InfoNu.nl > Zakelijk > Diversen > DPD pakket versturen: tarieven en verzendopties

DPD pakket versturen: tarieven en verzendopties

DPD pakket versturen: tarieven en verzendopties DPD is één van de bekendste pakketdiensten van Nederland. Particulieren en kleinere ondernemers kunnen eenvoudig pakketten verzenden via de online DPD Pakketservice. Kom alles te weten over hoe het werkt, de tarieven, de maximale afmetingen en gewicht, de verzendduur en wat de voorwaarden zijn. Tenslotte is aangegeven hoe u de dichtstbijzijnde DPD ParcelShop kunt vinden.

DPD Pakketservice

DPD is één van de grootste pakketverzenders wereldwijd en actief in circa 40 landen. Dagelijks worden er ruim drie miljoen pakketten via DPD verzonden. DPD biedt voor particulieren en bedrijven die minder frequent pakketten versturen de DPD Pakketservice. Voor het verzenden van een eenmalig pakket (of wanneer het niet gaat om meer dan enkele pakketten in de week) is DPD Pakketservice de aangewezen DPD dienst. Let op: wanneer u regelmatig pakketten verzendt (dagelijks of meerdere pakketten per dag) is het zinvoller om dit op contractbasis te verrichten bij DPD. U verzendt dan pakketten met zakelijke tarieven.

Tarieven

De tarieven voor nationale en internationale verzending via DPD Pakketservice is als volgt.

Nederland: verzending naar DPD Pickup Parcelshop

  • 0 - 10 kilogram: 4,-
  • 10 - 20 kilogram: 8,-

Nederland: verzending naar (thuis)adres

  • 0 - 10 kilogram: 6,25
  • 10 - 20 kilogram: 10,25

België, Luxemburg of Duitsland: verzending naar DPD Pickup Parcelshop

  • 0 - 10 kilogram: 8,50
  • 10 - 20 kilogram: 12,50

Internationaal zone 1: verzending naar (thuis)adres

Tot zone 1 behoren de landen België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk, Polen, Hongarije en Tsjechië:
  • 0 - 10 kilogram: 10,75
  • 10 - 20 kilogram: 14,75

Tot zone 2 behoren de landen Ierland, Italië, Spanje, Portugal, Zweden, Finland, Estland, Litouwen, Letland, Bulgarije, Slovenië, Slowakije, Kroatië en Roemenië:
  • 0 - 10 kilogram: 19,75
  • 10 - 20 kilogram: 23,75

Afmetingen en gewicht

Voor verzending via DPD Pakketservice dient het pakket aan enkele eisen te voldoen met betrekking tot het gewicht en de afmetingen:
  • Afmetingen maximaal: lengte 100 cm x hoogte 50 cm x breedte 50 cm
  • Omvang maximaal: 300 cm (2x hoogte + 2x breedte + 1x lengte)
  • Gewicht: maximaal 20 kilogram

Verzenden pakket

Een pakket verzenden via DPD Pakketservice kan door de volgende stappen worden verricht:
  • Ga naar de internetpagina www.pakkettenversturen.nl
  • Geef aan waar het pakket naar toe moet
  • Print het verzendlabel
  • Geef het pakket af bij één van de DPD ParcelShops.
  • U ontvangt een verzendbewijs en u kunt de verzending van het pakket volgen via track & trace

Betalen voor het verzendlabel is mogelijk via iDeal. Om een pakket te versturen via DPD Pakketservice is een account niet verplicht. Pakketten kunnen worden verstuurd naar alle adressen behalve postbusadressen en antwoordnummers. Ook bezorging op eilanden is niet mogelijk (Ierland en Verenigd Koninkrijk wordt wel bezorgd). U dient zelf voor een deugdelijke verpakking te zorgen. Een deugdelijke verpakking is een lekvrije en scheurvrije verpakking die goed met tape is dichtgemaakt. Alle voorschriften omtrent het verzenden van pakketten via DPD zijn weergegeven in de algemene voorwaarden van DPD.

DPD ParcelShop vinden

In Nederland zijn honderden DPD ParcelShops aanwezig. De DPD ParcelShops zijn vaak geïntegreerd binnen bestaande winkels zoals supermarkten, boekhandels, bloemisten, enzovoorts. Hierdoor zijn de DPD Parchelshops vaak te vinden op centrale winkelplaatsen en dus eenvoudig te bereiken.

