Artikelen 1 - 10 in de rubriek MarketingMarketing (Zakelijk)
Het geven van relatiegeschenken is erg populair. Bedrijven doen dit om waardering te tonen aan zakelijke contacten of om zakelijke relaties te bedanken voor de samenwerking. Btw over zakelijke kosten…
Willem85, 28-07-2020
Sinds november 2019 kent Domino's Pizza het spaarprogramma "Domino's punten sparen". Uit onderzoek bleek dat klanten graag meedoen aan een simpel loyaliteitsprogramma waarbij ze kunnen sparen voor gra…
Kristelschrijft, 19-12-2019
Tekstschrijver, contentcreator, copywriter, broodschrijver, journalist; er zijn veel verschillende namen voor mensen die hun geld verdienen met schrijven. Deze termen worden vaak door elkaar gebruik,…
Zdee, 22-03-2019
Een merk is een breed en relatief begrip. Er zijn zeer veel zaken die een merk van een bedrijf helpen te omschrijven. Zo kan dit worden beschreven aan de hand van een merkvisie en kernwaarden, de erva…
Mikebouman, 28-02-2019
Op willen vallen tussen alle concurrenten met hun scherpe aanbiedingen en geestige socialmediaberichten is niet zo eenvoudig. Hiervoor is een beetje creativiteit soms best heel handig. Wanneer de insp…
Mikebouman, 17-10-2018
Opvallen, onderscheiden en relevant zijn. Het zijn drie lastige dingen op het to-do-lijstje van talloze bedrijven. Dit is niet voor niets zo moeilijk, want met alle beschikbare media en de talloze mer…
Mikebouman, 10-10-2018
Overal om je heen is reclame waar te nemen. De wereld staat vol met posters, banners, logo’s en andere merkuitingen die je de hele dag al dan niet bewust binnen krijgt. Ook een folder van een politiek…
Mikebouman, 05-07-2018
Communiceren vanuit een merk is op veel verschillende manieren mogelijk. Zo kan een bedrijf bijvoorbeeld een origineel reclamespotje voor op tv maken, een serie posters ophangen of een briljante socia…
Mikebouman, 04-07-2018
Het is niet eenvoudig om een eigen bedrijf te starten of een worstelend bedrijf een succesvolle toekomst te geven in een markt waar de concurrentie hevig is. Alleen maar eenvoudige marketingtrucjes ri…
Mikebouman, 25-06-2018
Er zijn veel verschillende analyses die je kunt doen om de waarde van je bedrijf te bepalen. Je kunt een onderscheid maken tussen interne en externe analyses. De VRIO-analyse is een voorbeeld van een…
Lienepien95, 23-03-2018