InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > GLS pakket versturen: tarieven en verzendopties

GLS pakket versturen: tarieven en verzendopties

Een pakket versturen binnen Nederland of Europa kan worden verzorgd door GLS, oftewel General Logistics Systems B.V. De pakketdienst behoort tot de grootste particuliere en zakelijke pakketdiensten van Europa. Kom alles te weten over het toegestane gewicht en afmetingen van de pakketten, de verschillende verzendopties en de tarieven voor het verzenden van pakketten binnen Nederland en Europa.

Inhoud

GLS Pakketdienst

GLS (General Logistics Systems B.V.) is één van de grootste pakketdiensten van Europa. Het bedrijf is opgericht in 1999 en heeft het hoofdkantoor in Amsterdam. Het bezorggebied beslaat grote delen van Europa. GLS verzendt pakketten voor zowel particulieren en zakelijke klanten.

GLS pakket verzenden

Wanneer je een pakket wilt verzenden is het het voordeligst wanneer je het afgeeft bij één van de GLS Pakketshops. Een overzicht van deze punten vind je op de website van GLS (zoeken op postcode). Tegen een meerprijs is het mogelijk om het pakket af te laten halen. Verzending geschiedt middels track-and-trace, waardoor verzender en ontvanger het pakket kunnen volgen.

Bezorging

Wanneer het pakket binnen Nederland wordt verstuurd wordt het pakket binnen één werkdag bezorgd. Bij ontvangst moet er getekend worden door de ontvanger. Het is niet mogelijk om pakketten te verzenden naar postbusadressen.

Verzekering

Pakketten zijn standaard verzekerd tot een bedrag van maximaal 500,-. Hierbij geldt wel een eigen risico van 50,-.

Afmetingen en gewicht pakket

De pakketdienst van GLS heeft vrij soepele eisen met betrekking tot het gewicht en de afmetingen. Zo mogen pakketten maximaal 32 kilogram wegen. De maximale omvang mag niet meer bedragen dan 120 centimeter lang, 60 centimeter hoog en 60 centimeter breed.

Tarieven GLS pakketdienst

De tarieven die GLS rekent zijn afhankelijk van de omvang van het pakket. Er zijn drie varianten:
  • S-pack: langste + kortste zijde pakket maximaal 50 centimeter
  • M-pack: langste + kortste zijde pakket maximaal 80 centimeter
  • L-pack: langste + kortste zijde pakket maximaal 150 centimeter

Je berekent het aantal centimeter door de langste en kortste zijde van het pakket op te meten en samen op te tellen.

Tarieven Nederland

Verzending binnen de landsgrenzen is uiteraard het voordeligst. Zendingen binnen Nederland kosten:
  • S-pack: 6,25 per pakket
  • M-pack: 7,95 per pakket
  • L-pack: 11,75 per pakket

Tarieven België

De tarieven voor verzending van pakketten vanuit Nederland naar België bedragen:
  • S-pack: 11,- per pakket
  • M-pack: 14,- per pakket
  • L-pack: 17,50 per pakket

Tarieven Duitsland

Verzending van Nederland naar Duitsland kost:
  • S-pack: 11,95 per pakket
  • M-pack: 15,95 per pakket
  • L-pack: 18,25 per pakket

Tarieven Frankrijk, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Denemarken en Luxemburg

  • S-pack: 12,50 per pakket
  • M-pack: 16,95 per pakket
  • L-pack: 18,95 per pakket

Tarieven Finland, Polen, Italië, Polen, Ierland, Zweden en Spanje

  • S-pack: 16,95 per pakket
  • M-pack: 27,95 per pakket
  • L-pack: 31,95 per pakket

Tarieven Letland, Roemenië, Hongarije, Tsjechië, Slowakije, Bulgarije, Litouwen, Estland en Sloveniëd
  • S-pack: 22,50 per pakket
  • M-pack: 29,95 per pakket
  • L-pack: 34,95 per pakket

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Pakket versturen naar Duitsland: vergelijking verzendkostenPakket versturen naar Duitsland: vergelijking verzendkostenOm een pakket naar Duitsland te sturen heeft u de keuze uit verschillende bedrijven die uw pakket kunnen bezorgen. Voorb…
Pakket versturen naar België: vergelijking verzendkostenPakket versturen naar België: vergelijking verzendkostenWanneer u een pakket wilt verzenden naar België is het niet altijd eenvoudig om de beste aanbieder te vinden. De verzend…
PostNL raakt pakket kwijt: waar is mijn pakketje nu?PostNL raakt pakket kwijt: waar is mijn pakketje nu?Je hebt een pakketje opgestuurd of wacht met smart op een pakketje wat je hebt besteld op internet. Na enige tijd wachte…
WinZip: comprimeren van bestandenWinZip: comprimeren van bestandenJe hebt een enorm leuk feest achter de rug en wilt de foto's die gemaakt zijn dolgraag delen met je vrienden. Enthousias…
Online bestelling retourneren bij de H&MOnline bestelling retourneren bij de H&MVia de site of de catalogus van de H&M heb je een bestelling gedaan. Na een aantal dagen is je bestelling binnen gekomen…
Bronnen en referenties
  • www.gls-info.nl

Reageer op het artikel "GLS pakket versturen: tarieven en verzendopties"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 29-10-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Special: Pakket verzenden
Schrijf mee!