InfoNu.nl > Zakelijk > Detailhandel > Bouwmarkt Hornbach: vernieuwend en succesvol

Bouwmarkt Hornbach: vernieuwend en succesvol

Bouwmarkt Hornbach: vernieuwend en succesvol Bouwmarkt Hornbach is succesvol bezig in Nederland. Klussers kunnen hun spullen voor de laagste prijzen aanschaffen. Ook de professional weet Hornbach te vinden voor de aanschaf van zijn materialen. Daarnaast komt er een online bouwmarkt. Hornbach blijft zichzelf vernieuwen en de klant is daarvan inmiddels doordrongen. Het assortiment en de voorraad zijn enorm.

Hornbach bouwmarkten: al vijftien jaar een succes

Het is dit jaar vijftien jaar geleden dat bouwmarktketen Hornbach zich vestigde in Nederland. Het van oorsprong Duitse bedrijf heeft op dit moment negen vestigingen in ons land maar wil daar 20 tot 25 van maken. Ook zijn er plannen voor een online bouwmarkt. Wat maakt dit bedrijf zo succesvol? Wat is er vernieuwend aan bouwmarkt Hornbach?

Het Hornbach concept

Hornbach verkoopt zijn producten en diensten in enorme winkels, groter dan die van concurrenten. Het bedrijf heeft de grootste voorraad artikelen. Werkt met de laagste prijsgarantie (van 1 jaar). Producten voor (ver)bouwen, renoveren, decoreren èn tuin en dier zijn bij elkaar te vinden in deze winkels. Dat is wat dit bedrijf onderscheidt van andere bouwmarkten, en inmiddels is dat bij de consument doorgedrongen. Bij de vestiging in Zaandam bijvoorbeeld komen de klanten uit heel Noord-Holland om hun spullen te kopen.

Waar zijn vestigingen van Hornbach te vinden?

Hornbach heeft op dit moment vestigingen in Alblasserdam, Breda, Geleen, Groningen, Kerkrade, Nieuwegein, Tilburg, Wateringen en Zaandam. Er komen binnen een paar jaar vestigingen in Nieuwekerk a/d IJssel, Best en Amsterdam.

Mega-bouwmarkt, drive-in bouwmarkt, online bouwmarkt...

Hornbach timmert aan de weg, dat is duidelijk. De vestiging in Breda heeft een drive-in gedeelte waarbij je met de auto langs het schap kunt rijden om de spullen direct in te laden en af te rekenen. In Zaandam werd de eerste mega-bouwmarkt gevestigd in Nederland, door Hornbach. Er komt een online bouwmarkt, misschien al volgend jaar; in Duitsland bestaat zo'n webshop al.

Wie koopt er bij Hornbach?

Het zijn steeds vaker de professionals die de weg naar Hornbach weten te vinden voor de aanschaf van benodigdheden voor hun werk. Hornbach is hier goed op ingespeeld: er is in elke vestiging zelfs een speciale adviseur voor deze klanten te vinden. Ook is er een aparte balie voor. Voordeel voor deze klanten is dat Hornbach tachtig uur per week geopend is (naast de koopzondagen die er met enige regelmaat zijn). Op doordeweekse dagen gaan de deuren namelijk al om 7 uur open.

Projecten: installatie door Hornbach

Hornbach is van start gegaan met een installatieservice. Klanten kopen materialen bij Hornbach en kunnen via de bouwmarkt gebruik maken van de diensten van een geselecteerde professionele klant, die de installatie regelt van bijvoorbeeld tuinhuisje, keuken of douchecabine. De controle op het werk is in handen van Hornbach, die hiervoor kwaliteitseisen heeft opgesteld. Er zijn tien complete projecten. Meer informatie hierover is te verkrijgen bij de vestigingen van Hornbach.
© 2012 - 2018 Bartvanbuuren, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.hornbach.nl/
  • Noord-Hollands Dagblad

Reageer op het artikel "Bouwmarkt Hornbach: vernieuwend en succesvol"

Infoteur: Bartvanbuuren
Laatste update: 07-10-2017
Rubriek: Zakelijk
Subrubriek: Detailhandel
Schrijf mee!