Artikelen 191 - 200 in de rubriek MarketingMarketing (Zakelijk)
Michael Porter is heel erg gericht op het concurrentie denken. Hierbij is het van groot belang wat de concurrentie doet en wat voor tegenactie u neemt. Porter heeft het 5 krachtenmodel gemaakt om te k…
Aron, 11-07-2011
Het waardepositie model van Treacy en Wiersema is een bekende methode om een strategie te kiezen voor een organisatie. Het model gaat er vanuit dat organisaties moeten uitblinken in de punten waar ze…
Aron, 11-07-2011
Het ansoff model voor groeistrategieen is één van de oudste strategie modellen die er is. Daarnaast is het ook nog eens het bekendste model. Ansoff ging er vanuit dat groei te plannen is. Daarom wordt…
Aron, 08-07-2011
PR: een bekend woord. Veel mensen denken bij PR aan het voorlichten van de media. Maar PR is meer dan alleen publiciteit. Wat is Public Relations? Wat is het doel van PR? Waarom zou een bedrijf gebrui…
Rebeccahoogers, 08-07-2011
Co-branding is een type merk extensie, het wordt veel gebruikt in de commerciële wereld. Het gebruik van deze methode is aan het toenemen. Eigenlijk is co-branding simpel gezegd een samenwerking tusse…
Aron, 07-07-2011
Reclame heeft een grote invloed op de economie, reclamemakers worden ingehuurd om mensen te verleiden tot het kopen van een bepaald product. Er zijn natuurlijk ook reclames om mensen iets niet te late…
Nokkos, 03-07-2011
De concurrentiedruk, en daarmee ook de winstgevendheid van een bedrijf wordt bepaald volgens het vijfkrachtenmodel van Porter. Porter beschrijft vijf factoren: de potentiële toetreders, de intensiteit…
Meld, 27-06-2011
Marketing is een wetenschappelijke analyse maken van de factoren die vraag en aanbod op een markt bepalen of er een zekere invloed op hebben. Het is dus belangrijk dat elk bedrijf op een manier aan ma…
Karlvanosselaer, 21-06-2011
Sociale media zijn niets anders dan een digitale versie van sociale netwerken. Het verschil is dat je als bedrijf op internet makkelijker toegang hebt tot de sociale netwerken waar je consument zich i…
Lacuna, 12-06-2011
Ccorporate communicatie bestaat uit drie vormen van communicatie, namelijk managementcommunicatie, marketingcommunicatie en organisatiecommunicatie.
Rebeccahoogers, 12-06-2011