Artikelen 171 - 180 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Marktberekeningen

Marktberekeningen

Bij marketing komt er een aantal begrippen en berekeningen aan bod, welke in dit artikel aan de orde komen. De definitie van een markt, marktsegment,potentiële markt, penetratiegraad, marktpotentieel,… Rebeccahoogers, 25-09-2011

Groupon voor ondernemers: voordelen & nadelen Groupon

Groupon is een bedrijf dat groepskortingen probeert te bedingen voor groepsactiviteiten. Zo kunnen mensen bijvoorbeeld uit eten gaan met een korting van ruim 50%. Als er voldoende mensen zijn voor de… Rebeccahoogers, 22-09-2011
Reclame in online games

Reclame in online games

Reclame in computerspellen bestaat bijna net zo lang als er computergames zelf zijn. De eerste vormen van reclame in games werden als banners uitgevoerd. Later kwamen daar bedrijfslogo's van de ontwik… Serkozy, 05-09-2011

Wat beïnvloedt het consumentengedrag

In C2C marketing is consumentengedrag een van de belangrijkste onderdelen. De reden hiervoor is dat het voor een marketing manager belangrijk is om te weten wat de consument denkt en hoe hij gaat reag… Aron, 29-08-2011
Merknaam bedenken, registreren & beschermen

Merknaam bedenken, registreren & beschermen

De merknaam is de belangrijkste keuze in marketing, het sterkste wapen om een positie te veroveren op de markt. Hoe kies je een goede merknaam? Tips om een effectieve merknaam te bedenken. Daarnaast i… Rebeccahoogers, 27-08-2011

De kracht van een merk

De kracht van een merk kan in geld worden uitgedrukt. In de praktijk worden hier verschillende berekeningswijzen voor gehanteerd. De waarde hangt af van een aantal factoren. Missmarketing, 26-08-2011

Welk merk bij welk product? Een strategische keuze

Na het ontwikkelen van een product moet de producent beslissen of hij zijn producten van een merk geeft. Dit is een belangrijke beslissing voor de marketingcommunicatie rondom een product. Als de prod… Missmarketing, 26-08-2011

De vier productcategorieën in beeld

In de consumentenmarkt kunnen de producten in vier categorieën verdeeld worden. Dagelijkse gebruiksgoederen, voorkeursgoederen, shopping goods en specialty goods. Wanneer is een artikel een gebruiksgo… Missmarketing, 26-08-2011

Het ontstaan van marketingcommunicatie

Al eeuwen wordt er handel bedreven door mensen. Het begon met de ruilhandel en later de handel met geld. Sinds die tijd is er veel veranderd. Wat betekenen deze veranderingen eigenlijk voor de marketi… Missmarketing, 26-08-2011

Het belang van een sterke merknaam

Coca Cola, Pampers, Marlboro, enkele voorbeelden van fabrikanten met een sterke merknaam. Een naam die direct herkent wordt en een naam die bovendien zorgt voor extra winst. Een merknaam is meer waard… Missmarketing, 25-08-2011