InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Zara webshop: online Zara mode kopen

Zara webshop: online Zara mode kopen

Zara webshop: online Zara mode kopen De modeketen Zara heeft naast tientallen winkels in Nederland en België ook een eigen webwinkel waar online de producten van Zara kunnen worden gekocht. Je hoeft dus helemaal niet de straat op om toch de laatste Zara mode te kunnen kopen. Alle informatie over de webwinkel van Zara is samengevat, zoals de mogelijkheden voor betalen, verzenden, retourneren, ruilen, kortingscodes, sale en de contactgegevens.

Inhoud

Online shoppen bij Zara

De webshop van Zara bevat mode artikelen voor vrouwen, mannen en kinderen. De webwinkel van Zara heeft een logische indeling waarbij kan worden gekozen of je producten voor vrouwen, mannen of kinderen wilt zien. Ook kan er een type kledingstuk en het formaat worden gekozen. Bij elk product is aanvullende informatie te vinden zoals prijzen, foto’s, materialen, enzovoorts. Wanneer er producten zijn uitverkocht wordt er naar gestreefd deze zo spoedig mogelijk weer aan te vullen. De prijzen van de artikelen in de webwinkel zijn overigens gelijk als de prijzen die worden gerekend in de Zara filialen.

Betaling

Wanneer je artikelen of kledingstukken wilt kopen voeg je ze toe aan de winkelmand en kan je de bestelling afronden. Er kan worden gekozen uit meerdere betaalmogelijkheden zoals iDeal, creditcard, de Zara cadeaubon, enzovoorts. Het is mogelijk om de factuur op naam van een bedrijf te ontvangen. Deze optie kan je aanvinken tijdens het betaalproces. Na afronding van de bestelling ontvang je een bevestigingsmail op het opgegeven e-mailadres.

Verzending

Tijdens het bestellen kan je kiezen uit meerdere verzendopties:
  • Afhalen in de winkel naar keuze: binnen 3 tot 5 werkdagen, gratis (je ontvangt een sms wanneer het product gereed is voor afhaling)
  • Thuis laten bezorgen (standaard): binnen 3 tot 5 werkdagen, € 3,95 verzendkosten
  • Thuis laten bezorgen (express): binnen 1 tot 2 werkdagen, € 9,95 verzendkosten

Gratis verzending

Overigens geldt voor de standaard thuisbezorging dat er voor bestellingen boven de € 50,- geen verzendkosten worden gerekend.

Ontvangstadres

Het is mogelijk om je bestelling ook op andere adressen te ontvangen als je huisadres. Ook andere woonadressen, postbusadressen of bezorging op het werk is mogelijk. Het is wel noodzakelijk dat het afleveradres in het land ligt waar de bestelling is gedaan.

Retourneren en ruilen

Het kan voorkomen dat je ontevreden bent over een besteld artikel of dat bijvoorbeeld de maat niet klopt. In dat geval kan je het mode artikel gratis retourneren of ruilen binnen één maand na het plaatsen van de bestelling. Je kunt een artikel retourneren of ruilen bij een Zara filiaal of via een koerier. Uiteraard moeten de artikelen in de oorspronkelijke staat verkeren en voorzien zijn van de officiële bon. Retournering of ruilen via een koerier is mogelijk via de link in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen na het plaatsen van de bestelling. Zodra de retourzending goed is verwerkt zal het bedrag worden teruggestort.

Korting

Er zijn diverse mogelijkheden om minder te betalen voor je Zara artikelen.

Zara sale

Ieder jaar wordt er bij Zara een zomersale en een wintersale georganiseerd. Tijdens de sale worden de artikelen met tientallen procenten korting verkocht. Wanneer de sale oftewel de uitverkoop plaatsvindt is aangegeven in het artikel Sale bij Zara: datum begin uitverkoop.

Kortingscodes

Zara heeft in tegenstelling tot diverse concurrenten veel minder acties met kortingscodes. Om er zeker van te zijn dat je nooit teveel betaalt is het raadzaam om voordat je een bestelling op de webshop van Zara afrondt te zoeken op Google naar kortingscodes van Zara.

Contact Zara webshop

Indien je vragen hebt over de online verkoop van Zara is het mogelijk om telefonisch contact te zoeken via het telefoonnummer 0800-0201658. De telefoonlijn is geopend van 8.30 uur tot 19.30 uur op werkdagen (maandag tot en met vrijdag). Op zaterdag is de lijn geopend van 10.00 tot 16.00 uur.

Nieuwsbrief

Wil je graag op de hoogte worden gehouden van het laatste nieuws en aanbiedingen van Zara? Via de website van Zara kan je je aanmelden voor de gratis digitale nieuwsbrief.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Zara webshop: online bij de Zara winkelenHoe werkt de online webshop van de Zara? Nadat de H&M succesvol een webshop had geopend kon de Zara eigenlijk niet achte…
Zara Home winkels: adressen, openingstijden en online shopZara Home winkels: adressen, openingstijden en online shopNadat Zara al is gegroeid tot één van de grootste modeketens van Nederland en België verovert het nu langzaam de woonhui…
Kleding: het merk ZaraKleding: het merk ZaraZara is een Spaanse kledingketen. Ze is het vlaggenschip van Inditex Group. Deze holding is het bezit van de Spaanse tyc…
Zara Case Supply Chain ManagementZara Case Supply Chain ManagementDeze casus gaat over de Supply Chain van Zara. Zara heeft een hoog responsief netwerk en voert een andere strategie dan…
Modebedrijf InditexInditex is een Spaans beursgenoteerd modebedrijf. Het is het grootste modeconcern van de wereld in termen van omzet. Ze…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ernesto, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • www.zara.com

Reageer op het artikel "Zara webshop: online Zara mode kopen"

Reactie

Marianne de Bruijn, 27-07-2016 23:15 #1
Ik zou graag een kadobon willen bestellen, maar is hij dan ook in alle winkels inwisselbaar?
En geldt dat dan ook voor de Zara shop in Valencia Spanje. Kun je wat je in
Spanje koopt ook in Zara shop in Nederland ruilen?

met vriendelijke groet,
Marianne de Bruijn

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Online shoppen
Reacties: 1
Schrijf mee!