InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Nike Factory Store: adressen en openingstijden Nederland

Nike Factory Store: adressen en openingstijden Nederland

Voor de ultieme Nike beleving bezoek je één van de Nike Factory Stores in Nederland. Het gehele assortiment van deze Factory Stores bestaat uit Nike producten. Daar komt nog eens bij dat de Nike artikelen met korting worden verkocht. Van alle Nike Factory Stores in Nederland zijn de adressen, de contactgegevens en de openingstijden samengevat.

Inhoud

Sportmerk Nike

Het sportmerk Nike is één van de bekendste merken ter wereld en produceert sportkleding, sportschoenen en sportaccessoires. Het Amerikaanse merk is opgericht in 1962 onder de naam Blue Ribbon Sports. Sinds 1978 wordt de naam Nike gehanteerd wat afgeleid is van de Griekse Godin Nikè. Het Nike logo, de Swoosh, is wereldwijd bekend. Nike heeft zich als sportmerk gebonden aan verschillende internationale sporten en topsporters. In het verleden had het bijvoorbeeld sporters als Michael Jordan, John McEnroe, Tiger Woods en Lance Armstrong als boegbeelden. Mede hierdoor is Nike het bekendste sportmerk ter wereld geworden.

Assortiment

De producten die Nike verkoopt zijn voornamelijk geschikt om mee te sporten. Er zijn kledinglijnen gecreëerd voor onder andere de sporten tennis, voetbal, basketbal, golf, atletiek, surfen, snowboarden, enzovoorts. Particulieren over de gehele wereld dragen de sportkleding en de sportschoenen van Nike tijdens het sporten. Naast de kleding en schoenen worden ook tal van andere sportaccessoires verkocht. Voorbeelden hiervan zijn zweetbanden, bidons, handschoenen, ballen, enzovoorts. Het assortiment van Nike bestaat naast sportartikelen ook uit kleding en schoenen voor de vrije tijd.

Korting bij Nike Factory Stores

In Nederland zijn er honderden Nike verkooppunten. Meestal betreft dit algemene kleding- en sportwinkels die meerdere merken verkopen waaronder het merk Nike. Ook het Europese hoofdkantoor is in Nederland gelegen, namelijk in Hilversum. Nike heeft echter ook verschillende Nike Factory Stores in Nederland die geheel in het teken staan van Nike. Bij deze Nike Factory Stores worden Nike producten vaak met korting verkocht. De kortingen kunnen oplopen tot wel 70%.

Filialen en openingstijden Nike Factory Stores

Onderstaand volgt een kaart met daarop de Nike Factory Stores in Nederland. Ook is per Nike Factory Store aangegeven wat het adres is, wat de contactgegevens zijn en wat de openingstijden zijn.

Ligging Nike Factory Stores Nederland

Amsterdam Kalverstraat

  • Adres: Kalverstraat 185 Amsterdam
  • Telefoonnummer: 020-5286330
  • Openingstijden: maandag 11 – 18 uur, dinsdag en woensdag 10 – 18 uur, donderdag 10 – 21 uur, vrijdag en zaterdag 10 – 18 uur, zondag 12 – 18 uur

Amsterdam Zuidermolenweg

  • Adres: Zuidermolenweg 58/60 Amsterdam
  • Telefoonnummer: 020-6109846
  • Openingstijden: maandag 12 – 20 uur, dinsdag en woensdag 10 – 20 uur, donderdag en vrijdag 10 – 21 uur, zaterdag 10 – 18 uur, zondag 12 – 17 uur

Lelystad (Batavia Stad Outlet Lelystad)

Batavia Stad Lelystad
  • Adres: Bataviaplein 86 Lelystad
  • Telefoonnummer: 0320-234160
  • Openingstijden: maandag tot en met vrijdag 10 – 18 uur, zaterdag en zondag 10 – 19 uur

Roosendaal (Rosada Fashion Outlet)

  • Adres: Rosada 1 Roosendaal
  • Telefoonnummer: 0165-539663
  • Openingstijden: maandag tot en met zondag 10 – 18 uur

Roermond (Designer Outlet Roermond)

De Nike Factory Store is gelegen in het grote Designer Outlet Roermond
  • Adres: Stadsweide 36 Roermond
  • Telefoonnummer: 0475-550060

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Nike Air force One, de meest populaire sportschoenNike Air force One, de meest populaire sportschoenTerwijl hiphop bekendheid genoot en de hiphop gemeenschap groeide, nam ook de vraag naar de Nike Air Force Ones toe. De…
Rosada Factory Outlet – goedkoop shoppenAls u goedkoop wilt shoppen, moet u echt een keer in Rosada te Roosendaal gaan winkelen. Daar vindt u de meest bekende m…
Inzicht in Marketing: succesvolle strategie sportmerk NikeInzicht in Marketing: succesvolle strategie sportmerk NikeWat komt er in je op wanneer je de zin ‘Just do it’ tegenkomt? En aan welk merk denk je meteen wanneer je een swoosh-sym…
Outlet shoppen; wat is het en waar doe je het?Outlet shoppen; wat is het en waar doe je het?De term komt vaak voorbij in glossies en magazines, maar wat is het nou precies? En vooral, waar kan het? Het blijkt een…
De beste voetbalschoenen: Nike Mercurial Vapor SuperflyDe beste voetbalschoenen: Nike Mercurial Vapor SuperflyWat zijn de beste voetbalschoenen ter wereld? Die vraag is onmogelijk eenduidig te beantwoorden omdat iedereen ander voo…
Bronnen en referenties
  • www.nike.com

Reageer op het artikel "Nike Factory Store: adressen en openingstijden Nederland"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!