Artikelen 201 - 210 in de rubriek Management

Management (Zakelijk)

Management control - Strategische planning

Management control - Strategische planning

Strategische planning is een beslissingproces van organisaties waarbij programma’s worden gekozen die de organisatie uit gaat voeren en waarbij middelen worden toegewezen aan elke programma voor een a… Annfinance, 24-05-2011
Tips voor het binnen budget opleveren van een project

Tips voor het binnen budget opleveren van een project

Één van de grootste uitdagingen waar een project manager mee te maken krijgt is om het project op te leveren binnen het gestelde budget. Door het project op te leveren zonder het budget te overschrijd… Blonko, 21-05-2011
Arbeidsovereenkomst opstellen: inhoud

Arbeidsovereenkomst opstellen: inhoud

Bij het opstellen van de arbeidsovereenkomst moet de werkgever zich informatie verschaffen aan de werknemer over bijvoorbeeld de datum van indiensttreding, de proeftijd en de functieomschrijving. Wat… Rebeccahoogers, 16-05-2011

De rol van P&O (Personeelszaken)

De rol van P&O is zich in vele opzichten aan het herpositioneren. De moderne rol van Personeelszaken bestaat onder andere uit het genereren van personeelsinformatie, het ontwikkelen van personeelsbele… Rebeccahoogers, 11-05-2011
Stressmanagement

Stressmanagement

Wat is stressmanagement? Wat is stress? Hoe herken je stress? Welke lichamelijke klachten kunnen een aanwijzing zijn dat er stress in het spel is? Wat maakt stress gevaarlijk? Wat zijn de voordelen va… Roberta, 05-05-2011

Integraal management in de overheid (publieke sector)

In de publieke sector is integraal management een managementprincipe dat veelvuldig wordt toegepast. Verantwoordelijkheden worden opgedragen aan afdelingshoofden. Wat is de rol van de afdelingen en de… Rebeccahoogers, 04-05-2011

Hoe schrijf ik een formeel Plan van Aanpak?

In het projectmanagement is het erg belangrijk om een project duidelijk en uitgebreid neer te zetten. In dit artikel wordt beschreven uit welke onderdelen het Plan van Aanpak moet bestaan en welke inh… Sb333, 18-04-2011
Waarom mislukken projecten - de belangrijkste redenen

Waarom mislukken projecten - de belangrijkste redenen

Waarom mislukken projecten? Dit is een vraag die veel managers zichzelf stellen. Als je een project opstart dan zorg je er immers voor dat alle parameters in de goede richting staan. Je maakt een insc… Jozzie, 14-04-2011
Goede Business Case opstellen, de onderdelen

Goede Business Case opstellen, de onderdelen

Welke onderdelen zitten er minimaal in een business case? Als je een business case gaat opstellen is het handig om een checklist erbij te hebben van de onderdelen die er minimaal in zouden moeten staa… Jozzie, 07-04-2011
DMAIC, verbetermethode vanuit Six Sigma

DMAIC, verbetermethode vanuit Six Sigma

DMAIC is een verbetermethode die binnen de 6 sigma toolset een belangrijke plaats inneemt. Naast de wat bekendere PDCA (Plan Do Check Act) wordt DMAIC steeds breder toegepast. DMAIC, wat staat voor De… Hmneverl, 02-04-2011