InfoNu.nl > Zakelijk > Management > Management: Pagina 4
Artikelen 31 - 40 in de rubriek Management

Management (Zakelijk)

Onpraktische principes in het bedrijfsleven

Onpraktische principes in het bedrijfsleven

Elke onderneming heeft een doel om naar te streven. Of dat nu is om zo veel mogelijk winst te maken of om de maatschappij zo goed mogelijk van dienst te zijn, zonder doel is een bedrijf nergens. Het s… Paulienschrijft, Effectiever werken, 12-07-2015

Het correctiegesprek

Een correctiegesprek, ook wel disciplinegesprek genoemd, is een formeel gesprek dat gevoerd wordt tussen een leidinggevende en zijn medewerker. Aan de hand van een stappenplan wordt uitgelegd hoe een… Streets, 09-07-2015
Strategie: de MABA analyse

Strategie: de MABA analyse

De MABA analyse, ontworpen door General Electric, is een strategische tool om de portfolio van het bedrijf tegen de aantrekkelijkheid van de markt af te zetten. Voor de verschillende product-markt-com… Frank1982, 10-06-2015
Strategie: de doelgroepbenadering van Kotler

Strategie: de doelgroepbenadering van Kotler

Marketing is ontzettend belangrijk voor het bereiken van de consumenten. Elk bedrijf heeft zijn eigen doelgroep waar zij zich op wil richten. Dit kunnen groepen zijn gesegmenteerd op leeftijd, geslach… Frank1982, Strategische modellen, 03-05-2015

Functiegebouwen: alles onder een dak

Alweer een poosje geleden dook vanuit het niets het fenomeen functiegebouw op. Kennelijk moest er een einde komen aan de tientallen en zelfs honderdtallen verschillende functiebeschrijvingen die menig… Fishie, 28-04-2015
Winstbegrippen: EBIT, EBITDA, REBITDA

Winstbegrippen: EBIT, EBITDA, REBITDA

Bedrijven die hun jaarcijfers presenteren, kunnen gebruik maken van verschillende winstbegrippen. Zo zijn termen als EBIT, EBITDA en EBITDAI veelgebruikte termen om de winstgevendheid van een bedrijf… Frank1982, Financiële Ratio, 25-04-2015
Strategie: de klantenpiramide van Curry

Strategie: de klantenpiramide van Curry

Een goede klantstrategie is van groot belang voor een bedrijf. Door in beeld te brengen wie de klanten zijn en wat hun bijdrage is aan de omzet van het bedrijf kan inzichtelijk worden gemaakt op welke… Frank1982, Strategische modellen, 27-03-2015
Strategie: het model van Abell en Hammond

Strategie: het model van Abell en Hammond

Voor een bedrijf is het belangrijk dat er goed inzicht is in de markt, de behoeften van de klanten en de mogelijkheden tot uitbreiding van de doelgroepen en activiteiten. Een middel om dit in beeld te… Frank1982, Strategische modellen, 23-03-2015
De Net Promoter Score

De Net Promoter Score

Klanttevredenheid en klantloyaliteit is zeer belangrijk voor de levenvatbaarheid van het bedrijf. Loyale klanten klanten zorgen voor meer winst dan gemiddelde klanten en zij zullen het product eerder… Frank1982, 19-03-2015
Strategie: de concurrentiebenadering van Kotler

Strategie: de concurrentiebenadering van Kotler

Het bepalen van de concurrentiestrategie is essentieel voor het voortbestaan van een onderneming. Onvoldoende inzicht in de concurrentie leidt tot het verlies van controle in een markt en een te afwac… Frank1982, Strategische modellen, 16-03-2015