InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Nelly.com en Nlyman.com webshops: Online mode

Nelly.com en Nlyman.com webshops: Online mode

Nelly.com en Nlyman.com webshops: Online mode De webshops van Nelly voor vrouwen- en mannenmode, respectievelijk Nelly.com en Nlyman, zijn zeer populair onder jong volwassenen.

Nelly.com en Nlyman.com

Nelly is de grootste webshop van Noord-Europa en omvat de webshops Nelly.com (voor vrouwen) en Nlyman.com (voor mannen). De websites zijn voornamelijk gericht op online verkoop van mode- en beautyproducten voor vrouwen en mannen tussen de 18 en 35 jaar. Vanaf 2003 kon er in Zweden producten besteld worden. De rest van Scandinavië volgde in 2008. In 2010 werd Duitsland aan het distributiegebied toegevoegd waarna in 2011 de producten ook besteld konden worden binnen de hele EU. Sinds 2013 is de webshop wereldwijd beschikbaar. Via de webshop kunnen kleding, schoenen, onderkleding, badmode, cosmetica, accessoires en sportmode van ruim 850 verschillende merken besteld worden. Iedere dag komen er tot wel 300 nieuwe artikelen beschikbaar. Merken die via Nelly.com en Nlyman.com besteld kunnen worden zijn onder andere River Island, 7 For All Mankind, SuperTrash, Vero Moda en VANS. Ook hebben de webshops een aantal eigen modemerken zoals NLY Trend, NLY Shoes, Wonderland, Notion 1.3 en Estradeur.

De drie kenmerken waarvoor Nelly staat zijn Trendy, Jeugdig en Extrovert.

Verzendkosten

Voor verzending van producten naar Nederland en België worden geen verzendkosten gerekend. Je kunt er vanuit gaan dat je je bestelde product binnen 2-4 werkdagen (Nederland) of 3-5 werkdagen (België) na bestelling in huis hebt.

Retourneren

Binnen veertien dagen na ontvangst kunnen producten naar het distributiecentrum teruggestuurd worden. Doe dit bij voorkeur in de plastic Nelly tas waarin de producten geleverd zijn en stuur de originele verpakkingen en alle (prijs)kaartjes mee.

Geld terug

Wil je je geld terug? Log dan eerst in met je Nelly account en geeft aan welk product je wilt retourneren. Print je retourbon uit en voeg deze bij het terug te sturen product. Geef vervolgens het pakket af bij een DHL servicepoint bij je in de buurt en vertel het personeel dat het om een retour aan Nelly.com of Nlyman.com gaat, zodat ze weten naar welk antwoordnummer ze het op moeten sturen. De kosten voor deze procedure zijn 5,-, behalve wanneer het gaat om een niet juist geleverd of gebrekkig artikel, dan hoef je geen verzendkosten te betalen.

Ruilen

Wil je een artikel ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of een andere kleur? Kies dan wanneer je ingelogd bent met je Nelly account voor ruilen en geef eerst het product aan dat je wilt retourneren. Plaats vervolgens een nieuwe bestelling voor het artikel wat je wilt hebben in de plaats van het eerder bestelde artikel. Verder is de retourneringsprocedure zoals hierboven beschreven. Ruilen is kosteloos.

Na retournering via een DHL servicepoint duurt het ongeveer veertien werkdagen voordat het pakket bij Nelly is aangekomen. Bij ontvangst ontvang je een ontvangstbevestiging via e-mail. Heb je betaald via creditcard? Dan wordt het bedrag, eventueel min de vijf euro verzendkosten, teruggestort op je rekening. Wanneer je met een kortingscoupon of cadeaubon betaald heb, zul je een nieuwe cadeaubon ontvangen die je bij een volgende bestelling kunt gebruiken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nelly.com/nl/retouren/

Reageer op het artikel "Nelly.com en Nlyman.com webshops: Online mode"

Infoteur: Marrie123
Gepubliceerd: 24-03-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!