van verminderde privacy verliezen de meeste traditionele communicatiemiddelen hun impact op de consumenten. De drukke en geldbewuste consumenten t…
Google Analytics voor beginners
Na maanden zweten is je website eindelijk klaar om live te gaan in productie. Eindelijk! En nu maar hopen dat er veel mensen interesse tonen en dat je veel bezoekers mag lokken op je website. En als m…
Social Media zakelijk: Facebook fanpage maken
Facebook is ook voor bedrijven een onmisbare plek om aanwezig te zijn. Heeft je organisatie nog geen Facebook pagina dan is een campagne een uitstekend moment om een Facebook pagina te starten. De cam…
Marketingplan voor een Facebook-bedrijfspagina
Bijna ieder bedrijf heeft vandaag een Facebook-pagina waar men over zichzelf communiceert of een product of productlijn deelt met haar Facebook-fans. Een belangrijke zet, want het social mediakanaal i…
Online marketingactiviteiten binnen E-Commerce
Online marketing is een manier om online een bepaalde website te positioneren via e-marketingtechnologieën. Er bestaan vele online marketingmiddelen die voor de ene onderneming beter werken dan ander…PESTEL-analyse: Definitie en voorbeelden
De PESTEL-analyse is een bedrijfskundig model dat wordt gebruikt voor het identificeren van de invloed van externe factoren op een organisatie. Meer bekend is de PEST-analyse maar deze wordt vaak uitg…
Boerderijmini’s bij Albert Heijn - uitgekiende marketing
Grootgrutter Albert Heijn bedacht een campagne met boerderijdieren die gespaard konden worden bij de boodschappen in de supermarkt. De presentjes binden klanten aan de winkel, niet alleen de volwassen…
Slimme reclame van Ikea: levenslange geld-terug-garantie
Handelaren lokken klanten met onbeperkt terugnemen van artikelen. Ook Ikea-klanten kunnen nu hun al vele jaren gebruikte boekenkast weer teruggeven. Dat klinkt genereus maar is niets anders dan slimme…
Marketing voor horeca: hoe klanten gelukkig maken?
Het uitbaten van een horecazaak is een zelfstandige hoofdactiviteit die voor een groot stuk gebaseerd is op het invullen van een verwachtingspatroon. Hoe meer een klant spendeert, hoe hoger zijn of ha…
Marketing voor horeca: hoe meer klanten aanspreken?
Het aantal starters in de horeca is reeds enkele jaren bedroevend laag en diegene die dapper volhouden, zien soms door het bos de bomen niet meer. Strengere controles inzake (voedsel)veiligheid, klant…