De Bijenkorf Amsterdam: adres, openingstijden en parkeren
De Bijenkorf op de Dam in Amsterdam is de grootste winkel van de keten. De winkel heeft een oppervlakte van meer dan 20.000 vierkante meter. Er zitten verschillende winkels van modeketens in De Bijenkorf, zoals Gucci en Louis Vuitton. Daarmee probeert de keten zich te richten op de meer welvarende toeristen. Parkeren is mogelijk in de parkeergarage aan het Beursplein.
Adres
De Bijenkorf is de grootste winkelketen in Nederland als het gaat om luxere kleding. Het adres is Dam 1. De Bijenkorf op de Dam is de flagstore. Met andere woorden: het is het uithangbord. De Bijenkorf in Amsterdam staat midden op de Dam en grenst verder aan het Beursplein en het Damrak. Het gebouw neemt in een prominente plaats in het decor van de Nationale Dodenherdenking op 4 mei. Met een oppervlakte van 20.000 m² is het de grootste vestiging van de kledingketen. Sinds 2001 is het pand, dat vijf verdiepingen beslaat, een rijksmonument. In 2009 werd ook de kelder via twee roltrappen aan de winkelruimte toegevoegd.
Openingstijden
De openingstijden van De Bijenkorf in Amsterdam zijn:
- Maandag 11.00 - 20.00 uur
- Dinsdag 10.00 - 20.00 uur
- Woensdag 08.00 - 22.00 uur
- Donderdag 10.00 - 22.00 uur
- Vrijdag 10.00 - 22.00 uur
- Zaterdag 09.30 - 22.00 uur
- Zondag 11.00 - 20.00 uur
Parkeren
Het is mogelijk om te parkeren bij de parkeergarage van Q-park achter De Bijenkorf. Die is bereikbaar via Beursplein 15 aan de achterkant van De Bijenkorf. Vanuit de parkeergarage kunt u direct de winkel binnenlopen. De kosten voor het parkeren liggen op 4 euro per 49 minuten. De maximale kosten per dag kunnen oplopen tot 50 euro per dag.
Openbaar vervoer
De Bijenkorf in Amsterdam ligt op loopafstand van Centraal Station. Verder rijden er verschillende trams langs het gebouw. Verder rijden tram 1, 9 en 24 over de Dam. Deze rijden naar verschillende delen van Amsterdam.
Klantenservice
De Bijenkorf is telefonisch bereikbaar via 0800-0818. Op dat nummer is De Bijenkorf op alle dagen bereikbaar van 8.00 uur en 21.00 uur. Op de site staat ook een formulier via welke het mogelijk is om 24 uur per dag contact op te nemen met De Bijenkorf.
Rijke toeristen
De Bijenkorf heeft in 2013 een nieuwe strategie aangenomen waarmee de keten zich veel meer dan eerst richt op de exotische kooptoerist. Verschillende grote modemerken in Europa danken intussen meer dan de helft van hun omzet aan deze groep. Er kan dan gedacht worden aan welvarende toeristen uit bijvoorbeeld China en Rusland. Daar is door de toegenomen welvaart een hele groep nieuwe rijken ontstaan. Zij reizen nog wel naar het westen, maar komen op de eerste plaats vooral voor verschillende grote ketens. Voor De Bijenkorf in Amsterdam is dat ideaal. Amsterdam heeft de internationale allure, er zitten veel grote kledingwinkels vlak bij elkaar en de hoofdstad is dankzij de aanwezigheid van Schiphol goed bereikbaar.
Modemerken
De Bijenkorf probeert in te spelen op de nieuwe trend door steeds meer Instores van luxueuze modemerken op te nemen in de eigen winkel. In ruil daarvoor krijgen ze een deel van de omzet van de winkels. In De Bijenkorf Amsterdam zijn er onder andere shop-in-shops van Gucci, Louis Vuitton en Salvatore Ferragamo te vinden. Verder is er bijvoorbeeld ook een kapper te vinden. De eigen Bijenkorfen zoals Julien le Roy zijn diegene die daarvoor moeten wijken. Een andere manier op in te spelen op de nieuwe trend is door voortdurend Chinees, Arabisch en Russisch sprekende verkopers te hebben rondlopen in de winkel.