Artikelen 101 - 110 in de rubriek ZakelijkZakelijk (Zakelijk)
Wanneer je een langer artikel of tekst gaat schrijven is het volgende schrijfadvies zeer van belang als het gaat om de kwaliteit van je schrijven. Een tekst moet niet alleen gemakkelijk leesbaar zijn,…
Roeland123, 13-10-2012
Tijdens het schrijven van artikelen of bij het opstellen van verslagen, rapporten en brieven is het essentieel om rekening te houden met je lezers. Zij willen graag jouw tekst moeiteloos in zich op ku…
Roeland123, 12-10-2012
Als leidinggevende kan het voorkomen dat je een ontslaggesprek moet voeren. Gelukkig is dit geen dagelijkse bezigheid en daardoor vereist het voeren van zo’n gesprek een goede voorbereidingen. In dit…
Mabe, 11-10-2012
De ZZP'er heeft last van de recessie, maar ook van de eigen neiging om privé en zakelijke geldstromen door elkaar te laten lopen. Het Nibud reageert op de toenemende vloed ZZP'ers die zich bij krediet…
Mariawrites, 02-08-2012
Een offerte, ook wel aanbieding genoemd, wordt opgesteld op verzoek van een klant. Dit voor de aanvraag van één of meerdere producten of diensten. Een offerte gaat aan een mogelijke bestelling vooraf.…
Brunos, 04-07-2012
“Alles is veranderd, niets is blijvend”, zei de Griekse filosoof Heraclitus in de vijfde eeuw voor Christus. “Het is niet het ‘zijn’ dat bestaat, maar het ‘worden’: alleen de verandering is de enige w…
Fikretakin, 06-06-2012
Een vakantiehuis kopen kan een interessante investering zijn. Niet alleen jij kan er van genieten, maar je kan het huisje ook verhuren en dat brengt dan weer lekker op. Vraag is alleen: waar ga je een…
Mapa, 03-06-2012
De Consumentenbond is ontstaan in 1953. Het is een belangenvereniging die ten doel heeft de consument in staat te stellen beter en gemakkelijker keuzes te kunnen maken met respect voor mens en milieu.…
Celientje1, 15-05-2012
Onderzoek en ontwikkeling is een zeer belangrijk aspect binnen het bedrijfsleven. Stilstand is immers achteruitgang. Een bedrijf dat zich daar aan het eind van de negentiger jaren van de twintigste ee…
Rickandie, 06-04-2012
Wanneer is mailen of appen nuttig, en wanneer beter bellen als het om zakelijk communiceren gaat? Soms maakt het niet uit welk communicatiemiddel je kiest. Maar er zijn ook situaties dat je per sé het…
Robbie, 18-03-2012