Artikelen 281 - 290 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Marketing audit: analyse en evaluatie marketing

Marketing audit: analyse en evaluatie marketing

Marketing audit is een (te) weinig gebruikt instrument voor marketing management-evaluatie. Wat houdt het precies in en wat kun je er mee? Evaluatie van het gevoerde beleid (mogelijk met de strategisc… Victorho, 29-03-2008
Marketing van commerciële organisaties

Marketing van commerciële organisaties

Het beleid dat commerciële organisaties op het gebied van marketing voeren, houdt alle activiteiten in van een organisatie die gericht zijn op de maximale behoeftebevrediging van de consumenten. Daarn… Victorho, 13-01-2008
Het ondernemingsplan

Het ondernemingsplan

Een camping in Zuid-Frankrijk, een softwarebedrijf voor het onderwijs, een bed & breakfast, een kookschool, een vrouwenfietsenmakerij, een timmerbedrijf, een organisatieadviesbureau: jaarlijks starten… Reasonable, 13-12-2007
Het maken van een situatieanalyse

Het maken van een situatieanalyse

Voor organisaties is het belangrijk om regelmatig een situatieanalyse te maken. Op deze manier houden zij zichzelf op de hoogte van ontwikkelingen in de sector, de concurrentie en de afnemer. Belangri… Funkyfish, Marketing NIMA A, 22-10-2007
Marketing onderzoek

Marketing onderzoek

Hoe zit een marketing onderzoek in elkaar? In dit artikel zal ik de zes stappen van een effectief marketing onderzoek behandelen. Jeanpaul88, 04-10-2007
Het vijfkrachtenmodel van Porter

Het vijfkrachtenmodel van Porter

Het vijfkrachtenmodel van Porter is een veelgebruikt marketinginstrument. Door uitwerking van het model krijgt een organisatie inzicht in de aantrekkelijkheid van de bedrijfstak. Funkyfish, Marketing NIMA A, 29-09-2007
Poeremetator, wat is dat?

Poeremetator, wat is dat?

Het woord Poeremetator is een niet bestaand woord afkomstig uit de radio commercial van postorder-bedrijf Overtoom. De bedoeling van het gebruik van het niet bestaande woord is nieuwsgierigheid wekken… Schrijfster, 21-09-2007

Winkelcommunicatie: Interne winkelpresentatie

Het interieur van de winkel verraadt veel over de zaak. Het is dan ook van groot belang veel aandacht te besteden aan de interne winkelpresentatie. Lilkim, 19-08-2007

Winkelcommunicatie: Definitie

Winkelcommunicatie vormt voor de producent en de detaillist een belangrijk onderdeel van de marketing-communicatiemix. Op de plaats van de verkoop zijn er verschillende mogelijkheden om invloed uit te… Lilkim, 19-08-2007

Winkelcommunicatie: Bedrijfsconcept

Een consument vormt zich, door het aanbod aan artikelen en diensten, een beeld van een winkel, waardoor hij besluit om daar iets te gaan kopen. Dat totaal-aanbod is het bedrijfsconcept. Lilkim, 19-08-2007