Google Adwords coupon/voucher

Google Adwords coupon/voucher Adverteren met Google AdWords is een doeltreffende manier om uw product of brand te promoten bij de juiste doelgroepen. Echter, veel beginnende internetondernemers vinden het te duur om direct aan de slag te gaan met AdWords. Dat beseft Adwords. Daarom delen Google of haar partners af en toe Google Adwords vouchers. Ze worden ook wel kortingsbonnen of Google Adwords coupons genoemd. U kunt een Adwords voucher vinden bij diverse bladen. Denk hierbij aan o.a. ondernemersbladen en het blad van de KvK. Een Google Adwords coupon is een gratis advertentietegoed. Vaak is een Adwords coupon alleen bestemd voor nieuwe adverteerders, echter soms delen Google of haar partners ook Google Adwords vouchers bestemd voor alle adverteerders.

Google Adwords

Indien u meer bezoekers wilt werven of meer omzet wilt generen, zou Adwords u hierbij kunnen helpen. Het biedt u namelijk de mogelijkheid om internationaal of lokaal uw producten of website te promoten. U kunt zelf bepalen hoeveel u wilt investeren en u hoeft alleen te betalen als men op uw advertenties drukt. Dus u zou in principe met 10 euro kunnen beginnen. Daarnaast is het mogelijk om diverse belangrijke statistieken te bekijken. Zo kunt u zelf zien of uw advertenties presteren en als dit niet het geval is kunt u ze aanpassen of verwijderen. U kunt bijvoorbeeld uw ctr op Adwords bekijken. De afkorting CTR staat voor Clickthrough rate. In andere woorden, uw klikfrequentie op Google Adwords. Dus u kunt zien hoeveel mensen uw advertentie zien en hoeveel van hen doorklikken. Als er vijf mensen hebben geklikt op een advertentie dat 1000 keer getoond is, betekent het dat u een CTR heeft van 0,5%. Een andere handige tool is dat u ook kunt zien hoeveel producten u heeft verkocht dankzij uw advertentie. Dit is zeer handig voor o.a. een webshop eigenaar. U kunt zo namelijk zien of u baat heeft bij de koop van advertentieruimte.

Hoe werkt een Google Adwords coupon

Meestal moet u aan een bepaalde criteria voldoen voordat u uw Adwords coupon code kunt invullen. Daar moet u rekening mee houden. Dus controleer de voorwaarden. Maar hoe werkt het precies? Het is heel simpel:
  1. U moet een Google Adwords account aanmaken
  2. U moet de code op uw Adwords voucher binnen 14 dagen invullen. Daarmee bedoelt men dat dit binnen 14 dagen na het aanmaken van uw account moet.
  3. U moet voldoen aan de criteria. Denk hierbij aan de bestedingsvereiste. Vaak moet u een bepaalde bedrag besteden voordat u uw tegoed kan ontvangen.
  4. Binnen vijf werkdagen zal u uw advertentietegoed ontvangen.

Betalingsmethodes

Zoals reeds werd vermeld, moet u vaak een bepaalde bedrag besteden voordat u uw tegoed kunt ontvangen. Als u volgens uw Google Adwords coupon 25 moet uitgeven voordat u 50 aan advertentietegoed kunt ontvangen dan moet u minimaal 25 aan klikken spenderen voordat u uw tegoed zult ontvangen. U kunt vooraf betalen en achteraf betalen. Indien u achteraf betaald, moet u alleen de code op uw Google adwords coupon invoeren op uw account. Als u eenmaal aan de de bestedingsvereiste voldoet, zult u binnen vijf dagen uw advertentietegoed ontvangen. Indien u vooraf betaald, moet u de code op uw Google Adwords voucher op uw Google Adwords account invoeren en minimaal 25 storten. Het is verstandig om meer dan 25 te storten, want als uw CPC groter is dan het resterende advertentietegoed dan zal u onmogelijk 25 kunnen spenderen. Denk hierbij aan een gemiddelde CPC van 0.42, terwijl u nog 0.28 moet uitgeven voordat u aan de bestedingsvereiste voldoet. Zo kunt u er nooit aan voldoen. Als u eenmaal aan de de bestedingsvereiste voldoet dan zal u binnen vijf dagen uw advertentietegoed ontvangen. Houd rekening met het volgende:
  • U moet geldige betalingsgegevens opgeven.
  • Vaak geldt er een vervaldatum op een Google Adwords coupon.
  • Bedragen die u heeft uitgegeven voordat u uw code van uw Adwords coupon heeft ingewisseld, tellen niet mee voor een betalingsvereiste. Alleen de bedragen nadat u uw code heeft ingevoerd.
  • Meestal zijn Adwords vouchers beperkt tot één per klant.
© 2015 - 2020 Fenrir, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • https://support.google.com/adwords/answer/126179?hl=nl

Reageer op het artikel "Google Adwords coupon/voucher"

Infoteur: Fenrir
Laatste update: Mei 2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Marketing
Schrijf mee!