Marketing

De verschillende soorten spaaracties / loyaltyprogramma's

Nederland is een echt land wat bekend staat om het feit dat de inwoners zuinig zijn en echte spaarders. Dat laatste is zeker waar, gezien de hoeveelheid spaaracties, of met een ander mooi woord loyalt…
Etnomarketing: moet dat nou?

Etnomarketing: moet dat nou?

Etnomarketing. Moet dat nou? Antwoord: 'de' allochtone klant bestaat niet, maar je kunt toch maar beter iets van etnomarketing afweten. Het betreft een doelgroep die veelal een specifieke achtergrond…
Muchachomalo boxers, prijs en outlet

Muchachomalo boxers, prijs en outlet

Muchachomalo boxers zijn in 2017 minstens zo populair als kleding van Bjorn Borg. In 2008 werd het Spaanse kledingmerk Muchachomalo in Nederland gelanceerd en binnen 18 maanden groeide het succes van…

Affiliate Marketing

Affiliate marketing is een vorm van marketing die de laatste tijd steeds populairder aan het worden is. Deze vorm van marketing wordt voornamelijk gebruikt via het internet, bij e-commerce. Deze marke…

No budget marketing

Sommige bedrijven hebben enorme marketingbudgetten, bij andere ontbreekt het überhaupt aan een marketing afdeling. Dat wil niet zeggen dat hoe hoger het marketingbudget, hoe succesvoller het marketin…

De kracht van netwerkmarketing

De kracht van netwerkmarketing ligt in 1 simpele zin: "Je wordt succesvol wanneer je voldoende anderen geholpen hebt succesvol te worden." Het succes van netwerkmarketing ligt in een combinatie van ee…

Wat is eventmarketing: populair marketingmiddel

Evenementen hebben een grote economische betekenis voor zowel publieke als private betrokken van het gebied waarin een evenement wordt georganiseerd. In de loop der jaren wordt deze betekenis door mar…

Citymarketing: stad als product

Stadsmarketing: de stad als marketingproduct Maastricht: dat gun je jezelf. Helemaal Hengelo. Er gaat niets boven Groningen en Deventer Gastvrije Hanzestad. In de stedenstrijd komt het steeds meer aan…

Welke factoren bepalen het aankoopgedrag van consumenten?

In de huidige omgeving, te midden van een overvloed aan reclame, wordt het steeds lastiger om de consument te overtuigen om één bepaald merk te kopen. Ik ben vooral geïnteresseerd in hoe men bij co…

De toegevoegde waarde van emotie in merkpositionering

In de huidige samenleving, waarin sprake is van een overvloed aan reclame en waarin bedrijven schreeuwen om de aandacht van de consument, is het steeds moeilijker om de aandacht van de consument daadw…
Het slechtste hotel van de wereld: Budget hotel Hans Brinker

Het slechtste hotel van de wereld: Budget hotel Hans Brinker

Iedereen denkt wel eens in het slechtste hotel van de wereld te hebben geslapen. Maar het Hans Brinker hotel gaat er prat op dat het het slechtste hotel van de wereld is. Is dat werkelijk het geval? H…
Bedrijven contactdagen voor het Noorden

Bedrijven contactdagen voor het Noorden

Ieder jaar worden in maart de bedrijven contactdagen voor het Noorden georganiseerd in het WTC Expo Centrum in Leeuwarden. In 2009 worden de business to business dagen op 24 en 25 maart gehouden in de…
Internet marketing? De tien meest gemaakte fouten

Internet marketing? De tien meest gemaakte fouten

Veel mensen falen in internet marketing door dezelfde fouten die ze maken. Door deze fouten te voorkomen kun jij succesvol worden in online marketing. Succes in internet marketing is voor iedereen mog…

STOP! Wel eens van stopkracht gehoord?

Wel eens van ‘stopkracht’ gehoord? Het klinkt tegenstrijdig: kracht heeft immers met beweging te maken, stoppen lijkt het einde van de beweging. Dat is het ook. In de reclamewereld bedoelen we met…

Geschiedenis van reclame

We komen er dagelijks mee in aanraking. We worden gewoonweg overspoeld door reclame. Hoe is dat fenomeen nu eigenlijk ontstaan? Hoe maakte men vroeger reclame? Was er toen ook al kritiek op? Lees er a…
Verklarende statistiek

Verklarende statistiek

In marketing en marktonderzoek spelen statistieken een belangrijke rol. Er is de beschrijvende statistiek, maar ook de verklarende statistiek. Verklarende statistiek maakt gebruikt van statistische te…
Beschrijvende statistiek

Beschrijvende statistiek

Bij marktonderzoek houd je je door middel van beschrijvende statistiek bezig met het verzamelen van gegevens, die hierbij tevens netjes geordend en gepresenteerd worden. Er wordt bij beschrijvende sta…
Marktonderzoek: primaire gegevens (fieldresearch)

Marktonderzoek: primaire gegevens (fieldresearch)

Marktonderzoek bestaat uit fasen. Een van de fasen is het verzamelen van gegevens. Wanneer de gegevens aanwezig zijn in de onderneming zal het verzamelen van gegevens niet veel geld en tijd kosten (se…
Kansrekening, Laplace

Kansrekening, Laplace

In marketing houdt men zich steeds met de vraag bezig hoe groot de kans is dat een product succesvol al zijn, hoe groot de kans is dat reclame positief ontvangen zal worden, hoe groot de kans is dat e…
Marktonderzoek: secundaire gegevens (deskresearch)

Marktonderzoek: secundaire gegevens (deskresearch)

In het proces van marketingonderzoek is het verzamelen van gegevens een belangrijke stap. Het verzamelen van gegevens is vaak tijdrovend en geldrovend. Er zijn verschillende manieren om voor marktonde…