InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > Pakket laten bezorgen op zondag

Pakket laten bezorgen op zondag

Pakket laten bezorgen op zondag Vandaag besteld morgen in huis. Dat heeft normaal betrekking op alle dagen behalve zondag, maar het is tegenwoordig ook mogelijk om je pakket op zondag te laten bezorgen. Dit kan gewoon met PostNL. Een proef die het postbedrijf in 2014 heeft gedraaid met het bezorgen van pakketjes op zondag is goed bevallen. Klanten stellen prijs op bezorging op zondag en webwinkels willen deze mogelijkheid dan ook graag bieden.

Bezorging pakket op zondag in plaats van maandag

Voor het bezorgen van pakketten op zondag is PostNL een samenwerking aangegaan met een aantal grote webwinkels. Via deze websites kun je van alles bestellen van boeken tot speelgoed en van DVD-boxen tot elektronica. Veel webwinkelaars kiezen voor Bol.com vanwege hun betrouwbaarheid en snelle bezorging. Wie op zaterdag een product bestelt krijgt er echter nog een mogelijkheid bij. Je op zaterdag bestelde product kan namelijk al op zondag bij je afgeleverd worden door PostNL. Dit geldt voor alle binnen één dag leverbare producten die besteld zijn voor 23:59. Veel mensen vinden dat een prettige bezorgdag omdat ze dan vaak thuis zijn en het pakje dan niet bij de buren afgeleverd hoeft te worden.

Overigens betekent het bestellen van een direct leverbaar product op zaterdag niet per definitie dat de bezorger op zondag voor de deur staat: wil je liever dat je pakket op maandag of een andere werkdag wordt afgeleverd dan kun je daar natuurlijk ook voor kiezen.

Grote pakketten zoals bijvoorbeeld via een webwinkel als Coolblue bestelde wasmachines of televisies worden wel alleen op doordeweekse dagen geleverd omdat hierbij gewerkt wordt met andere transportbedrijven dan PostNL.

Gratis

Aan het op zondag laten bezorgen van je pakketje zijn in principe geen extra kosten verbonden, het geldt niet als een spoedpakket. Wel is het mogelijk dat webwinkels aan hun klanten een extra fee doorrekenen omdat het voor hen een extra inspanning vergt om op zondag producten over te dragen aan PostNL.

Welke webwinkels garanderen bezorging op zondag?

Een aantal webwinkels garandeert dat op zaterdag voor 23:59 uur bestelde producten indien gewenst op zondag al geleverd kunnen worden. Het gaat om onder meer de volgende webwinkels (2018):
  • CoolBlue
  • Wehkamp
  • Bol.com
  • Cameranu.nl
  • Alternate
  • De Bijenkorf

Zelf je pakket laten bezorgen op zondag

Wil je zelf met spoed een pakketje laten bezorgen en wil je graag dat het op zondag al bij de ontvanger is, dan kun je niet terecht bij PostNL. Vooralsnog biedt PostNL deze dienst alleen aan in samenwerking met een aantal webwinkels. Op zaterdag bij een postagentschap afgegeven pakketjes zullen daarom wel gewoon pas op maandag worden afgeleverd bij de geadresseerde. Het laten afleveren van een pakket op zondag is daarom alleen mogelijk met gebruik van een koerier. Wil je weten wat de kosten zijn van het (eenmalig) op zondag verzenden van een pakket, dan kun je hiervan een offerte of prijsopgave opvragen bij koeriersbedrijven die in jouw regio werkzaam zijn. Bij de uitvoerdatum dien je in dat geval aan te geven dat het gaat om ophalen en/of bezorgen op een zondag.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Nu.nl - http://www.nu.nl/economie/3840771/postnl-gaat-pakketten-zondag-bezorgen.html
  • Webwinkel Weblog - http://www.webwinkelweblog.nl/logistiek/pakketbezorging-zondag-goed-voor-kleine-webshops.html

Reageer op het artikel "Pakket laten bezorgen op zondag"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 04-01-2018
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!