Hier dient u uw adres, postcode, plaats of zoekterm in te vullen. Hierna ontvangt u een overzicht van de DPD Parcelshops in de omgeving van de door u ingevulde gegevens. Door één van de opties te selecteren worden adres-, contactgegevens en openingstijden weergegeven.

Verzendduur

Een verzending binnen Nederland is binnen gemiddeld 2 werkdagen bezorgd. Een internationale verzending wordt afgerond binnen 2 tot 6 werkdagen. Pakketten die in het weekend worden afgegeven bij een DPD ParcelShop worden pas op maandag opgehaald waardoor u rekening moet houden met een langere verzendduur.

Contact

Indien u contact wenst met DPD Pakketservice vanwege een vraag, klacht of opmerking is dit mogelijk via:
  • E-mail: versturen@dpd.nl
  • Telefoon: 0900-3734663 ( 0,50 per gesprek, bereikbaar van 8 - 20 uur op werkdagen en van 9 - 15 uur op zaterdagen)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Pakket versturen naar België: vergelijking verzendkostenPakket versturen naar België: vergelijking verzendkostenWanneer u een pakket wilt verzenden naar België is het niet altijd eenvoudig om de beste aanbieder te vinden. De verzend…
Pakketten verzenden vanuit BelgiëPakketten verzenden vanuit BelgiëDoor de opkomst van internetshoppen krijgen meer en meer mensen te maken met het versturen en ontvangen van pakketjes, i…
PostNL raakt pakket kwijt: waar is mijn pakketje nu?PostNL raakt pakket kwijt: waar is mijn pakketje nu?Je hebt een pakketje opgestuurd of wacht met smart op een pakketje wat je hebt besteld op internet. Na enige tijd wachte…
WinZip: comprimeren van bestandenWinZip: comprimeren van bestandenJe hebt een enorm leuk feest achter de rug en wilt de foto's die gemaakt zijn dolgraag delen met je vrienden. Enthousias…
Mijnwebwinkel webwinkelsMijnwebwinkel is een online aanbieder van webwinkelpakketten waarmee je eenvoudig uw eigen webwinkel kunt opstarten. Mij…
Bronnen en referenties
  • www.pakkettenversturen.nl/
  • www.dpd.com

Reageer op het artikel "DPD pakket versturen: tarieven en verzendopties"

Reacties

Loes, 25-06-2018 19:25 #6
Dag heer, mevrouw, ik heb een pakket (rol) 120 x 15 x 15 cm en weegt afgerond naar boven 4 kg, verzending naar een huis adres binnen Nederland, wat gaat mij dat kosten?

P. Derksen, 24-06-2016 23:41 #5
Ik wil een pakket verzenden binnen NL dat de volgende maten heeft;lengte 1,90 breed 60cm en dik 60cm kan dat bij jullie en wat is de prijs?
Bvd en mvg Piet

W. Beursgens, 22-04-2016 17:12 #4
Hallo,
wil iets opsturen vanuit Hongarije naar Nederland. Provincie Tolna. De plaats is Kalazno. Postcode 7194. Waar vind ik een depot om het in te leveren.
Mvgr. W.beursgens

George, 21-03-2016 19:43 #3
Wat kost het vervoer van een kleine Bosch Vaatwasser sks62e22eu van Joure naar Rotterdam -Centrum?
Het gewicht is circa 23 kg en circa 55 cm breed, 45 cm hoog en 50 cm lang.

Dings, 21-03-2016 07:06 #2
Hallo,
Wat kost het vervoer van een euro pallet van Emmeloord naar Belfeld (limburg 5951gl)? Het gewicht is circa 30 kg, het is een bonenzaaimachine stevig ding vergelijk baar met een kruiwagen circa 0,50cm breed 1 meter hoog en 1,5 lang. Is gemakkelijk verrijdbaar. Kan evt. los vervoerd worden.
Groet Jan Dings, Belfeld

T. Nicolai, 11-02-2016 13:57 #1
Wat kost een verzending vanuit Duitsland naar Nederland? Hoogte 50 cm breedte 50 cm gewicht ongeveer 18 kg.

M.vr.gr.T.Nicolai

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 31-10-2015
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Diversen
Special: Pakket verzenden
Reacties: 6
Schrijf mee!