InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Batavia Stad Fashion Outlet: adres, openingstijden, parkeren

Batavia Stad Fashion Outlet: adres, openingstijden, parkeren

Batavia Stad Fashion Outlet: adres, openingstijden, parkeren Batavia Stad Fashion Outlet in Lelystad is de oudste kledingoutlet in Nederland. Met de verkoop van meer dan 250 merken in 100 winkels kan je in deze outlet geweldig shoppen. Omdat het een outlet betreft worden er kortingen op de modeartikelen gegeven tussen de 30 en 70%. In dit artikel lees je alles over Batavia Stad Fashion Outlet zoals het adres, de openingstijden, waar je kunt parkeren, hoe Batavia Stad bereikbaar is met het openbaar vervoer en wanneer de koopzondagen en koopavonden plaatsvinden.

Inhoud

Batavia Stad Fashion Outlet

Batavia Stad Fashion Outlet is één van de grootste outlets in Nederland met meer dan 100 winkels en 250 merken. Alle mode artikelen worden verkocht tegen sterk gereduceerde prijzen, namelijk tussen de 30 en 70%! De outlet is vernoemd naar het schip Batavia dat dateert uit 1628 en het gehele complex is gebouwd in 17e eeuwse stijl. Het voelt echt aan als een 'dagje uit'. Voorbeelden van merken en winkels zijn Hugo Boss, Gsus Industries, Guess, Levi's, Lacoste, Puma, enzovoorts. Er wordt een keur aan mode artikelen verkocht, zoals bijvoorbeeld herenkleding, dameskleding, kinderkleding, schoenen, lingerie, cosmetica, mode accessoires, interieurproducten, enzovoorts.

Adres en contactgegevens

Het adres en de contactgegevens van Batavia Stad zijn als volgt:
  • Adres: Bataviaplein 60
  • Postcode: 8242 PN Lelystad
  • Telefoonnummer: 0320-292900
  • Emailadres: info@bataviastad.nl

Openingstijden Batavia Stad

De openingstijden zijn als onderstaand:
  • Maandag: 10.00 tot 18.00 uur
  • Dinsdag: 10.00 tot 18.00 uur
  • Woensdag: 10.00 tot 18.00 uur
  • Donderdag: 10.00 tot 18.00 uur
  • Vrijdag: 10.00 tot 18.00 uur
  • Zaterdag: 10.00 tot 19.00 uur
  • Zondag: 10.00 tot 19.00 uur

Zoals uit het overzicht met de openingstijden blijkt is Batavia Stad Fashion Outlet ook op zondagen geopend. Tijdens Sinterklaas, Kerstavond, Tweede Kerstdag en Oudejaarsdag is het complex iets minder lang geopend, namelijk van 10.00 tot 17.00 uur. Slechts twee dagen per jaar is het complex gesloten, te weten op Eerste Kerstdag en op Nieuwjaarsdag.

Bereikbaarheid met auto en parkeren

Batavia Stad is het eenvoudigst te bereiken met de auto. Volg de A6 en neem afslag 10 of 11. Middels bewegwijzering wordt je de weg eenvoudig gewezen naar de outlet. Bij het complex geldt betaald parkeren. Het tarief voor een hele dag parkeren bedraagt 3,-. Betalen is mogelijk bij de tien parkeerbetaalautomaten en bij het Service Centre in de outlet.

Locatie Batavia Stad

Bereikbaarheid met openbaar vervoer of fiets

Ook met het openbaar vervoer is Batavia Stad Fashion Outlet goed te bereiken. Als je met de trein reist moet je uitstappen op treinstation Lelystad Centrum. Te voet is de looptijd vanaf het treinstation circa 45 minuten. Wie geen zin heeft in zo'n lange wandeling kan de bus nemen. De buslijnen 3 en 7 rijden naar de outlet. Vlak voor de ingang is bushalte Batavia Stad. Uiteraard is de outlet ook perfect met de fiets te bereiken en kan aldaar de fiets worden gestald.

Horecagelegenheden

Uiteraard zijn er ook diverse restaurants, grand cafés en lunchrooms aanwezig zodat je een hapje of een drankje kunt nuttigen. In totaal telt Batavia Stad Fashion Outlet zeven horecagelegenheden. Hiertoe behoren onder andere Mc Donald's, Subway en La Place.

