Artikelen 181 - 190 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk (Zakelijk)

Tevredenheid onder zelfstandig ondernemers

Tevredenheid onder zelfstandig ondernemers

Hoewel de economie mogelijk anders doet vermoeden zijn nog steeds veel ondernemers, we hebben het hier m.n. over eenmanszaken tot het MKB, tevreden over de eigen zaak. Een aantal opmerkelijke uitkomst… Annastaal, 03-12-2008

Accounting: Hoe waardeer ik mijn voorraad?

Misschien bent u wel eens de termen FIFO of LIFO tegengekomen. Dit zijn twee manieren om de voorraad van bijvoorbeeld een bedrijf te waarderen. In veel winkels worden deze termen gebruikt, maar het zi… Okidokidan, 01-12-2008
Dresscode: formeel of informeel

Dresscode: formeel of informeel

Niet iedereen zit erop te wachten maar er zijn wel degelijk goede redenen voor het voeren van een dresscode in een bedrijf. Zo zou het dragen van een pak het zakelijke en professionele gedrag van werk… Cloesmeyer, 28-11-2008
Juridische ondernemingsvormen

Juridische ondernemingsvormen

Als startende ondernemer kom je op het punt dat je je gaat afvragen voor welke juridische ondernemingvorm je gaat kiezen. Iedere juridische ondernemingvorm heeft zijn voordelen en nadelen, en zijn spe… Ssandra3108, 21-11-2008
360 graden feedback

360 graden feedback

Leren van feedback: een hele krachtige manier om van anderen te leren hoe je je kunt verbeteren. Maar in de praktijk is het niet eenvoudig om bruikbare en gerichte terugkoppeling te krijgen. Een goede… Theodoos, 12-10-2008
Zakelijk coachen: inventariseren problemen en beeldvorming

Zakelijk coachen: inventariseren problemen en beeldvorming

Zakelijk coachen of business coaching is een vorm van management. Met behulp van coaching spreek je een aantal vaardigheden aan waarmee werknemers betere resultaten leveren. Werknemers zullen groeien,… Melod, 11-10-2008
E-mail in de dagelijkse praktijk

E-mail in de dagelijkse praktijk

Email is overall uiteraard een super uitvinding, maar dit neemt niet weg dat er met email veel fout kan gaan. Fout als het gaat om inhoud, relatie of verwachtingspatroon. Dit kan in de werksfeer maar… Annastaal, 02-10-2008
Communicatie, teamwork en integriteit binnen een bedrijf

Communicatie, teamwork en integriteit binnen een bedrijf

Het belangrijkste binnen een bedrijf is integriteit, teamwork en communicatie. Dit zijn de belangrijkste waarden van een organisatie of bedrijf. Deze waarden staan allemaal met elkaar in verbinding. Aron, 01-10-2008

Belang van een goede bedrijfsleider

Goed leiderschap in een organisatie is heel belangrijk. Het kan het verschil maken tussen goed en slecht presteren van een organisatie. De leider is de baas in de organisatie en moet zich er ook naar… Aron, 01-10-2008

De verschillende culturen binnen een bedrijf

Bedrijfsculuren zijn zeer belangrijk om de werkstijl te bepalen binnen een bedrijf of organisatie. Daar wordt in bepaald hoe er gewerkt wordt, het machtsverschil, wat wel en niet kan enz. Bedrijfscult… Aron, 01-10-2008