InfoNu.nl > Zakelijk > Marketing > Goedkoper leven met vouchers en coupons

Goedkoper leven met vouchers en coupons

Goedkoper leven met vouchers en coupons Op internet is het een relatief nieuwe manier van marketen om een bedrijf bekend te maken bij de consument door vouchers en kortingscouppons te verkopen. Kortingen worden al gegeven zolang de detailhandel bestaat. Kortingsbonnen verkopen in plaats van gratis uitknippen uit de krant is iets nieuws. Kortingen als hoofdonderdeel van een marketingcampagne is een nieuw gebruik van het fenomeen aanbieding.

Inhoud:

Kortingsbonnen via internet

Op internet kun je via verschillende bedrijven coupons kopen die recht geven op korting. Deze bonnen kun je of zelf gebruiken of als cadeau weggeven aan een familielid, geliefde of vriend. Het bedrijf dat de korting geeft kan een schoonmaakbedrijf zijn dat een nieuwe markt wil openen, een sportfaciliteit die zijn klantenkring wil uitbreiden, of een duur restaurant dat via grote kortingen probeert de mond-op-mondreclame te verhogen. Kortingsvouchers en coupons leveren een win-winstrategie op voor het bedrijf en de klant. Doordat er een bedrijf tussen zit wat de vouchers daadwerkelijk aan de man brengt is er een derde component betrokken. Zo is er zelfs sprake van een win-win-winstrategie.

Nieuwe dingen ontdekken

Er zijn legio sites op internet die kortingen aanbieden. De kortingen kunnen oplopen tot ruim 80%. Het kan heel lucratief zijn om als je een uitje wilt plannen eerst even nagaat of er kortingsbonnen zijn waar je gebruik van kan maken. Daarentegen kun je ook je uitje helemaal laten leiden door het aanbod in kortingen. Dan kom je weer met nieuwe bestemmingen in aanraking. Leer je liever een nieuwe sport ontdekken zonder in eerste instantie veel geld uit te geven, dan kan dat ook. Je kunt een nieuw deel van je eigen stad ontdekken door een kortingsbon te gebruiken. Zo kunnen de vouchers je sociale leven verrijken.

Dure tijd

Bioscoopkaartjes voor 1 euro, fitnessen voor 14 euro per maand, of je huis schoon laten maken voor 28 euro; het kan allemaal met kortingsbonnen. Je kunt iemand die allang twijfelt over deelname aan een bepaalde tak van sport over de streep trekken door het als voucher cadeau te geven. In deze tijd waar door de euro alles duurder is geworden en mensen minder geld te besteden hebben, zijn kortingen een attractief middel voor bedrijven om hun klantenkring uit te breiden.

Voucheraanbieding in je mailbox

Als je er een sport van maakt om dingen te kopen met een voucher dan kun je veel geld besparen. Je kunt voor vele internetwinkels met korting kopen als je even googelt op de woorden ´korting voucher´ of ´coupon korting´. Voor sommige sites moet je lid worden. Het voordeel daarvan is dat je korting per email opgestuurd krijgt. Zo zie je gelijk of het iets voor je is. Het wordt jou gemakkelijker gemaakt om te beslissen of je de site gaat bekijken.

Naamsbekendheid

De kortingscoupon is weliswaar van alle tijden; vroeger moest je hem uit de krant knippen. Een korting trekt een klant over de drempel van de winkel. Toch is er veel nieuw aan de kortingcoupon via internet. Vroeger kende je alle winkels uit je stad of dorp. Nu kun je via internet dingen kopen of met bedrijven in aanraking komen die je nog niet kende. Waar de vroegere kortingscoupon een middel was voor de lokale winkelier om hun klanten blijvend te binden, is korting nu het middel om de bedrijfsnaams bekendheid te geven. De grotere naamsbekendheid van een bedrijf doet de overlevingskans in de markt toenemen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Peter-facebook, Pixabay
  • http://www.groupon.nl
  • http://www.korting-voucher.nl/
  • http://www.vouchercode.nl/
  • http://www.actiecode.nl/
  • http://www.retailmenot.com/view/bol.com

Reageer op het artikel "Goedkoper leven met vouchers en coupons"

Infoteur: Tom008
Laatste update: 07-06-2012
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Marketing
Special: Internet Marketing
Schrijf mee!