Management

Tips om de factuur binnen de tijd betaald te krijgen

Tips om de factuur binnen de tijd betaald te krijgen

De factuur van een project of levering wordt vaak niet op tijd, of zelfs helemaal niet betaald. Dat kan voor uw onderneming soms een drama worden, zeker als dat steeds vaker gebeurt. Hoe groter de fac…

Topverkopers presteren meer in minder tijd

Zijn topverkopers workaholics? Sommigen wel, maar beslist niet allemaal. Ze doen in elk geval aan tijdmanagement om hun doelstellingen te realiseren. Hoe zit dat dan? Delegeren ze veel? Stellen ze de…

Topverkopers – als de klant twijfelt

De klant kan geïnteresseerd zijn in een product of dienst, maar toch zijn twijfels en bezwaren hebben. Er ontstaat dan een kritische situatie. Uiteindelijk kan dat ervoor zorgen dat u als topverkoper…
Verschillen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek

Verschillen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek

Afhankelijk van de organisatie waar je werkt houd en/of krijg je elk jaar een functioneringsgesprek of een beoordelingsgesprek en soms vinden beide gesprekken plaats. Wat is precies een functionerings…
De eerste functioneringsgesprekken; kennismakingsgesprekken

De eerste functioneringsgesprekken; kennismakingsgesprekken

Als leidinggevende ga je goed van start als de eerste functioneringsgesprekken kennismakingsgesprekken zijn. Doe dit als je pas bent gestart in je nieuwe baan als leidinggevende bij een andere werkgev…
Timemanagement; e-mail beheren

Timemanagement; e-mail beheren

Niet alleen zakelijk, maar ook privé ontvangen mensen soms enorme hoeveelheden e-mails per dag. Deze e-mails en het beheer hiervan, slokken steeds meer van beschikbare en kostbare tijd op. Hoe blijf…
Het imago van een organisatie sturen met de CI-mix

Het imago van een organisatie sturen met de CI-mix

Voor een sterk imago van een organisatie moet eerst de identiteit van de organisatie op orde zijn. Dit is wat de corporate identity mix (CI-mix) zegt. Dit model is ontworpen in 1980 door wetenschapper…
Corporate image: Het STIP-model door Vos & Schoemaker

Corporate image: Het STIP-model door Vos & Schoemaker

Het STIP-model is een model ontwikkeld door Vos & Schoemaker in 2006. Het model geeft vier randvoorwaarden die gelden voor het communicatiebeleid ten aanzien van het imago dat er bestaat van een organ…
Communicatie in een organisatie

Communicatie in een organisatie

In een organisatie wordt communicatie steeds belangrijker. Dit komt door een aantal factoren die ervoor zorgen dat organisaties steeds afhankelijker worden; zo worden organisaties steeds meer zichtbaa…
Waarom zijn topverkopers zo succesvol?

Waarom zijn topverkopers zo succesvol?

Ambitieuze verkopers streven ernaar een topverkoper te worden. Weinigen zijn echter uitverkoren. Elk bedrijf is altijd naarstig op zoek naar die ‘witte raven’. Wat maakt de topverkoper zo anders?…
Organisatiestructuur binnen een bedrijf

Organisatiestructuur binnen een bedrijf

Binnen een organisatie zullen door middel van het uitvoeren van activiteiten de vastgestelde doelstellingen gerealiseerd moeten worden. Wat gebeurt er als deze activiteiten niet door één persoon uit…
Timemanagment: het model van Eisenhower

Timemanagment: het model van Eisenhower

In de moderne samenleving waarin we momenteel leven is tijd een steeds belangrijker begrip. Mensen hebben het druk en voor vele zaken zoals hobby's, uitjes met vrienden of ontspanning is geen of weini…
Tips om goed te delegeren

Tips om goed te delegeren

Delegeren is een onderdeel van het takenpakket van elke leidinggevende. Elk bedrijf met meerdere medewerkers zal moeten delegeren, ook wel leidinggeven genoemd. Delegeren is niet meteen voor iedereen…
Kwaliteit meten middels INK en BSC-model

Kwaliteit meten middels INK en BSC-model

Het INK-model en het BSC-model zijn modellen om kwaliteit te meten, te analyseren en te concluderen om zodoende de kwaliteit binnen de organisatie op elk denkbaar vlak te controleren, consolideren en…

William Edwards Deming (1900-1993)

William Edwards Deming (1900-1993) is één van de vele denkers over kwaliteitszorg. Hij benaderde het begrip kwaliteit samen met Juran zeer kernachtig en dat maakte vooral veel indruk op de Japanners…

Maatschappelijk verantwoord en Stichting Bewuste Bouwers

Bouwen is een activiteit die aan veel regels moet voldoen. Maar met die regels omgaan kan op een loyale manier of door het opzoeken van grenzen. In een tijd waarin het bewust omgaan met dingen steeds…
Wie heeft mijn kaas gepikt? Omgaan met tegenslagen

Wie heeft mijn kaas gepikt? Omgaan met tegenslagen

'Wie heeft mijn kaas gepikt?' is een boek dat gaat over omgaan met veranderingen in je zakelijke leven en je privéleven. Het boek geeft aan de hand van een simpel verhaal over Snuffel, Snel, Pieker e…
Kansen creëren en doelen bereiken door samenwerken

Kansen creëren en doelen bereiken door samenwerken

Samenwerken is niet altijd even makkelijk. Mensen in een team kunnen heel verschillend zijn. Er kan langs elkaar heen worden gewerkt. Of plannen die wel gemaakt zijn worden toch niet goed uitgevoerd.…
Help de werknemers in uw bedrijf met financiële problemen

Help de werknemers in uw bedrijf met financiële problemen

Werknemers die in financiële problemen zitten zijn minder geconcentreerd bezig tijdens de werkuren. U als ondernemer zult het niet meteen merken als een van uw werknemers in financiële moeilijkheden…

Informatie in een proces

Een proces kan in dit verband ondermeer zijn een leerproces, kennisoverdrachtsproces, beslissingsproces, sollicitatieproces, ontwerpproces of een productie- of bouwproces. Beslissingen in een proces w…