Artikelen 291 - 300 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Winkelcommunicatie: Externe winkelpresentatie

Het winkelexterieur geeft klanten die eerste indruk die beslissend kan zijn om binnen te gaan of door te lopen. Daarom moet er genoeg aandacht worden besteed aan 'het visitekaartje' van je zaak. Lilkim, 19-08-2007
Citymarketing: promoten van een stad door een slogan

Citymarketing: promoten van een stad door een slogan

Je stad promoten door middel van een pakkend motto in de hoop toeristen en bedrijven aan te trekken. Dat is citymarketing. Ook in Nederland zie je steeds meer marketing campagnes rondom steden en geme… Jour, 29-07-2007
De discipline van marktleiders

De discipline van marktleiders

Treacy en Wiersema hebben door onderzoek te doen bij meer dan 80 bedrijven in ruim 3 jaar in meer dan 40 markten een model gebouwd dat het inzichtelijk maakt waarom sommige bedrijven zoveel beter scor… Senger, 12-06-2007
Elementen van de marketingmix, de 6 Pís

Elementen van de marketingmix, de 6 Pís

Als aanvulling op de 4 Pís die vanuit de vorige eeuw werden gebruikt in de marketingmix, voegen we 2 nieuwe elementen toe, te weten personeel en proces, die zeker tot het rijtje behoren. Senger, 12-06-2007
Merchandising verhoogt je omzet

Merchandising verhoogt je omzet

Door een goede merchandising en het gepaste POS-materiaal te gerbuiken in je winkel, kan je je omzet enorm vlug vergroten. Een winkel moet als het ware communiceren met je klanten - hoe pak je dat aan… Pieter_all, Gezond Ondernemen, 22-05-2007
De motivatietheorie van Abraham Maslow

De motivatietheorie van Abraham Maslow

Als bekendste vertegenwoordiger van het humanistisch psychologisch instituut heeft Abraham Maslow veel onderzoek gedaan naar humanistische psychologie, de manier waarop mensen zich gedragen en bepaald… Funkyfish, Marketing NIMA A, 07-05-2007
Het Abell model

Het Abell model

Door toepassing van het Abell model kun je snel zien met welke technologieën en producten een onderneming op de markt actief is, en op welke doelgroep ze inspelen. Er wordt dus duidelijk gemaakt wat h… Funkyfish, Marketing NIMA A, 03-04-2007
De marketingomgeving | Interne & Externe omgevingsfactoren

De marketingomgeving | Interne & Externe omgevingsfactoren

De marketingomgeving is van groot belang voor een bedrijf, niet alleen de gebeurtenissen die in het bedrijf een rol spelen zijn belangrijk, ook is het belangrijk om de trends in de gaten te houden, om… Funkyfish, Marketing NIMA A, 28-03-2007
Internationale marketing

Internationale marketing

Bedrijven die zich slechts op Nederland richten, lopen wellicht veel winst mis. Ten slotte is de hele wereld een markt. Uiteraard kleven er ook veel nadelen aan internationale marketing, en is er een… Funkyfish, Marketing NIMA A, 25-03-2007
SWOT-analyse en Confrontatiematrix

SWOT-analyse en Confrontatiematrix

De SWOT-analyse is een van de meest bekende, en meest gebruikte marketinginstrumenten. Het is dan ook een zeer nuttig instrument om inzicht te krijgen in het bedrijf. De Confrontatiematrix komt voor u… Funkyfish, Marketing NIMA A, 23-03-2007