Artikelen 201 - 210 in de rubriek MarketingMarketing (Zakelijk)
De SWOT-analyse is onderdeel van het marketingplan en de strategieontwikkeling. Deze analyse kan voor elk bedrijf gemaakt worden. De SWOT-analyse (ook wel situatieanalyse) bestaat uit strengths (sterk…
Mcsteamy, 03-06-2011
Marketing is van enorm belang bij de verkoop van een product. De marketingmix zal duidelijk maken welk product of welke dienst het bedrijf aanbiedt en welke strategie hierop aansluit.
Mcsteamy, 03-06-2011
De student als marketing-tool. Een student op een gesponsorde fiets met een opvallend logo van een grote bank, een student met een paraplu waarop een flinke merknaam staat, en een student die gratis n…
Mariawrites, 10-05-2011
Er kan goed geld worden verdiend met het verhuren van uw gevel aan bedrijven die daar reclame op plaatsen. Veel bedrijven gebruiken ook hun eigen gevel voor reclame. Er zijn verschillende soorten geve…
Simcha, 12-04-2011
Net zoals de Nederlandse markt gedomineerd wordt door 3 mobiele providers ( Vodafone Nederland, KPN Group en T-Mobile), wordt ook de Belgische mobiele markt beheerst door 3 GSM-providers. Deze zijn Pr…
Brunos, 26-03-2011
Marketing is opkomende rond 1950, vanaf daar heeft marketing grote sprongen gemaakt. Het wordt in iedere organisatie geadopteerd. Er komen meer en meer subonderdelen van marketing en het begrip wordt…
Aron, 06-01-2011
Voor een inkoper of een professional die met inkoop belast is, kan het inkoop model van Kraljic een hulpmiddel zijn om effectief in te kopen. Het model maakt onderscheid in producten (en/of diensten)…
Madmen, 25-12-2010
Bij een marketingplan is de externe omgeving erg belangrijk. Om de externe omgeving te analyseren kunnen een aantal variabelen worden bestudeerd. In dit artikel wordt uitgelegd hoe er aan de hand van…
Kunskap, 20-12-2010
Vliegtuigmaatschappij Malèv en het Budapest Tourist-Office hebben de handen ineengeslagen. Onder de noemer ‘winterinvitation’ ontwikkelden ze een aantrekkelijk programma voor verschillende doelgroepen…
Vikla, 20-12-2010
Bij het schrijven van een marketingplan komt u vaak op veel ideën en strategieën. Veel van deze ideën worden al eerder in het marketingplan weg gelaten. Toch blijven er altijd meerdere strategieën ove…
Dobel, 05-11-2010