Artikelen 161 - 170 in de rubriek Marketing

Marketing (Zakelijk)

Reclame: reclamestrategie & reclameplan maken

Reclame is een belangrijk marketingcommunicatie-instrument uit de marketingmix. Er wordt onderscheid gemaakt in actiereclame en thematische reclame. Bij actiereclame gaat het om het beïnvloeden van ge… Rebeccahoogers, 20-10-2011
Marketingstrategie

Marketingstrategie

De kern van de marketingstrategie wordt gevormd door de doelgroepkeuze en merkpositionering. Doelgroepen kunnen na segmentatieonderzoek worden gekozen. De eerste stap is marktsegmentatie, waarbij een… Rebeccahoogers, 18-10-2011
Marktplaats verkooptip

Marktplaats verkooptip

Marktplaats is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de grootste online marktplaatsen van Nederland. Dagelijks zijn er duizenden mensen die even een kijkje nemen op de site. Het is dus een pracht… K-voogd, 12-10-2011
De huisstijl van uw bedrijf

De huisstijl van uw bedrijf

De huisstijl van een bedrijf is de identiteit die het uitstraalt. Een goede en duidelijke huisstijl laat een positieve gedachte achter bij de klant welke een goed imago bij het bedrijf schetst. Een hu… K-voogd, 11-10-2011
Trendwatchen - wat is het en wat houdt het in?

Trendwatchen - wat is het en wat houdt het in?

Een trendwatcher verzamelt informatie en kan daarmee nieuwe trends voorspellen. Al die informatie wordt gebruikt voor het maken van een trendrapport. Naar aanleiding van dit rapport geeft de trendwatc… Liza, 11-10-2011

Het maken van een DESTEP-analyse

Een DESTEP-analyse is een vorm van een externe analyse die zich richt op ontwikkelingen, trends. In dit artikel staat uitgelegd hoe een DESTEP-analyse kan worden uitgevoerd. Aan de hand van deze analy… Dobel, 11-10-2011

De opbouw van een marketingplan

Op zijn tijd een marketingplan maken is erg nuttig. Je komt er op deze manier achter waar de zwakke punten van je product of bedrijf zitten, en waar de sterke. Ook kunnen er mogelijke strategieën onts… Dobel, 11-10-2011

Marketing: de 4 p's - productbeleid

Productbeleid is het marketinginstrument uit de marketingmix dat betrekking heeft op het product, het tastbare goed. De productmix maakt deel uit van de overige 4 p's: prijs, promotie, plaats en produ… Rebeccahoogers, 07-10-2011

Interne analyse

Een interne analyse is een analyse waarbij je het bedrijf of product zelf analyseert, zoals het woord intern al aangeeft. Een interne analyse is een belangrijk deel van je marketingplan. In dit artike… Dobel, 04-10-2011

Hoe maak ik een externe analyse?

Wie een marketingplan wil schrijven ontkomt niet aan een externe analyse. De externe analyse is de basis van je marketingplan, hier verzamel je alle informatie over het projectgebied. In dit artikel s… Dobel, 04-10-2011