Artikelen 101 - 110 in de rubriek Management

Management (Zakelijk)

Tips om de factuur binnen de tijd betaald te krijgen

Tips om de factuur binnen de tijd betaald te krijgen

De factuur van een project of levering wordt vaak niet op tijd, of zelfs helemaal niet betaald. Dat kan voor uw onderneming soms een drama worden, zeker als dat steeds vaker gebeurt. Hoe groter de fac… Cornelissens, 28-06-2013
Topverkopers presteren meer in minder tijd

Topverkopers presteren meer in minder tijd

Zijn topverkopers workaholics? Sommigen wel, maar beslist niet allemaal. Ze doen in elk geval aan tijdmanagement om hun doelstellingen te realiseren. Hoe zit dat dan? Delegeren ze veel? Stellen ze de… Orion, 15-05-2013
Topverkopers – als de klant twijfelt

Topverkopers – als de klant twijfelt

De klant kan geïnteresseerd zijn in een product of dienst, maar toch zijn twijfels en bezwaren hebben. Er ontstaat dan een kritische situatie. Uiteindelijk kan dat ervoor zorgen dat u als topverkoper… Orion, 28-04-2013
Verschillen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek

Verschillen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek

Afhankelijk van de organisatie waar je werkt houd en/of krijg je elk jaar een functioneringsgesprek of een beoordelingsgesprek en soms vinden beide gesprekken plaats. Wat is precies een functionerings… Opgroeien, 25-04-2013
De eerste functioneringsgesprekken; kennismakingsgesprekken

De eerste functioneringsgesprekken; kennismakingsgesprekken

Als leidinggevende ga je goed van start als de eerste functioneringsgesprekken kennismakingsgesprekken zijn. Doe dit als je pas bent gestart in je nieuwe baan als leidinggevende bij een andere werkgev… Opgroeien, 24-04-2013
Timemanagement; e-mail beheren

Timemanagement; e-mail beheren

Niet alleen zakelijk, maar ook privé ontvangen mensen soms enorme hoeveelheden e-mails per dag. Deze e-mails en het beheer hiervan, slokken steeds meer van beschikbare en kostbare tijd op. Hoe blijf j… Opgroeien, 23-04-2013
Het imago van een organisatie sturen met de CI-mix

Het imago van een organisatie sturen met de CI-mix

Voor een sterk imago van een organisatie moet eerst de identiteit van de organisatie op orde zijn. Dit is wat de corporate identity mix (CI-mix) zegt. Dit model is ontworpen in 1980 door wetenschapper… Shiny, 11-04-2013
Corporate image: Het STIP-model door Vos & Schoemaker

Corporate image: Het STIP-model door Vos & Schoemaker

Het STIP-model is een model ontwikkeld door Vos & Schoemaker in 2006. Het model geeft vier randvoorwaarden die gelden voor het communicatiebeleid ten aanzien van het imago dat er bestaat van een organ… Shiny, 10-04-2013
Communicatie in een organisatie

Communicatie in een organisatie

In een organisatie wordt communicatie steeds belangrijker. Dit komt door een aantal factoren die ervoor zorgen dat organisaties steeds afhankelijker worden; zo worden organisaties steeds meer zichtbaa… Shiny, 02-04-2013
Waarom zijn topverkopers zo succesvol?

Waarom zijn topverkopers zo succesvol?

Ambitieuze verkopers streven ernaar een topverkoper te worden. Weinigen zijn echter uitverkoren. Elk bedrijf is altijd naarstig op zoek naar die ‘witte raven’. Wat maakt de topverkoper zo anders? Waar… Orion, 29-03-2013