Artikelen 291 - 300 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Het Abell model

Het Abell model

Door toepassing van het Abell model kun je snel zien met welke technologieën en producten een onderneming op de markt actief is, en op welke doelgroep ze inspelen. Er wordt dus duidelijk gemaakt wat h… Funkyfish, 03-04-2007
De marketingomgeving | Interne & Externe omgevingsfactoren

De marketingomgeving | Interne & Externe omgevingsfactoren

De marketingomgeving is van groot belang voor een bedrijf, niet alleen de gebeurtenissen die in het bedrijf een rol spelen zijn belangrijk, ook is het belangrijk om de trends in de gaten te houden, om… Funkyfish, 28-03-2007
Internationale marketing

Internationale marketing

Bedrijven die zich slechts op Nederland richten, lopen wellicht veel winst mis. Ten slotte is de hele wereld een markt. Uiteraard kleven er ook veel nadelen aan internationale marketing, en is er een… Funkyfish, 25-03-2007
SWOT-analyse en Confrontatiematrix

SWOT-analyse en Confrontatiematrix

De SWOT-analyse is een van de meest bekende, en meest gebruikte marketinginstrumenten. Het is dan ook een zeer nuttig instrument om inzicht te krijgen in het bedrijf. De Confrontatiematrix komt voor u… Funkyfish, 23-03-2007
Soorten reclame

Soorten reclame

Overal waar je kijkt is reclame: televisiecommercials, spotjes op de radio, tijdschriften staan er bol van, billboards, uithangborden. Al die verschillende reclames kunnen onderverdeeld worden in vers… Funkyfish, 22-03-2007
De Boston Portfolio (BCG) Matrix

De Boston Portfolio (BCG) Matrix

De Boston Portfolio Matrix wordt veel gebruikt in de marketing. Hij is dan ook simpel te gebruiken, tevens geeft het een goed inzicht in je concurrentiepositie. Funkyfish, 21-03-2007
Succesvolle Producten - Zo wordt jouw product een succes!

Succesvolle Producten - Zo wordt jouw product een succes!

Elk jaar komen er alleen in Nederland duizenden nieuwe producten op de markt. Veel daarvan kwijnen echter snel weer weg. Daarom hieronder enkele tips die zullen voorkomen dat dit uw product niet overk… Funkyfish, 20-03-2007
Productlevenscyclus en de adoptiecurve

Productlevenscyclus en de adoptiecurve

De productlevenscyclus (PLC) en de adoptiecurve hebben te maken met de marketing van producten. De productlevenscyclus bestaat uit vijf fasen, die elk vragen om een andere marketingstrategie. De adopt… Funkyfish, 08-01-2007
De Marketingmix - 4 P's

De Marketingmix - 4 P's

De marketingmix, ook wel in de volksmond De 4 P's genoemd, bestaat uit 4 elementen die nauw met elkaar verbonden zijn. Funkyfish, 06-01-2007
Elementen van een Marketingplan

Elementen van een Marketingplan

Het schrijven van een goed marketingplan is niet eenvoudig. Het moet kort en bondig zijn en alle essentiële onderdelen moeten aanwezig zijn. De essentiële componenten van een marketingplan zijn onder… Funkyfish, 04-01-2007