InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > ASOS webshop: online mannen en vrouwen mode

ASOS webshop: online mannen en vrouwen mode

ASOS webshop: online mannen en vrouwen mode Kleding uit de ASOS webshop is wereldwijd razend populair. De Britse e-tailer heeft, hoewel het ook producten van eigen merk verkoopt, geen vestigingen; de producten kunnen alleen in de webshop besteld worden. Dit wordt dan ook actief gedaan door zo'n 8,2 miljoen klanten.

ASOS webshop

ASOS is een wereldwijde online mode en beauty retailer verkoop die via hun webshop, www.asos.com, meer dan 65.000 merk- en eigen merk modeproducten verkopen. Het merk richt zich met name op twintigers, maar ook jongere en oudere mensen kunnen er terecht. In de webshop wordt zowel mode en accessoires voor vrouwen als voor mannen verkocht. De in 2000 opgerichte webshop is van oorsprong Brits, maar 63% van de aankopen wordt gedaan door mensen in landen buiten het Verenigd Koninkrijk. De webshop verkoopt producten van meer dan 800 verschillende merken waaronder New Look, Stussy, Monki, Only, Boy London, Jack Wills, Pull & Bear en The Kooples. Daarnaast was eigen merk ASOS, inclusief ASOS Curve, ASOS Maternity, ASOS Black, ASOS Black Menswear en ASOS Petite, in 2013 verantwoordelijk voor 52,3% van de verkoop.

Verzendkosten

Alle producten worden gratis naar de 234 landen en gebieden waarbinnen de producten van de ASOS webshop besteld kunnen worden verzonden. Dit verzenden gebeurt vanuit het ruim 90.000 vierkante meter grote distributiecentrum in het Verenigd Koninkrijk.

Retourneren

Producten kunnen binnen 28 dagen na ontvangst naar ASOS geretourneerd worden. Wanneer het teruggestuurde product is aangekomen bij het distributiecentrum in het Verenigd Koninkrijk, duurt het één dag voordat de retournering verwerkt is, je ontvangt hiervan een bevestigingsmail. Daarna duurt het 5-10 werkdagen voordat je je geld teruggestort krijgt. Ga ervan uit dat het versturen naar het distributiecentrum zo'n veertien werkdagen duurt. Wanneer je na veertien dagen nog geen ontvangstbevestigingsmail hebt gehad, neem dan contact op met de klantenservice. Houd hierbij het originele ordernummer bij de hand.

Ontwikkelingen

De ASOS webshop blijft zich ontwikkelen om zo up-to-date te blijven met de laatste technieken. Zo is er een snel werkende mobiele- en tabletversie van de webshop. Daarnaast is de webshop met andere ontwikkelingen bezig. Ten eerste een update van de betalingsmethoden, zodat in de toekomst ook op andere manieren dan met creditcard of debitcard betaald kan worden. Ten tweede een uitbreiding van distributiecentra, zodat de kleding snel verzonden kan worden naar ieder van de 234 landen en gebieden. Ten derde vertaling van de website in meerdere talen, waaronder Russisch en Chinees, zodat nog meer klanten de mogelijkheid hebben producten te bestellen. Ten vierde strengere productcontroles, zowel voordat de producten verzonden worden als tijdens het productieproces.

Primark

Primark heeft, in tegenstelling tot vele andere modeketens, nog geen eigen webshop waar online producten kunnen worden besteld. Op dit moment wordt er geen Primark mode verkocht via de reguliere ASOS webshop. Wel worden via de ASOS marketplace webshop meer dan duizend tweedehandsproducten van de populaire modeketen Primark aangeboden. Via de ASOS marketplace webshop kan zowel Primark mannen als vrouwenmode online worden besteld. De collectie bestaat onder andere uit kleding, bikini's, schoenen, sieraden, hoeden en pyjama's. Omdat de producten via de marketplace worden aangeboden, worden bij bestelling wel verzendkosten in rekening gebracht.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Primark webshop: online kopen Primark mode?Primark is een zeer populaire modeketen met een snel groeiend aantal winkels in Nederland. Met lage prijzen en grote sne…
Primark: social media, marketing, webshop en reclamePrimark: social media, marketing, webshop en reclameWie kent Primark niet? De modegigant die door Europa waart en in vele landen winkels heeft geopend, zo ook in ons land.…
Bronnen en referenties
  • http://www.asosplc.com/our-ambition-and-strategy.aspx#section2
  • http://www.asos.com/Women/A-To-Z-Of-Brands/Primark/Cat/pgehtml.aspx?cid=17457&WT.oss=primark&WT.oss_r=1&oss_pv=1&oss_url=1
  • http://www.asosplc.com/how-we-do-it.aspx#section4

Reageer op het artikel "ASOS webshop: online mannen en vrouwen mode"

Infoteur: Marrie123
Laatste update: 29-05-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!