InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Nike Factory Store: adressen en openingsuren België

Nike Factory Store: adressen en openingsuren België

Koop je graag Nike producten om te sporten? Bezoek dan één van de Nike Factory Stores die België rijk is. Deze winkels staan geheel in het teken van Nike. Diverse Nike artikelen worden zelfs met kortingen oplopend tot 70% verkocht. De adressen, telefoonnummers en openingsuren van de Belgische Nike Factory Stores zijn samengevat.

Inhoud

Nike

Het Amerikaanse sportmerk heeft sinds de oprichting in 1962 een enorme vlucht genomen. Tegenwoordig heeft een omzet van tientallen miljarden, heeft Nike tienduizenden werknemers in dienst en heeft Nike de naam verbonden aan enkele van de grootste sporters, sportteams en sporten ter wereld. Tot het assortiment behoren voornamelijk sportkleding, sportschoenen en sportaccessoires. Maar diverse kleding en schoenen kunnen en worden door de kopers ook in de vrije tijd gedragen.

Nike Factory Stores: kortingen!

Nike artikelen worden verkocht bij tal van sport- en modewinkels in België. Fans van Nike producten kunnen hun hart ophalen bij zogenoemde Nike Factory Stores. Deze Factory Stores staan geheel in het teken van Nike en haar omvangrijke assortiment. Daar komt nog bij dat vele producten met kortingen worden verkocht. De kortingen in sommige gevallen wel 70% bedragen.

Vestigingen en openingsuren Nike Factory Stores

Wanneer je graag eens een Nike Factory Outlet wilt bezoeken heb je de keuze uit meerdere locaties. Er zijn in België Nike Factory Stores in Antwerpen, Luik, Maasmechelen en Messancy. De ligging van deze winkels is op onderstaande kaart ingetekend. Onderstaand volgt per winkel ook een overzicht van het adres, het telefoonnummer en de openingsuren. Let op, de openingsuren betreffen de normale openingsuren en kunnen dus afwijken tijdens vakanties of feestdagen.

Ligging Nike Factory Stores België

Antwerpen

  • Adres: Boomsesteenweg 35 Antwerpen
  • Telefoonnummer: +32(0)34574680
  • Openingsuren: maandag tot en met zaterdag 10 – 19 uur

Luik (Liège)

  • Adres: Chaussée de Tongres 269 Luik
  • Telefoonnummer: +32(0)42479211
  • Openingsuren: maandag tot en met donderdag 9.30 – 20 uur, vrijdag 9.30 – 21 uur, zaterdag 9 – 20 uur

Maasmechelen (Maasmechelen Village)

  • Adres: Zetellaan 100 Maasmechelen
  • Telefoonnummer: +32(0)89845258
  • Openingsuren: maandag tot en met vrijdag 10 – 18 uur, zaterdag en zondag 10 – 19 uur

Messancy

  • Adres: Units no. 20, 21 & 22 Angle de la RN 81 et route de Bébange 6780
  • Telefoonnummer: +32(0)63601113

Nike distributiecentrum Vorst

Het distributiecentrum voor de Europese markt is gelegen in het Belgische Vorst. Vanuit hier worden verschillende Nike artikelen over het gehele Europese continent gedistribueerd. Sinds 1994 werden vanuit Vorst reeds de schoenen en kleding gedistribueerd, sinds 2007 ook de sportaccessoires. Het Europese hoofdkantoor van Nike is overigens in het Nederlandse Hilversum gelegen.

De bekendheid van Nike blijkt ondermeer uit het logo van Nike. Dit logo, ook de Swoosh genoemd, is één van de bekendste logo's ter wereld. Het embleem zonder de naam Nike erbij vermeld is reeds voldoende om door iedereen herkend te worden. Het logo is in 1971 ontworpen door Carolyn Davidson. De ontwerpkosten voor Nike bedroegen slechts $ 35,-.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.nike.com

Reageer op het artikel "Nike Factory Store: adressen en openingsuren België"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!