Artikelen 251 - 260 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

De toegevoegde waarde van emotie in merkpositionering

In de huidige samenleving, waarin sprake is van een overvloed aan reclame en waarin bedrijven schreeuwen om de aandacht van de consument, is het steeds moeilijker om de aandacht van de consument daadw… Paulien_l, 05-05-2009
Het slechtste hotel van de wereld: Budget hotel Hans Brinker

Het slechtste hotel van de wereld: Budget hotel Hans Brinker

Iedereen denkt wel eens in het slechtste hotel van de wereld te hebben geslapen. Maar het Hans Brinker hotel gaat er prat op dat het het slechtste hotel van de wereld is. Is dat werkelijk het geval? H… Singalees, 26-04-2009
Bedrijven contactdagen voor het Noorden

Bedrijven contactdagen voor het Noorden

Ieder jaar worden in maart de bedrijven contactdagen voor het Noorden georganiseerd in het WTC Expo Centrum in Leeuwarden. In 2009 worden de business to business dagen op 24 en 25 maart gehouden in de… Singalees, 20-03-2009
Internet marketing? De tien meest gemaakte fouten

Internet marketing? De tien meest gemaakte fouten

Veel mensen falen in internet marketing door dezelfde fouten die ze maken. Door deze fouten te voorkomen kun jij succesvol worden in online marketing. Succes in internet marketing is voor iedereen mog… Wubbo, 14-03-2009

STOP! Wel eens van stopkracht gehoord?

Wel eens van ‘stopkracht’ gehoord? Het klinkt tegenstrijdig: kracht heeft immers met beweging te maken, stoppen lijkt het einde van de beweging. Dat is het ook. In de reclamewereld bedoelen we met sto… Whatyousee, 26-02-2009

Geschiedenis van reclame

We komen er dagelijks mee in aanraking. We worden gewoonweg overspoeld door reclame. Hoe is dat fenomeen nu eigenlijk ontstaan? Hoe maakte men vroeger reclame? Was er toen ook al kritiek op? Lees er a… Shirley, 07-02-2009
Verklarende statistiek

Verklarende statistiek

In marketing en marktonderzoek spelen statistieken een belangrijke rol. Er is de beschrijvende statistiek, maar ook de verklarende statistiek. Verklarende statistiek maakt gebruikt van statistische te… Ssandra3108, 08-12-2008
Beschrijvende statistiek

Beschrijvende statistiek

Bij marktonderzoek houd je je door middel van beschrijvende statistiek bezig met het verzamelen van gegevens, die hierbij tevens netjes geordend en gepresenteerd worden. Er wordt bij beschrijvende sta… Ssandra3108, 08-12-2008
Marktonderzoek: primaire gegevens (fieldresearch)

Marktonderzoek: primaire gegevens (fieldresearch)

Marktonderzoek bestaat uit fasen. Een van de fasen is het verzamelen van gegevens. Wanneer de gegevens aanwezig zijn in de onderneming zal het verzamelen van gegevens niet veel geld en tijd kosten (se… Ssandra3108, 08-12-2008
Kansrekening, Laplace

Kansrekening, Laplace

In marketing houdt men zich steeds met de vraag bezig hoe groot de kans is dat een product succesvol al zijn, hoe groot de kans is dat reclame positief ontvangen zal worden, hoe groot de kans is dat e… Ssandra3108, 08-12-2008