Artikelen 251 - 260 in de rubriek ManagementManagement (Zakelijk)
Welke verschillende soorten leiderschapsstijlen zijn er en welke leiderschapsstijlen sorteren het beste resultaat? Daniel Goleman, een Amerikaans psycholoog, schrijver en wetenschapsjournalist, schree…
Tartuffel, 21-05-2009
Narcistische leiders: wat zijn de voordelen en nadelen van narcistische leiders? Volgens internationaal deskundige op het gebied van leiderschap, Michael Maccoby, komt de liefde van veel leiders voor…
Tartuffel, 05-05-2009
Een kritische succesfactor of succesfactoren zijn aanwezig in elke organisatie, dit zijn de belangrijkste factoren van een organisatie. De succesfactoren bepalen in grote mate of de organisatie succes…
Aron, 29-03-2009
Veel bedrijven hebben te weinig controle op de tevredenheid van de werknemers. Een personeelsonderzoek geeft snel en makkelijk een beeld weer van de meningen van de medewerkers. Wanneer u er voor kies…
Buitink, 12-03-2009
Bij verandering en ontwikkelingsprocessen binnen een organisatie speelt de organisatie psychologische factor een grote rol. Dit kan zowel een belemmerende als stimulerende rol zijn. In dit advies zull…
Rdv88, 04-03-2009
Inspiratie is prettig, zo niet noodzakelijk in sommige beroepen. Inspiratie, het 'eureka'- gevoel is niet alleen onmisbaar voor het leveren van topprestaties, maar het heerlijke gevoel dat je hebt als…
Ssandra3108, 03-03-2009
Problemen zijn er om op te lossen. Maar soms blijf je malen en merk je dat je brein vast zit. Je kunt je brein echter trainen door middel van technieken en methoden, zodat je je brein effectief inzet…
Ssandra3108, 28-02-2009
Het uitbrengen van een schriftelijke offerte is te vergelijken met het spelen in een casino. We kunnen winnen, gelijkspelen, maar ook verliezen omdat onze zwart-op-wit prijsopgave door de aanvrager mi…
Robbie, 18-02-2009
Elke grote organisatie beschikt tegenwoordig over een Intranetsite. Een informatieve website, maar dan uitsluitend voor intern gebruik van medewerkers. Of voor de vrijwilligers van een wijdvertakte vr…
Robbie, 18-02-2009
Ook indien je als bedrijf niet wilt groeien, is het toch belangrijk constant nieuwe klanten aan te trekken. Om de eenvoudige reden dat de omzet bij bestaande afnemers kan afnemen. En ook is het niet t…
Robbie, 15-02-2009