Artikelen 121 - 130 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

De Basisbeginselen van Communicatie

De Basisbeginselen van Communicatie

De betekenis van van ‘communicatie’ volgens het woordenboek luidt: ‘door praten, schrijven, gebaren, gezichtsuitdrukkingen en dergelijke contact hebben met elkaar.’ In het bedrijfsleven wordt hier ech… Roeland123, 07-10-2012
Inzicht in Marketing: Macro analyse telecombranche

Inzicht in Marketing: Macro analyse telecombranche

Marketing kan op drie verschillende niveaus worden bedreven en bestudeerd. We spreken van ‘micromarketing’ wanneer men uitgaat van degenen die in een bedrijf de marketingbeslissingen nemen. Het market… Roeland123, 01-10-2012
Het koopbeslissingsproces

Het koopbeslissingsproces

Bewust of onbewust doorlopen we als consument een aantal fasen wanneer we een product of dienst willen kopen. Het geheel van al deze fasen wordt ‘het koopbeslissingsproces’ genoemd. Het proces start m… Roeland123, 28-09-2012
Het aida-model toegepast op reclame maken

Het aida-model toegepast op reclame maken

De zender probeert via een medium de ontvanger(s) zo duidelijk mogelijk te informeren. Dit doet men dagelijks, in dit artikel wordt voornamelijk gekeken naar de communicatie van bedrijven naar de doel… Tweno, 27-09-2012
Reclame en de Klassieke Oudheid: Nikes, Ajax en Mars

Reclame en de Klassieke Oudheid: Nikes, Ajax en Mars

Stel, een producent ontwikkelt een product en brengt dit op de markt. Dan geeft een producent de afdeling Marketing opdracht om het product een positief imago mee te geven in de reclame en om het goed… Ambassadrice, 26-08-2012
Goede, Effectieve & Passende Reclame maken: hoe doe je dat?

Goede, Effectieve & Passende Reclame maken: hoe doe je dat?

De afdeling van de marketing zorgt in een bedrijf meestal voor het maken van reclame. Dit doen ze niet zomaar uit de losse pols: er zijn namelijk veel dingen waar rekening mee wordt gehouden voordat e… Shiny, 22-06-2012
Productplaatsing: het ei van Columbus? nieuws uitgelicht

Productplaatsing: het ei van Columbus?

Nu de reclameblokken op televisie door steeds meer mensen worden weggezapt of overgeslagen, zoeken adverteerders andere methodes om hun product onder de aandacht te brengen. Productplaatsing heet de n… Vosje, 26-04-2012
Corporate image: hoe wordt gedacht over jouw organisatie?

Corporate image: hoe wordt gedacht over jouw organisatie?

Voor organisaties is het handig goed te communiceren met hun publieksgroepen. Dit gaat het beste wanneer de organisatie op de hoogte is wat de huidige indruk is van externe publieksgroepen over de org… Shiny, 13-04-2012

Instrumenten voor de belevenissen regisseur - Animatie

Doel van belevingsconcepten is bezielen, opmonteren, in de stemming brengen, activeren, inspireren, initiëren, boeien en fascineren. Een instrument dat hierbij kan helpen is animatie. Aangezien gedenk… Houbaer, 02-04-2012
Marketingplan: De marketingmix of de 4 P’s

Marketingplan: De marketingmix of de 4 P’s

De marketingmix is een onderdeel van het marketingplan. Het is een essentieel onderdeel aangezien in dit onderdeel de strategie die verkozen is wordt beschreven. Hoe u een marketingmix moet maken staa… Dobel, 29-03-2012