InfoNu.nl > Zakelijk > Marketing > Sjaak en Freek-Willem commercials Gamma stoppen

Sjaak en Freek-Willem commercials Gamma stoppen

Bouwmarkt Gamma had jarenlang de types Sjaak en Freek-Willem in hun reclames. Met de zin””Dat zeg ik. Gamma!” haalden ze de leukste stunts uit. De keurige Freek-Willem die eigenlijk niet wilde weten dat hij naar de Gamma ging en de botte Sjaak die een klussenman pur sang was. In 2010 neemt het duo Sjaak en Freek-Willem van de Gamma afscheid, met een heus afscheidsfilmpje. Maar er komen wel weer nieuwe Gamme commercials.

Tien jaar Sjaak en Freek-Willem voor de Gamma

Sjaak en Freek-Willem hebben dan wel al tien jaar de reclameblokken gedomineerd. Met de positionering van de volkse Sjaak en de wat verheven Freek-Willem (ook hun namen zijn niet voor niets gekozen) werd aangegeven dat de Gamma echt voor iedereen is. Van hoog tot laag en van de smalle beurs tot de wat rijkgevuldere beurs.

Verrassende reclames van de Gamma

Het concept van de reclame van de beide heren is in al die jaren nooit veranderd. Wel werd steeds een andere draai aan hun verhouding gegeven. Humor speelde bovendien een grote rol in de commercials.

Gamma stopt met Sjaak en Freerk-Willem

Gamma stopt met de reclame van Sjaak en Freerk-Willem omdat het een andere koers wil gaan varen. De bouwmarkt wil haar positionering wat veranderen. IN het verleden was de Gamma vooral de no-nonsense bouwmarkt, maar anno 2010 wil de bouwmarkt het ook in een wat hoger segment zoeken. Daarbij ligt de focus op decoratief klussende gezinnen.

Sjaak en Freerk-Willem hebben de naamsbekendheid van de Gamma enorm verhoogd

De naamsbekendheid van Sjaak en Freerk-Willem heeft de naamsbekendheid van de Gamma enorm verhoogd. Onderzoek heeft echter wel uitgewezen dat het vooral mannen zijn die de reclames heel erg leuk vonden. Ook werd door de commercials niet zoveel bekend over hoe Gamma werkt, wat ze biedt en wat haar focus is.

Nieuwe reclamecampagne Gamma

De nieuwe reclame-uitingen van Gamma gaan meer inhoudelijk worden. Daarbij verdwijnt het duo helemaal uit beeld. De kijker of klant kon daarbij overigens bepalen welk laatste shot we krijgen van Freek-Willem en Sjaak. Zij konden kiezen uit een aantal filmpjes en zo het einde van het duo bepalen. Wie stemde maakte kans op een t-shirt van het onvergetelijke stel.

Afscheidsfilmpje van Sjaak en Freek-Willem

In het afscheidsfilmpje van Sjaak en Freek-Willem verhuist Freek-Willem naar een andere omgeving. Het duo heeft het er duidelijk moeilijk mee, maar op hun eigen manier gaan ze daar mee om. Een schroevendraaier blijkt een belangrijke rol te spelen in het geheel.
Gerelateerde artikelen
GAMMA webshop: informatie en beoordelingDe GAMMA webshop is een grote en betrouwbare online bouwmarkt. Wat heeft de GAMMA webshop u eigenlijk te bieden? En hoe…
GAMMA Leiden: adressen, openingstijden en beoordelingGAMMA Leiden maakt het voor jou mogelijk om je huis zo in te richten dat jij je er thuis voelt. GAMMA Leiden maakt met h…
Huidverjonging met phyto collageen / Gamma PGAHuidverjonging met phyto collageen / Gamma PGAPhyto collageen, ook gekend onder de naam Gamma PGA of Natto Gum, is een nieuwe ontdekking op het vlak van beauty en hui…
Gamma-linoleenzuurHet bekende omega 6 vetzuur is linolzuur. Gamma-linoleenzuur of GLA is een onverzadigd omega 6-vetzuur met drie dubbele…
Natuurlijke radioactieve stralingNatuurlijke radioactieve stralingIedereen heeft het woord radioactieve straling al gehoord. Het is een vernietigende kracht die je niet kan zien, horen o…
Bronnen en referenties
  • Gamma website Leeuwarder Courant

Reageer op het artikel "Sjaak en Freek-Willem commercials Gamma stoppen"

Reacties

Bas, 24-10-2010 10:56 #2
Wat een rot-reclame van Gamma waarin een poes aan het schrikken wordt gemaakt door het laten knallen van een lucht gevuld zakje! Dit brengt mensen met een zieke geest, die er helaas in overvloed zijn, op een idee. Gamma, denk toch eens na over de gevolgen van deze reclame. Bedenk eens iets anders. Het hoeft echt niet ten koste te gaan van een dier. Ik hoop dat de reclame snel van de buis verdwijnt. Bas

J. D. Brouwer, 17-10-2010 19:15 #1
Bijzonder teleurgesteld ben ik over de nieuwe gamma reclamespot waarin een nietsvermoedende poes de stuipen op het lijf wordt gejaagd door een idioot die nieuwe gordijnen schijnt te willen. Wie heeft zoiets smakeloos bedacht! Een schrille tegenstelling tot de Sjaak en Freek-Willem spots. Zo lang deze nieuwe reclame duurt zien ze mij niet meer bij de gamma!

Infoteur: Singalees
Laatste update: 10-11-2010
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Marketing
Reacties: 2
Schrijf mee!