Batavia Stad Cadeaucheque

Met een eigen cadeaubon, de Batavia Stad Fashion Outlet Cadeaucheque, biedt de outlet de mogelijkheid om modeliefhebbers een gepast cadeau te geven. De cadeaubon kan worden gekocht bij het Service Centre in de outlet, de waarde is naar keuze te bepalen. De Cadeaucheque kan worden besteed bij de winkels en horeca van Batavia Stad Fashion Outlet. Het is ook mogelijk om een Fashioncheque in te leveren bij het Service Centre en deze te laten ruilen tegen een Batavia Stad Fashion Outlet Cadeaucheque.

Lidmaatschap Batavia Stad

Het is mogelijk om officieel lid te worden van Batavia Stad Fashion Outlet. Dit doe je door een Member Card aan te vragen via bataviastad.nl/members. Met een Member Card ontvang je voor al je aankoopbedragen 5% shoptegoed die je tijdens een volgend bezoek kan besteden. Ook kan met een lidmaatschap gebruik maken van pre sale acties en ontvang je exclusieve kortingen.

Werken bij Batavia Stad?

Wanneer je op zoek bent naar een baan bij Batavia Stad kan het vacatureportaal worden geraadpleegd. Op de website is een actueel overzicht weergegeven van de beschikbare vacatures per winkel.

Overige informatie

  • Batavia Stad Fashion Outlet is met recht rolstoelvriendelijk te noemen. Zo zijn er invalidentoiletten, ontbreken er drempels in de winkels en zijn de winkels voorzien van brede toegangsdeuren. Tenslotte zijn er speciale parkeerplaatsen voor mensen met een lichamelijk beperking.
  • Honden zijn wel toegestaan in het outlet center, maar mogen niet de winkels in.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Fashioncheque: de leukste bestedingstipsFashioncheque: de leukste bestedingstipsDe Fashioncheque is de cadeaubon waarmee je de ontvanger iemand mode cadeau doet. Met een Fashioncheque kan je namelijk…
Outlet shoppen; wat is het en waar doe je het?Outlet shoppen; wat is het en waar doe je het?De term komt vaak voorbij in glossies en magazines, maar wat is het nou precies? En vooral, waar kan het? Het blijkt een…
Onderzoeksfeit: de uitverkoop maakt gelukkig!Onderzoeksfeit: de uitverkoop maakt gelukkig!Van de uitverkoop worden we gelukkig. Echt! Het blijkt uit onderzoek van fashion outlet Batavia Stad. Wat we dan wel kop…
Fashioncheque: welke (grote) winkels doen mee?Fashioncheque: welke (grote) winkels doen mee?Met een Fashioncheque is een cadeaubon die gebruikt kan worden voor de aankoop van mode en mode accessoires bij duizende…
De vakantie-koffer: wat shoppen we ervoor en wat kost het?De vakantie-koffer: wat shoppen we ervoor en wat kost het?Inpakken en wegwezen. In vakantietijd is dat ons nationale motto. Maar wat stoppen we in de koffer aan kleding? Krijgen…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Batavia Stad Fashion Outlet: adres, openingstijden, parkeren"

Reacties

Theo Oosterhagen, 31-07-2019 10:23 #6
De vraag is al eerder gesteld hieronder, maar niet beantwoord:
Is er een rolstoel te leen bij Bataviastad?
Wij willen er morgen geen, maar hebben wel een rolstoel nodig voor een van ons.

Thea Litjens, 26-10-2018 21:53 #5
Wij willen Batavia stad binnenkort bezoeken. Kunnen we daar onze camper parkeren?

Met vriendelijke groet,
Thea Litjens

Joke, 16-08-2017 16:01 #4
Goedemiddag, volgende week wil wil ik naar het winkelcentrum komen. Door een operatie kan ik nog niet goed lopen. Mijn vraag, zijn er ook rolstoelen te huur?
Met vriendelijke groet, Joke

P. Metsemakers, 19-05-2017 18:52 #3
Bestaat er een parkeerplaats voor touringcars in de nabijheid van het Batavia outlet centre?

Bart Beute, 21-10-2014 20:53 #2
Zijn er ook aparte parkeerplekken voor campers? Reactie infoteur, 22-10-2014
Dat durf ik niet te zeggen. Ik adviseer u om te bellen naar 0320-292900 of te mailen naar info@bataviastad.nl

mvg

E. van Dalen, 14-05-2014 13:38 #1
Goede middag

Wij hopen volgende week naar lelystad te komen.
Ik neem aan dat er overal borden staan. Kan je er makkelijk parkeren?

Vr. Gr. E v Dalen Reactie infoteur, 14-05-2014
Beste,
Ja, de outlet is duidelijk aangegeven m.b.v. borden en bewegwijzering.
Parkeren is er prima mogelijk.
Mvg

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 13-11-2014
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Shopping centers
Reacties: 6
Schrijf mee!