Artikelen 141 - 150 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Marketingplan: Interne analyse

Marketingplan: Interne analyse

De interne analyse is de eerste stap die u zet als u een marketingplan gaat schrijven. In dit artikel staat uitgelegd wat er belangrijk is om in een interne analyse te vermelden. Een interne analyse i… Dobel, 21-01-2012

Mediaplan en mediaselectie

Het mediaplan is onderdeel van het marketingcommunicatieplan. In het mediaplan worden de mediadoelstellingen, de doelgroep, de mediastrategie en -tactiek en het mediabudget beschreven. Er zijn verschi… Rebeccahoogers, 17-01-2012
Business marketing

Business marketing

Tussen consumentenmarketing en business marketing zitten veel verschillen op het gebied van marktkenmerken, koopgedrag, kenmerken van de vraag en marketinginstrumenten. Zo is er sprake van een afgelei… Rebeccahoogers, 16-01-2012
Communicatiebudget (marketingcommunicatiebudget)

Communicatiebudget (marketingcommunicatiebudget)

Het marketingcommunicatiebudget is onderdeel van het communicatieplan. Het is vrijwel onmogelijk om vooraf het juiste communicatiebudget vast te stellen, omdat er veel factoren zijn die van invloed zi… Rebeccahoogers, 22-12-2011
Interne analyse maken

Interne analyse maken

De interne analyse maakt onderdeel uit van de SWOT-analyse. Door het maken van een interne analyse kan men de sterke en zwakke punten (strenghts & weaknesses) van een organisatie in kaart brengen. Ins… Rebeccahoogers, 10-12-2011
Het opstellen van een communicatie- of promotieplan

Het opstellen van een communicatie- of promotieplan

Om een product of dienst goed te kunnen marketen is het zaak om een goed communicatie of promotieplan te schrijven. In dit plan wordt beschreven welke verschillende doelgroepen of segmenten de organis… Timkraai, 08-12-2011
Marketingcommunicatiestrategie

Marketingcommunicatiestrategie

Een goede marketingcommunicatiestrategie is essentieel voor een succesvolle communicatiecampagne. De kern van de marketingcommunicatiestrategie is de positionering en afstemming op de productlevenscyc… Rebeccahoogers, 07-12-2011
Marketingcommunicatiedoelgroepen

Marketingcommunicatiedoelgroepen

De marketingcommunicatiedoelgroep is breder dan de marketingdoelgroep, omdat er personen zijn die het aankoopproces kunnen beïnvloeden. Segmentatie van de communicatiedoelgroep kan plaatsvinden op alg… Rebeccahoogers, 06-12-2011

Marketingcommunicatieplan schrijven

Het marketingcommunicatieplan is afgeleid van het marketingplan. In een strategisch marketingcommunicatieplan worden o.a. marketingcommunicatiedoelstellingen en -doelgroep, marketingcommunicatiestrate… Rebeccahoogers, 06-12-2011

Marketing: Sociale beïnvloedingstechnieken

Marketeers en reclamemakers maken gebruiken van allerlei beïnvloedingstechnieken waar de doorsnee consument geen weet van heeft. Enkele sociale beïnvloedingstechnieken die hun succes reeds hebben bewe… Rebeccahoogers, 05-12-2011