Artikelen 281 - 290 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Marketing van commerciële organisaties

Marketing van commerciële organisaties

Het beleid dat commerciële organisaties op het gebied van marketing voeren, houdt alle activiteiten in van een organisatie die gericht zijn op de maximale behoeftebevrediging van de consumenten. Daarn… Victorho, 13-01-2008
Het ondernemingsplan

Het ondernemingsplan

Een camping in Zuid-Frankrijk, een softwarebedrijf voor het onderwijs, een bed & breakfast, een kookschool, een vrouwenfietsenmakerij, een timmerbedrijf, een organisatieadviesbureau: jaarlijks starten… Reasonable, 13-12-2007
Het maken van een situatieanalyse

Het maken van een situatieanalyse

Voor organisaties is het belangrijk om regelmatig een situatieanalyse te maken. Op deze manier houden zij zichzelf op de hoogte van ontwikkelingen in de sector, de concurrentie en de afnemer. Belangri… Funkyfish, 22-10-2007
Marketing onderzoek

Marketing onderzoek

Hoe zit een marketing onderzoek in elkaar? In dit artikel zal ik de zes stappen van een effectief marketing onderzoek behandelen. Jeanpaul88, 04-10-2007
Het vijfkrachtenmodel van Porter

Het vijfkrachtenmodel van Porter

Het vijfkrachtenmodel van Porter is een veelgebruikt marketinginstrument. Door uitwerking van het model krijgt een organisatie inzicht in de aantrekkelijkheid van de bedrijfstak. Funkyfish, 29-09-2007
Poeremetator, wat is dat?

Poeremetator, wat is dat?

Het woord Poeremetator is een niet bestaand woord afkomstig uit de radio commercial van postorder-bedrijf Overtoom. De bedoeling van het gebruik van het niet bestaande woord is nieuwsgierigheid wekken… Schrijfster, 21-09-2007
Citymarketing: promoten van een stad door een slogan

Citymarketing: promoten van een stad door een slogan

Je stad promoten door middel van een pakkend motto in de hoop toeristen en bedrijven aan te trekken. Dat is citymarketing. Ook in Nederland zie je steeds meer marketing campagnes rondom steden en geme… Jour, 29-07-2007
De discipline van marktleiders

De discipline van marktleiders

Treacy en Wiersema hebben door onderzoek te doen bij meer dan 80 bedrijven in ruim 3 jaar in meer dan 40 markten een model gebouwd dat het inzichtelijk maakt waarom sommige bedrijven zoveel beter scor… Senger, 12-06-2007
Elementen van de marketingmix, de 6 P’s

Elementen van de marketingmix, de 6 P’s

Als aanvulling op de 4 P’s die vanuit de vorige eeuw werden gebruikt in de marketingmix, voegen we 2 nieuwe elementen toe, te weten personeel en proces, die zeker tot het rijtje behoren. Senger, 12-06-2007
Merchandising verhoogt je omzet

Merchandising verhoogt je omzet

Door een goede merchandising en het gepaste POS-materiaal te gerbuiken in je winkel, kan je je omzet enorm vlug vergroten. Een winkel moet als het ware communiceren met je klanten - hoe pak je dat aan… Pieter_all, 22-05-2007