Artikelen 81 - 90 in de rubriek ManagementManagement (Zakelijk)
Als werknemer verdien je een salaris. En na een jaar werken hoop of verwacht je meer te gaan verdienen of een bonus te krijgen. Als leidinggevende is het je taak te bepalen of een salarisverhoging of…
Manniel, 31-08-2014
Elk jaar in augustus is er in Zwitserland een monstertocht op de fiets, de "Tortour", 1000 km. non-stop en 14.500 hoogtemeters. In die tocht fietsen opvallend veel topmanagers mee, onder meer de CEO v…
Serkozy, 15-08-2014
Afdelingsvergaderingen zijn nuttig maar ook tijdverslindend. Belangrijk voor werkoverleg is daarom een duidelijke agenda en een strakke planning, want als tien personen een uur onnodig lang vergaderen…
Robbie, 09-07-2014
De PDCA cyclus is ontwikkeld, in de jaren dertig, door William Edwards Deming. De PDCA cyclus is een hulpmiddel voor kwaliteitsmanagement. Dit hulpmiddel ondersteunt je bij het continue verbeteren van…
Ingejt, 04-06-2014
Wellicht is de koptekst van dit artikel gechargeerd, maar de groep mensen die leidend wil zijn, groeit gestaag. De vraag is alleen of iedereen die een leider wil zijn, dit ook daadwerkelijk is. Bovend…
Annastaal, 25-05-2014
De medewerkers vormen een belangrijk onderdeel van de onderneming. Als een onderneming kampt met ongemotiveerd personeel, bestaat de kans dat het bedrijf stil komt te staan in haar innovatie en klante…
Mrpromoteboy, 24-05-2014
Ons gebruikelijke westerse managementmodel is een piramidemodel. Steekwoorden zijn hiërarchie, beheersing en een top-down gerichte implementatie van beleid. Maar ons gebruikelijke westerse managementm…
Mariawrites, 07-05-2014
Een goed functioneringsgesprek is afhankelijk van een goede voorbereiding. Dit geldt zowel voor de manager als de werknemer; alleen middels een goede voorbereiding van beiden kan een zinnig functioner…
Polkozic, 14-02-2014
Een goed functioneringsgesprek is afhankelijk van een goede voorbereiding. Dit geldt zowel voor de leidinggevende als de werknemer; alleen middels een goede voorbereiding van beiden kan een zinnig fun…
Polkozic, 13-02-2014
Teveel te doen en te weinig tijd? Door een paar simpele trucs toe te passen kun je je tijd een stuk effectiever gebruiken en dus meer gedaan krijgen. Onderstaande wetten van effectief timemanagement h…
Parnassus, 04-02-2014