Artikelen 201 - 210 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

SWOT-analyse en confrontatiematrix

De SWOT-analyse is onderdeel van het marketingplan en de strategieontwikkeling. Deze analyse kan voor elk bedrijf gemaakt worden. De SWOT-analyse (ook wel situatieanalyse) bestaat uit strengths (sterk… Mcsteamy, 03-06-2011

Marketing, marketingmix, vijf P's

Marketing is van enorm belang bij de verkoop van een product. De marketingmix zal duidelijk maken welk product of welke dienst het bedrijf aanbiedt en welke strategie hierop aansluit. Mcsteamy, 03-06-2011
Sponsored Life: de student als marketing-tool

Sponsored Life: de student als marketing-tool

De student als marketing-tool. Een student op een gesponsorde fiets met een opvallend logo van een grote bank, een student met een paraplu waarop een flinke merknaam staat, en een student die gratis n… Mariawrites, 10-05-2011
Gevel: plaatsen van gevelreclame

Gevel: plaatsen van gevelreclame

Er kan goed geld worden verdiend met het verhuren van uw gevel aan bedrijven die daar reclame op plaatsen. Veel bedrijven gebruiken ook hun eigen gevel voor reclame. Er zijn verschillende soorten geve… Simcha, 12-04-2011

Bekende Belgische mobiele providers

Net zoals de Nederlandse markt gedomineerd wordt door 3 mobiele providers ( Vodafone Nederland, KPN Group en T-Mobile), wordt ook de Belgische mobiele markt beheerst door 3 GSM-providers. Deze zijn Pr… Brunos, 26-03-2011

Psychologische effecten van schaarsheid

Als iets schaars wordt, dan wordt het meer waard. Dat is een economische wetmatigheid die altijd op gaat. Mislukt een oogst, stijgen de voedselprijzen erg logisch, een kwestie van vraag en aanbod. Maa… Steven2389, 15-02-2011

Soorten marketing, strategie, kwaliteit en de 4P's

Marketing is opkomende rond 1950, vanaf daar heeft marketing grote sprongen gemaakt. Het wordt in iedere organisatie geadopteerd. Er komen meer en meer subonderdelen van marketing en het begrip wordt… Aron, 06-01-2011

Inkoopmodel Kraljic

Voor een inkoper of een professional die met inkoop belast is, kan het inkoop model van Kraljic een hulpmiddel zijn om effectief in te kopen. Het model maakt onderscheid in producten (en/of diensten)… Madmen, 25-12-2010
Marketing: DESTEP analyse

Marketing: DESTEP analyse

Bij een marketingplan is de externe omgeving erg belangrijk. Om de externe omgeving te analyseren kunnen een aantal variabelen worden bestudeerd. In dit artikel wordt uitgelegd hoe er aan de hand van… Kunskap, 20-12-2010
Marketing Boedapest richt zich op doelgroepen

Marketing Boedapest richt zich op doelgroepen

Vliegtuigmaatschappij Malèv en het Budapest Tourist-Office hebben de handen ineengeslagen. Onder de noemer ‘winterinvitation’ ontwikkelden ze een aantrekkelijk programma voor verschillende doelgroepen… Vikla, 20-12-2010