Artikelen 181 - 190 in de rubriek Management

Management (Zakelijk)

Managementlagen & rollen manager

Managementlagen & rollen manager

Er bestaan verschillende managementlagen: het topmanagement, het middenmanagementt en het operationeel management. Een manager vervult verschillende rollen, onderverdeeld in interpersoonlijke, informa… Rebeccahoogers, 03-09-2011
Wat is medewerkersbetrokkenheid?

Wat is medewerkersbetrokkenheid?

Iedereen heeft er wel eens van gehoord: medewerkersbetrokkenheid. Waar voorheen medewerkerstevredenheid in bedrijven werd gemeten, vindt er nu een verschuiving plaats naar medewerkersbetrokkenheid. Ma… Sashaschrijft, 22-08-2011
Fondsenwerving voor non-profit organisaties

Fondsenwerving voor non-profit organisaties

Kleine non-profit organisaties die zich inzetten voor het welzijn van mensen of dieren of voor een verbetering van het milieu of de natuur hebben het financieel vaak niet makkelijk. De inkomsten zijn… Tamira, 21-08-2011
Risicomanagement: maken van een risicoanalyse

Risicomanagement: maken van een risicoanalyse

Bij elk bedrijf en groot evenement moet er verplicht een risicoanalyse worden gemaakt. Bij een risicoanalyse worden eigenlijk de risico's in kaart gebracht dat er iets mis zou kunnen gaan. Dit wordt o… Simcha, 15-08-2011
MKB: de psychologie van de innovatie

MKB: de psychologie van de innovatie

‘Nieuw!’ ‘Vernieuwd’! Zo’n kreet is vaak al voldoende om een product in de winkel te verkopen. Vernieuwing is ook één van de belangrijkste kurken waar het succes van een bedrijf op rust. Tot zover de… Mariawrites, 11-08-2011
Intranet invoeren in de organisatie

Intranet invoeren in de organisatie

Een website kan veel toegevoegde waarde hebben voor een bedrijf of organisatie. Dat is al lang geen nieuws meer. Ook de interne variant, intranet, is echter enorm in opkomst. Steeds meer bedrijven rea… Tamira, 09-08-2011
Interne communicatie: een onmisbaar managementinstrument

Interne communicatie: een onmisbaar managementinstrument

Goed communiceren met externe doelgroepen is voor organisaties al heel lang een ingeburgerd principe en constant streven. Tegenwoordig zien we ook de communicatie met de eigen medewerkers steeds hoger… Tamira, 06-08-2011
Het communicatiehandboek: een must voor elke organisatie

Het communicatiehandboek: een must voor elke organisatie

De enorme variëteit aan communicatiemiddelen en –manieren maakt het, vooral in grotere organisaties, voor medewerkers niet eenvoudig om altijd het juiste product te kiezen en de juiste (huisstijl)rege… Tamira, 31-07-2011
Een nieuwe huisstijl: meer dan een logo

Een nieuwe huisstijl: meer dan een logo

Een eigen bedrijf starten, een fusie tussen twee organisaties, een ander imago nastreven. Allemaal redenen om een nieuwe huisstijl te overwegen. En natuurlijk starten we dan meteen met het bedenken va… Tamira, 30-07-2011
De basis van elke communicatieactie

De basis van elke communicatieactie

Communiceren doen we allemaal, op heel veel verschillende manieren. Meestal bewust, soms onbewust. Communiceren doen we schriftelijk, mondeling, telefonisch of per e-mail. Soms communiceren we ook zon… Tamira, 28-07-2011