Artikelen 221 - 230 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Marktonderzoek: Probleemanalyse

Marktonderzoek: Probleemanalyse

Alvorens aan een marktonderzoek te beginnen, is het verstandig het probleem te analyseren. Dit wordt gedaan in de probleemanalyse aan de hand van een relevantie, doelstelling, probleemstelling en vraa… Anonie, 13-06-2010

Het marketingproces

De marketingwereld is een wereldje apart dat constant in verandering is. Wat vandaag innovatief is, kan morgen al compleet achterhaald zijn. Wat is marketing? Uit welke stappen bestaat het marketingpr… Ben_lodewijks, 28-05-2010
Relevantie van een mediahype

Relevantie van een mediahype

Een mediahype is veel extra aandacht in plaats van normale aandacht voor een bepaald onderwerp of thema in de media en wordt ook wel uitgelegd als: nieuws dat zichzelf verspreid zonder dat er zich nie… Knowledge4all, 14-05-2010

Welke marktvorm bestaan er?

De marktvorm bestaat alle omstandigheden waaronder ondernemingen met elkaar concurreren. In de ene markt zijn er veel aanbieders in de ander heel weinig. De marktvorm wordt in het verhaal uitgelegd. D… Serghini, 11-05-2010

Seth Godin: Rationeel of irrationeel reageren?

Als je beslissingen neemt dan kun je dat doen op twee manieren: rationeel of irrationeel. Stel je je die vraag of heb je daar nooit bij stilgestaan? Misschien even dit lezen vooraleer je opnieuw een b… Vosje, 10-04-2010

Reclamestrategieën & doelstellingen

Er zijn verschillende soorten reclame, deze hebben hun eigen kenmerken. Daarnaast zijn er ook verschillende soorten reclamestrategieën bij internationale merken, deze hebben ook zo hun eigen kenmerken… Noelerd, 31-03-2010

Hoe schrijf je een goed persbericht?

Grotere bedrijven hebben vaak communicatieadviseurs in dienst die er voor zorgen dat een bedrijf de nodige aandacht in kranten, tijdschriften en op radio en tv krijgt. Maar kleinere bedrijven hebben d… Singalees, 13-03-2010

Het complexe fenomeen: Citymarketing

Citymarketing is hot. Een nog steeds groeiend aantal Nederlandse gemeenten houdt zich al dan niet in kleine of grote mate bezig met citymarketing. Desondanks wordt citymarketing,met name dankzij het g… Communicatie, 05-03-2010
Geen reclamefolders meer in de brievenbus

Geen reclamefolders meer in de brievenbus

Bergen reclamedrukwerk komen er elke week in de brievenbus. Voor sommige mensen vormt de vracht folders een welkome afleiding waar ze eens goed voor gaan zitten, voor anderen is het een ergernis. Wie… Lexia, 27-01-2010
De merknaam die soortnaam is geworden

De merknaam die soortnaam is geworden

Een bedrijf dat een product met succes op de markt wil brengen, zorgt voor een pakkende merknaam. Als het goed is, slaat het merk aan en wordt het product bekend. Doel bereikt, zou je zeggen. Toch kan… Lexia, 27-01-2010