Artikelen 421 - 430 in de rubriek DiversenDiversen (Zakelijk)
Bedrijfsfeesten en relatiegeschenken zijn twee voorbeelden waarmee een bedrijf probeert om goed voor de dag te komen. Wat je onder bedrijfsfeest moet verstaan is niet scherp omlijnd. Bedrijfsfeesten k…
Drem, 30-01-2009
Een begripvolle klantgerichte klachtenbehandeling leidt tot een grotere omzet. Als u producten en/of diensten verkoopt, is het onvermijdelijk dat er af en toe klachten komen van de afnemers. Hoe commu…
Robbie, 25-01-2009
In het jaar 1955 voorspelde de Engelse econoom C. Northcote (1909-1993) Parkinson in het blad The Economist dat regeringsbureaucratie een steeds hoger wordende pyramide vormt door het toenemen van per…
Tartuffel, 19-01-2009
Het is een gegeven dat niet iedereen even goed een presentatie kan geven. De ene heeft van nature een bepaalde flair waarmee hij of zij de droge powerpoint sheets weer te presenteren. De luisteraar in…
Annastaal, 17-12-2008
Een gebruikershandleiding, gebruikersinstructie, machine-instructie, lesinstructies voor machines, verkorte gebruiksinstructie ofwel quick reference guide: allemaal benamingen voor handleidingen en in…
Mabe, 17-12-2008
Vrijwel iedereen die werkt komt er ooit mee in aanraking: het bedrijfsuitje of personeelsuitje. Meestal is dit vanaf de zijlijn en wordt het bedrijfsuitje door het bedrijf zelf geregeld. Maar het kan…
Melod, 02-12-2008
Op de hoogte zijn van presentatietechnieken is voor sommige beroepsbeoefenaars erg belangrijk. Presenteren is nu eenmaal inherent verbonden met bepaalde beroepen. Een presentatie houden wordt makkelij…
Ssandra3108, 27-11-2008
Beter en zonder stress presteren door te concentreren op kerntaken. Tegenwoordig is het gebruikelijk om op je werk meerdere taken gelijktijdig uit te voeren: telefoneren, beantwoorden van e-mails, ver…
Serkozy, 26-11-2008
Met ingang van 1 januari 2009 is voor verpleegkundigen, verloskundigen en fysiotherapeuten de herregistratie in het BIG-register ingevoerd. Vanaf deze datum moeten de genoemde beroepsbeoefenaren zich…
Ivan, 25-11-2008
De kernwaarden van een onderneming worden naar buiten toe steeds meer benadrukt. Was het vroeger nog zo dat er niet concreet gesproken werd over kernwaarden, inmiddels drukken we onze onderneming maar…
Annastaal, 19-11-2008