Warning: session_start(): open(/data/sites/web/interatenl/tmp/sess_71f3b50cc0e75b9993e32e44e18d8d50, O_RDWR) failed: File too large (27) in /data/sites/web/interatenl/subsites/infonu.nl/include/config.inc.php on line 17

Warning: session_start(): Failed to read session data: files (path: /data/sites/web/interatenl/tmp) in /data/sites/web/interatenl/subsites/infonu.nl/include/config.inc.php on line 17
Marketing - Zakelijk (pagina 15)

Marketing

Het ondernemingsplan

Het ondernemingsplan

Een camping in Zuid-Frankrijk, een softwarebedrijf voor het onderwijs, een bed & breakfast, een kookschool, een vrouwenfietsenmakerij, een timmerbedrijf, een organisatieadviesbureau: jaarlijks starten…
Het maken van een situatieanalyse

Het maken van een situatieanalyse

Voor organisaties is het belangrijk om regelmatig een situatieanalyse te maken. Op deze manier houden zij zichzelf op de hoogte van ontwikkelingen in de sector, de concurrentie en de afnemer. Belangri…
Marketing onderzoek

Marketing onderzoek

Hoe zit een marketing onderzoek in elkaar? In dit artikel zal ik de zes stappen van een effectief marketing onderzoek behandelen.
Het vijfkrachtenmodel van Porter

Het vijfkrachtenmodel van Porter

Het vijfkrachtenmodel van Porter is een veelgebruikt marketinginstrument. Door uitwerking van het model krijgt een organisatie inzicht in de aantrekkelijkheid van de bedrijfstak.
Poeremetator, wat is dat?

Poeremetator, wat is dat?

Het woord Poeremetator is een niet bestaand woord afkomstig uit de radio commercial van postorder-bedrijf Overtoom. De bedoeling van het gebruik van het niet bestaande woord is nieuwsgierigheid wekken…
Citymarketing: promoten van een stad door een slogan

Citymarketing: promoten van een stad door een slogan

Je stad promoten door middel van een pakkend motto in de hoop toeristen en bedrijven aan te trekken. Dat is citymarketing. Ook in Nederland zie je steeds meer marketing campagnes rondom steden en geme…
De discipline van marktleiders

De discipline van marktleiders

Treacy en Wiersema hebben door onderzoek te doen bij meer dan 80 bedrijven in ruim 3 jaar in meer dan 40 markten een model gebouwd dat het inzichtelijk maakt waarom sommige bedrijven zoveel beter scor…
Elementen van de marketingmix, de 6 P’s

Elementen van de marketingmix, de 6 P’s

Als aanvulling op de 4 P’s die vanuit de vorige eeuw werden gebruikt in de marketingmix, voegen we 2 nieuwe elementen toe, te weten personeel en proces, die zeker tot het rijtje behoren.
Merchandising verhoogt je omzet

Merchandising verhoogt je omzet

Door een goede merchandising en het gepaste POS-materiaal te gerbuiken in je winkel, kan je je omzet enorm vlug vergroten. Een winkel moet als het ware communiceren met je klanten - hoe pak je dat aan…
De motivatietheorie van Abraham Maslow

De motivatietheorie van Abraham Maslow

Als bekendste vertegenwoordiger van het humanistisch psychologisch instituut heeft Abraham Maslow veel onderzoek gedaan naar humanistische psychologie, de manier waarop mensen zich gedragen en bepaald…
Het Abell model

Het Abell model

Door toepassing van het Abell model kun je snel zien met welke technologieën en producten een onderneming op de markt actief is, en op welke doelgroep ze inspelen. Er wordt dus duidelijk gemaakt wat…
De marketingomgeving | Interne & Externe omgevingsfactoren

De marketingomgeving | Interne & Externe omgevingsfactoren

De marketingomgeving is van groot belang voor een bedrijf, niet alleen de gebeurtenissen die in het bedrijf een rol spelen zijn belangrijk, ook is het belangrijk om de trends in de gaten te houden, om…
Internationale marketing

Internationale marketing

Bedrijven die zich slechts op Nederland richten, lopen wellicht veel winst mis. Ten slotte is de hele wereld een markt. Uiteraard kleven er ook veel nadelen aan internationale marketing, en is er een…
SWOT-analyse en Confrontatiematrix

SWOT-analyse en Confrontatiematrix

De SWOT-analyse is een van de meest bekende, en meest gebruikte marketinginstrumenten. Het is dan ook een zeer nuttig instrument om inzicht te krijgen in het bedrijf. De Confrontatiematrix komt voor u…
Soorten reclame

Soorten reclame

Overal waar je kijkt is reclame: televisiecommercials, spotjes op de radio, tijdschriften staan er bol van, billboards, uithangborden. Al die verschillende reclames kunnen onderverdeeld worden in vers…
De Boston Portfolio (BCG) Matrix

De Boston Portfolio (BCG) Matrix

De Boston Portfolio Matrix wordt veel gebruikt in de marketing. Hij is dan ook simpel te gebruiken, tevens geeft het een goed inzicht in je concurrentiepositie.
Succesvolle Producten - Zo wordt jouw product een succes!

Succesvolle Producten - Zo wordt jouw product een succes!

Elk jaar komen er alleen in Nederland duizenden nieuwe producten op de markt. Veel daarvan kwijnen echter snel weer weg. Daarom hieronder enkele tips die zullen voorkomen dat dit uw product niet overk…
Productlevenscyclus en de adoptiecurve

Productlevenscyclus en de adoptiecurve

De productlevenscyclus (PLC) en de adoptiecurve hebben te maken met de marketing van producten. De productlevenscyclus bestaat uit vijf fasen, die elk vragen om een andere marketingstrategie. De adopt…
De Marketingmix - 4 P's

De Marketingmix - 4 P's

De marketingmix, ook wel in de volksmond De 4 P's genoemd, bestaat uit 4 elementen die nauw met elkaar verbonden zijn.
Elementen van een Marketingplan

Elementen van een Marketingplan

Het schrijven van een goed marketingplan is niet eenvoudig. Het moet kort en bondig zijn en alle essentiële onderdelen moeten aanwezig zijn. De essentiële componenten van een marketingplan zijn onde…