InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Nike online store: voordelige Nike kleding en sneakers

Nike online store: voordelige Nike kleding en sneakers

Het sportmerk Nike is één van de bekendste merken ter wereld. Nike verkoopt middels een eigen webshop haar producten online. Het gaat om sportartikelen voor bijna alle denkbare sporten en voor man, vrouw en kind. Kom alles te weten over de online store van Nike zoals de betalingsopties, verzending en bezorging, retourneren en ruilen, kortingscodes en uitverkoop en contactgegevens.

Inhoud

Nike online Store

Het Amerikaanse Nike is het bekendste sportmerk ter wereld. Nike wordt vooral verkocht door andere grote modeketens die Nike in het assortiment hebben. Maar Nike heeft ook eigen winkels, eigen outlet stores en een eigen online webwinkel. De Nike online store is bereikbaar via www.nike.com.

Assortiment

Het assortiment van Nike is onder te verdelen in drie groepen, namelijk schoenen, kleding en accessoires. Voorbeelden van accessoires zijn petten, handschoenen, ballen, sporttassen, enzovoorts. De producten van Nike zijn voor zowel mannen, vrouwen en kinderen verkrijgbaar.

Sporten

Als sportmerk richt Nike zich op zo ongeveer alle sporten en biedt geschikte kleding, schoenen en accessoires. Voor de bekendste sporten heeft Nike een eigen lijn ontworpen, onder andere voor de sporten voetbal, basketbal, golf, tennis, hardlopen en skaten.

Bestellen en betalingsopties

Om een artikel aan te schaffen is het nodig dat de maat, aantallen en kleur worden gekozen. Hierna moeten persoonlijke gegevens zoals het afleveradres, enzovoorts worden ingevuld. Het afrekenen van de producten kan op meerdere manieren:
  • Creditcard: Visa, Mastercard, American Express
  • Paypal
  • Nike Gift Card (kadobon)

Verzending en bezorging

De verzendkosten bedragen € 5,-. De verzending duurt ongeveer 2 werkdagen. De verzending is gratis wanneer de bestelling meer dan € 50,- bedraagt.

Retourneren en ruilen

Retourneren van artikelen is gratis. Via de website van Nike kan je een retourlabel printen wat je op het pakket kunt plakken. Het retouradres is op het label vermeld. Het pakket kan je vervolgens via bijvoorbeeld PostNL of andere pakketdienst terug laten sturen. Na ontvangst van het retourpakket, en indien de producten gelijk zijn aan de staat waarin ze door Nike waren verzonden, ontvang je het geld terug.

Online korting

Wanneer je online Nike wilt aankopen is het raadzaam om de verschillende kortingen in de gaten te houden.

Sale bij Nike

TIjdens de uitverkoop, oftewel sale, worden de kleding en schoenen van Nike met korting verkocht. Per sport kan de sale op een ander moment plaatsvinden. Wintersportkleding is bijvoorbeeld op het einde van de winter in de uitverkoop, terwijl oranje voetbalshirts na een groot toernooi met voordeel worden verkocht. De twee grootste uitverkoopperiodes zijn echter ook bij Nike de zomersale en de wintersale.

Nike Outlet Factory Store

In Amsterdam is aan de Zuidermolenweg 58-60 een Nike Outlet te vinden waar Nike producten met kortingen worden aangeboden. De kortingen bedragen tot circa 70%.

Kortingscode Nike

Een andere mogelijkheid om geld te besparen is door gebruik te maken van kortingscodes. Door op één van de vele kortingscode websites te zoeken naar een Nike kortingscode bespaar je op de kosten. Een kortingscode dient tijdens het betaalproces te worden ingevuld. Het is dus niet mogelijk om achteraf met een kortingscode geld retour te krijgen.

Contact Nike online store

Wanneer je vragen of opmerkingen hebt is het mogelijk om contact op te nemen met Nike via het telefoonnummer 020-7219453.

De opmars van Nike

Het merk Nike bestaat pas sinds 1978, voorheen heette het merk Blue Ribbon Sports (oprichting 1962). Ondanks de korte geschiedenis is Nike uitgegroeid tot één van de toonaangevende sportmerken in de wereld met tienduizenden werknemers en een miljardenomzet. De grootste concurrent is de Duitse sportgigant Adidas. Grote sportsterren als Michael Jordan, Tiger Woods en Cristiano Ronaldo, sportteams als Manchester United, PSV en Barcelona en landenteams als Nederland, Brazilië en Engeland worden door Nike gesponsord. Vooral de sponsoring van Michael Jordan heeft in de jaren negentig gezorgd voor een explosieve groei van het merk Nike.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Nike Air force One, de meest populaire sportschoenNike Air force One, de meest populaire sportschoenTerwijl hiphop bekendheid genoot en de hiphop gemeenschap groeide, nam ook de vraag naar de Nike Air Force Ones toe. De…
Sportmerk: NikeSportmerk: NikeNike is een Amerikaans beursgenoteerd sportmerk. Nike is over heel de wereld bekend en heeft één van de meest bekende lo…
Inzicht in Marketing: succesvolle strategie sportmerk NikeInzicht in Marketing: succesvolle strategie sportmerk NikeWat komt er in je op wanneer je de zin ‘Just do it’ tegenkomt? En aan welk merk denk je meteen wanneer je een swoosh-sym…
De beste voetbalschoenen: Nike Mercurial Vapor SuperflyDe beste voetbalschoenen: Nike Mercurial Vapor SuperflyWat zijn de beste voetbalschoenen ter wereld? Die vraag is onmogelijk eenduidig te beantwoorden omdat iedereen ander voo…
De geschiedenis van de sneakerDe geschiedenis van de sneakerDe sneaker is uit ons hedendaagse modebeeld bijna niet meer weg te denken. En er komen er steeds meer! Waar we tot enkel…
Bronnen en referenties
  • www.nike.com

Reageer op het artikel "Nike online store: voordelige Nike kleding en sneakers"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Online shoppen
Schrijf mee!