InfoNu.nl > Zakelijk > Marketing > Poeremetator, wat is dat?

Poeremetator, wat is dat?

Poeremetator, wat is dat? Het woord Poeremetator is een niet bestaand woord afkomstig uit de radio commercial van postorder-bedrijf Overtoom. De bedoeling van het gebruik van het niet bestaande woord is nieuwsgierigheid wekken bij luisteraars welke op zoek moeten gaan naar de betekenis en uitkomen bij Overtoom.nl.

Poeremetator

<STRONG>Poeremetator</STRONG>Poeremetator

Wat is een Poeremetator?

De Poeremetator bestaat wel is en is een briefopener. De Poeremetator is te koop bij de webwinkel Overtoom van voor € 5,- per stuk.

Uitleg op de Overtoom website:

Een Poeremetator opent je post op kantoor, in het magazijn of in de werkplaats.
Afmeting: H5 x B6,5 x D0,4 cm. Kleur: blauw.

Practical joke

De radiocommercial wekt het idee dat de Poeremetator niet bestaat. In de commercial wordt Jelle (een medewerker) door zijn baas op zijn werk in de maling genomen. Hij krijgt namelijk de opdracht een Poeremetator te bestellen.

Dit geintje van het halen van een niet bestaand voorwerp wordt vaak uitgehaald bij nieuwe collega’s. Voorbeelden van niet bestaande objecten zijn:
  • Aardebeienontpitter
  • Bougievonkjes
  • Dossier met zoekgeraakte documenten
  • Glashamer
  • Plintenladder
  • Zuurkoolplantjes
  • Witte cacaopoeder

Iedereen behalve het slachtoffer is natuurlijk op de hoogte dat de objecten niet bestaan. Hierdoor wordt het slachtoffer vaak uren van het kastje naar de muur gestuurd tot groot vermaak van collega's.

Marketing van Overtoom

De hele campagne is een grote (en werkende) campagne truc van Overtoom. Vroeger bekend van ‘Tuut Tuut, Dat is snel’ nu van de Poeremetator. Op 21 september 2007 werd bekend dat er meer dan 35.000 zoekopdrachten per dag worden gemaakt naar het woord ‘Poeremetator’ en dat dit naar verwachting zal oplopen tot 50.000 per dag. Dit aantal zal natuurlijk van korte duur zijn, maar geeft een boost aan de bekendheid van Overtoom.

Overtoom zorgt er voor dat via Google Adwords een plek bovenaan de zoekresultaten is bemachtigd. Iedere zoeker via Google komt dus hoe dan ook uit bij de webwinkel van Overtoom. Buiten dat is er een spel ontwikkeld door Overtoom op www.poeremetator.nl welke tot doel heeft zoveel mogelijk Poeremetators te pakken te krijgen, de persoon met beste score krijgt een Micro PC.

De radiocampagne van Overtoom zal de gehele maand September 2007 door blijven gaan. Daarna zal de Poeremetator als marketing onderdeel bij Overtoom actief blijven.
© 2007 - 2019 Schrijfster, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Direct marketingDirect marketingDirect marketing is populair, want via direct marketing is het makkelijker om klanten met een toegesneden aanbod te bena…
Wat is marketing?Wat is marketing?Dit artikel omvat een uitleg over de betekenis van marketing, het verschil tussen verkoop en marketing en wat de definit…

Reageer op het artikel "Poeremetator, wat is dat?"

Reacties

Mariëlle, 15-02-2008 13:17 #3
Wisten jullie dat witte cacaopoeder tegenwoordig wel bestaat…?

Iris, 21-11-2007 15:18 #2
Geweldige actie van de marketing 'boys' van Overtoom. Ben benieuwd of het woord over enkele jaren nog net zo bekend zal zijn als 'Tuut Tuut, Dat is snel'.

Zeemeeuw (infoteur), 21-09-2007 12:56 #1
Een kleine inventarisatie van niet bestaande dingen waar naar gezocht wordt: de kwikmagneet, ooievaarskuitenvet, een schop met een voetje, waaibomenhouten ladders, melkflessen -verloopnippel, dichte gaatjespan, vierkante gatenboor, doosje bougievonkjes, lawaaibomenhout, busje tussengas, gijpenteller, sleutel van het paradeplein, mapje zoekgeraakte stukken, de rode bosananas en de bromspijkers voor in het kabelschapje.:-)

Infoteur: Schrijfster
Gepubliceerd: 21-09-2007
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Marketing
Reacties: 3
Schrijf mee!