Artikelen 261 - 270 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Kansrekening, Laplace

Kansrekening, Laplace

In marketing houdt men zich steeds met de vraag bezig hoe groot de kans is dat een product succesvol al zijn, hoe groot de kans is dat reclame positief ontvangen zal worden, hoe groot de kans is dat e… Ssandra3108, 08-12-2008
Marktonderzoek: secundaire gegevens (deskresearch)

Marktonderzoek: secundaire gegevens (deskresearch)

In het proces van marketingonderzoek is het verzamelen van gegevens een belangrijke stap. Het verzamelen van gegevens is vaak tijdrovend en geldrovend. Er zijn verschillende manieren om voor marktonde… Ssandra3108, 06-12-2008
Marktonderzoek: de verschillende soorten onderzoek

Marktonderzoek: de verschillende soorten onderzoek

Marktonderzoek is het vakgebied dat zich bezighoudt met het verzamelen en analyseren van gegevens op het gebied van marketing. Zonder marktonderzoek zouden marketinginspanningen weleens de plank kunne… Ssandra3108, 06-12-2008
Direct marketing

Direct marketing

Direct marketing is populair, want via direct marketing is het makkelijker om klanten met een toegesneden aanbod te benaderen. Direct marketing is een marketingsysteem en is gericht op het in stand ho… Ssandra3108, 06-12-2008
Strategisch management

Strategisch management

Een belangrijke factor in ondernemen is natuurlijk het maken van plannen voor de toekomst. Een ondernemer moet weten wat hij wil bereiken, onder welke omstandigheden hij wil werken en over welke midde… Ssandra3108, 29-10-2008
Wat is marketing precies?

Wat is marketing precies?

Velen denken dat marketing te maken heeft met verkopen en reclame maken, wat niet klopt. Marketing omvat meer dan dat en is het aanbieden van goederen of diensten waarbij rekening wordt gehouden met d… Ssandra3108, 28-10-2008
Ondernemersstijlen

Ondernemersstijlen

Een onderneming moet een ondernemersstijl hebben, een visie. Zonder ondernemersstijl is een onderneming stuurloos. Bekende ondernemersstijlen zijn de productiegeoriënteerde, de productgeoriënteerde, d… Ssandra3108, 28-10-2008

Ontdek de koopmotieven van je klant

Als iets wil verkopen, dan is het belangrijk dat je inspeelt op de koopmotieven die voor je klant belangrijk zijn. Zo kan je des te efficiënter te werk gaan. We zetten de belangrijkste koopmotieven ev… Evaluna, 28-10-2008
Consument, consumentengedrag en aankoopgedrag

Consument, consumentengedrag en aankoopgedrag

Om consumentengedrag en aankoopgedrag te analyseren, kijk je naar vier componenten: het aankoopgedrag, het gebruiksgedrag, het communicatiegedrag en het afdankgedrag.In marketing staat de consument vo… Ssandra3108, 26-10-2008
Hoe maak je een marketingstrategie

Hoe maak je een marketingstrategie

Voor een onderneming draait alles om het verkopen van goederen en/of diensten. Voor de meeste kans op succes moet er rekening gehouden worden met de wensen van de klant. Het marketingconcept en de str… Aron, 01-10-2008