InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Bouwmarkt: Formido

Bouwmarkt: Formido

Formido bouwmarkt is een bouwmarkt die grotendeels op franchisebasis geëxploiteerd wordt. Met zijn momenteel 84 vestigingen in Nederland is Formido de vierde grootste bouwmarktketen in Nederland. Hieronder meer over Formido bouwmarkt.

Iets over Formido

Formido met zijn 84 bouwmarkten, waarvan 70 op franchisebasis, is met het hoofdkantoor gevestigd in Nijkerk. Dit hoofdkantoor ondersteunt de bouwmarkten die met name in de stedelijke gebieden gevestigd zijn (Randstad), maar ook in dorpen kunt u ze tegenkomen.

Formido is een onderdeel van Maxeda D.I.Y group die o.a. de volgende winkels onder zijn beheer heeft: Brico, Brico Plan It, Formido, Praxis, de Bijenkorf, Hunkemöller, M&S Mode, La Place.

Bij diverse Formido vestigingen komt u steeds meer het Formido Deco concept tegen. Als u deze naam tegenkomt in een Formido-winkel weet u voortaan dat deze winkel een Decoplein heeft gerealiseerd waar u van alles vindt met betrekking tot decoraties in en rond uw huis. Een groots assortiment met creatieve ideeën en trends. Verder worden u er tips en adviezen aan de hand gedaan. Het ligt in de bedoeling om op termijn alle Formido bouwmarkten om te bouwen naar dit nieuwe concept. Bij de Formido vestigingen wordt aandacht besteed aan en ingespeeld op de lokale behoeften.

Het assortiment

Het standaard assortiment bij Formido bestaat uit een 60.000 artikelen, waarvan er 35.000 op voorraad zijn. De overige artikelen zijn dus voor u te bestellen. De artikelen in de winkel staan overzichtelijk gepresenteerd, zodat u snel kunt vinden naar wat u op zoek bent. Mocht u een artikel niet kunnen vinden, dan staat het personeel voor u klaar om u snel van dienst te zijn.

Buiten de bekende bouwmarkt-afdelingen met hout, plaatmaterialen en al het denkbare voor de bouw heeft Formido ook een grote keuze in (meng)verf en heeft diverse merken in het assortiment zitten zoals Gold Circle, Flexa Colors en Histor. Verder heeft men er ook artikelen op het gebied van ijzerwaren, verlichting, elektra, behang, badkamers, keukens, tuin, auto, fiets en van alles op huishoudelijk gebied.

De folder

Formido laat een folder huis aan huis bezorgen in het gebied rondom een Formido-vestiging. Mocht er bij u geen folder bezorgd worden, dan bestaat er altijd nog een mogelijkheid om de folder via de website te bekijken. Ook als u zich aanmeld voor de nieuwsbrief blijft u altijd prima op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en de aanbiedingen. Aanmelden via de website is mogelijk en is uiteraard gratis. Buiten de folder vindt u op de website nog een webwinkel met o.a. meubelen.

De KlusZo instructiefolders en klusvideo's

Er zijn erg veel klusfolders te downloaden of bij Formido mee te nemen. Deze folders bevatten tips voor klussen en helpen u stap voor stap door de klus heen. De erbij behorende tekeningen illustreren goed hoe u de klus het beste aan kunt pakken. Ook heeft Formido korte instructievideo's om u op weg te helpen.

Huren van een container

Als service kunt u via Formido een afvalcontainer huren in samenwerking met afval.nl (online). De afvalcontainers die u kunt huren zijn geschikt voor bouwafval, tuinafval, grond, hout, tuinhout of puin. U kunt kiezen voor de gewenste grootte van de container en het soort afval wat u kwijt wilt. U krijgt de container op de gewenste datum en de prijs staat vast. (Zie de website voor meer informatie.)

Extra service

Een van de extra services van Formido is het gratis op maat laten zagen van alle houtproducten, uitgezonderd het tuinhout. Voor hele speciale zaagwensen wordt een geringe vergoeding berekend.

Ook gereedschapverhuur behoort tot de mogelijkheden. Voor een redelijk tarief kunt u voor uw eenmalige klussen hier uw gereedschap huren. Uiteraard zitten hier bepaalde voorwaarden aan vast. Bij de Formido bij u in de buurt kunnen ze u er alles over vertellen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bouwmarkt Hornbach: vernieuwend en succesvolBouwmarkt Hornbach: vernieuwend en succesvolBouwmarkt Hornbach is succesvol bezig in Nederland. Klussers kunnen hun spullen voor de laagste prijzen aanschaffen. Ook…
GAMMA webshop: informatie en beoordelingDe GAMMA webshop is een grote en betrouwbare online bouwmarkt. Wat heeft de GAMMA webshop u eigenlijk te bieden? En hoe…
Het maken van cementHet maken van cementVeel mensen maken zelf het cement wanneer ze aan een huis gaan bouwen. Ze kunnen het cement gebruiken om bijvoorbeeld ze…
Sjaak en Freek-Willem commercials Gamma stoppenBouwmarkt Gamma had jarenlang de types Sjaak en Freek-Willem in hun reclames. Met de zin””Dat zeg ik. Gamma!” haalden ze…
Terrasverwarming: huren en kopen van terrasverwarmersTerrasverwarming: huren en kopen van terrasverwarmersHet hoeft helemaal niet duur te zijn om terrasverwarming te kopen of te huren. De afgelopen jaren is er een toegenomen v…
Bronnen en referenties
  • http://www.formido.nl
  • www.afval.nl

Reageer op het artikel "Bouwmarkt: Formido"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 29-11-2011
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Special: Bouwmarkten
Schrijf mee!