InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Een bedrijfsuitje organiseren

Een bedrijfsuitje organiseren

Een bedrijfsuitje organiseren Vrijwel iedereen die werkt komt er ooit mee in aanraking: het bedrijfsuitje of personeelsuitje. Meestal is dit vanaf de zijlijn en wordt het bedrijfsuitje door het bedrijf zelf geregeld. Maar het kan zomaar gebeuren dat jíj aangewezen wordt om het komende bedrijfsuitje te regelen... Hoe ga je dat aanpakken? Met de tips in dit artikel voor het organiseren van bedrijfsuitjes moet je een heel eind kunnen komen!

Wat is het doel van het bedrijfsuitje?

Waarschijnlijk zit je vol wilde plannen en ga je als een bezetene informatie inwinnen bij diverse organisaties die bedrijfsuitjes aanbieden. Voor je echter besluit wat jullie waar gaan doen, is het handig het doel van het bedrijfsuitje vast te stellen. Een bedrijfsuitje kan georganiseerd worden voor een jubileum of verhuizing, het jaarlijke bedrijfsuitje of een bedrijfsuitje voor teambuilding. Afhankelijk van het doel van het bedrijfsuitje kan je een betere keuze maken wat betreft de vorm en soort bedrijfsuitje. Een uitje waarbij je het team wilt versteken heeft bijvoorbeeld meer baat bij een actief onderdeel waarbij men samen moet werken om iets te bereiken dan een luie bioscoopfilm bezoeken.

Wat is het budget en het aantal deelnemers?

Ook niet geheel onbelangrijk: de deelnemers en het budget. Wanneer je het doel van het bedrijfsuitje vastgesteld hebt heb je een beter idee wie je uit wilt nodigen en wie niet. En kan je beter bepalen om hoeveel deelnemers het gaat. Afhankelijk van de deelnemers kan je nu ook het budget vast stellen, wat in de meeste gevallen altijd te laag zal zijn. Het is een optie om een bijdrage aan de deelnemers te vragen, of de feestcommissie kluis te plunderen.

Wat zijn de verwachtingen van de deelnemers?

Stel je prioriteiten vast

Let er op dat je niet al je geld in een keer op maakt aan de hoofdact. Het is natuurlijk ontzettend leuk wanneer iedereen een luchtballonvaart kan maken, maar een stuk minder leuk wanneer dat meteen betekent dat iedereen op eigen vervoer naar de middle of nowhere moet komen en er nog net budget is voor een broodje kroket bij de plaatselijke snackbar.

Vraag offertes aan bij diverse bedrijfsuitje organisaties

Nu je eenmaal een goed beeld hebt van de deelnemers, het budget en het doel van het bedrijfsuitje kan je op zoek gaan naar organisaties die je een leuk bedrijfsuitje kunnen bieden. Laat gewoon diverse offertes opmaken zodat je een ruime keuze hebt en rustig een beslissing kan nemen. Informeer vooraf ook goed of de gewenste datum van het bedrijfsuitje mogelijk is, dit voorkomt teleurstellingen wanneer je net dat ene leuke uitje gevonden hebt.

Tot slot: boek de diverse onderdelen van jullie ideale bedrijfsuitje, en maak er een mooie dag van!
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Een bedrijfsuitje organiseren"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 02-12-2008
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!