Artikelen 171 - 180 in de rubriek MarketingMarketing (Zakelijk)
Bij marketing komt er een aantal begrippen en berekeningen aan bod, welke in dit artikel aan de orde komen. De definitie van een markt, marktsegment,potentiële markt, penetratiegraad, marktpotentieel,…
Rebeccahoogers, 25-09-2011
Groupon is een bedrijf dat groepskortingen probeert te bedingen voor groepsactiviteiten. Zo kunnen mensen bijvoorbeeld uit eten gaan met een korting van ruim 50%. Als er voldoende mensen zijn voor de…
Rebeccahoogers, 22-09-2011
Reclame in computerspellen bestaat bijna net zo lang als er computergames zelf zijn. De eerste vormen van reclame in games werden als banners uitgevoerd. Later kwamen daar bedrijfslogo's van de ontwik…
Serkozy, 05-09-2011
In C2C marketing is consumentengedrag een van de belangrijkste onderdelen. De reden hiervoor is dat het voor een marketing manager belangrijk is om te weten wat de consument denkt en hoe hij gaat reag…
Aron, 29-08-2011
De merknaam is de belangrijkste keuze in marketing, het sterkste wapen om een positie te veroveren op de markt. Hoe kies je een goede merknaam? Tips om een effectieve merknaam te bedenken. Daarnaast i…
Rebeccahoogers, 27-08-2011
De kracht van een merk kan in geld worden uitgedrukt. In de praktijk worden hier verschillende berekeningswijzen voor gehanteerd. De waarde hangt af van een aantal factoren.
Missmarketing, 26-08-2011
Na het ontwikkelen van een product moet de producent beslissen of hij zijn producten van een merk geeft. Dit is een belangrijke beslissing voor de marketingcommunicatie rondom een product. Als de prod…
Missmarketing, 26-08-2011
In de consumentenmarkt kunnen de producten in vier categorieën verdeeld worden. Dagelijkse gebruiksgoederen, voorkeursgoederen, shopping goods en specialty goods. Wanneer is een artikel een gebruiksgo…
Missmarketing, 26-08-2011
Al eeuwen wordt er handel bedreven door mensen. Het begon met de ruilhandel en later de handel met geld. Sinds die tijd is er veel veranderd. Wat betekenen deze veranderingen eigenlijk voor de marketi…
Missmarketing, 26-08-2011
Coca Cola, Pampers, Marlboro, enkele voorbeelden van fabrikanten met een sterke merknaam. Een naam die direct herkent wordt en een naam die bovendien zorgt voor extra winst. Een merknaam is meer waard…
Missmarketing, 25-08-2011